Relais overzicht nummer en functie Opel Corsa c

Forumindex Forums Modellen Corsa Relais overzicht nummer en functie Opel Corsa c

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18390984
    Paul Smink
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 August 2020

      In mijn relais kast waar ook de boordcomputer unit zit zitten diverse relais waar ik graag de functie van wil weten. Ik ben namelijk op zoek naar het relais van de ruitenwisser. Ik kam nergens vinden welk relais waarvoor is. Deze komen ook in de zekeringen box voor.

       

      #18391027
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014
        #18391195
        Paul Smink
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 August 2020

          Hier naar was ik op zoek. Hartstikke bedankt voor de genomen moeite je hebt me echt enorm geholpen.

          Mijn ruitenwissers deden het dus niet meer. Dan zijn er drie oorzaken die ik moet controleren.

          Nummer 1 :de hendel die had ik al vervangen met een sloop exemplaar.

          Nummer 2 :zekering en relais: zekering was in orde. Relais nummer 10 vervangen met een nieuw besteld exemplaar.

          Nummer 3 :het motor mechanisme en elektronica: door een externe 12-volt bron aan te slijten direct op het motortje door één van de pinnen te gebruiken van de stekker kreeg ik het mechanisme in beweging en deed hij het.

          Bleef er dus nog maar een vraag over heb ik wel het juiste relais vervangen…. Nu blijken 2 relais voor de ruitenwissers te zijn nr10 die ik had vervangen en nu  nummer 13 nog.

          Denk ik dan Ik laat het wel weten als het gelukt is.

          :toppie:

           

          #18391220
          Paul Smink
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 August 2020

            Vervanging relais nr 13 was de oplossing. Dus relais 10 en 13. :applause02:

            • Thanks to Liviu 2004 :praying02:
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.