Rekord 1900 benzine lekkage en meterfout

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord 1900 benzine lekkage en meterfout

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209203
    Tito
      Lid sinds:
      18 March 2009

      Hallo,

      Ik ben sinds kort in het bezit van een 1900 Rekord.
      De auto loopt goed alleen als ik een bocht naar links maak stroomt de benzine uit de tank. Is dit mischien op een bekende plek? Volgens mij de vulhals oid. Zijn er vaker kwaaltjes mee.

      En de benzinemeter tegelijk met de motortemperatuurmeter doen het af en toe niet. Eerst was het iets aan de kabels friemelen maar dat doet het ook steeds slechter. Misschien iemand enig idee welke kabel het zou kunnen zijn? Ben erg slecht met electronica

      #17471378
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Heeft de wagen lang stil gestaan? Bij mijn Monza deden de meters het soms ook niet in het begin (soms bewogen ze een héél klein beetje). Door de lange stilstand was op de meters en sensoren een kalk of vuil roestlaagje gaan zitten. Ik heb deze opgeschuurt met staalwol en laten weken in warm water en soda, en al men meters doen het weer perfect

        #17471379
        kenny900wb
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 September 2007

          Komt de benzine niet boven eruit bij de vlotter ? zou je probleem verklaren met benzine meter.
          Bij mijn 2,5E zit nog een retourleiding aansluiting links, is je 1900 een injectie ? Wellicht dien je ergens wat rubberleidingen te vervangen. Kijk er maar eens onder, zie je nog ergens canvas leidingen, vervang ze maar direkt door nieuwe….
          suc6

          #17471380
          Tito
            Lid sinds:
            18 March 2009

            @ goossens

            De wagen heeft niet lang stil gestaan. De sensoren werken wel, Ik vermoed dat er een kabelbreuk is in 1 massakabel. Maar welke is dat?

            Benzine komt niet uit de vlotter, Maar rechts ( bij de vultrechter) onder bij de wielkast.

            #17471381
            fluks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 October 2005

              dan zal je tank wel doorgerot zijn of het kan zijn dat je ontluchting slang is gescheurt even je tank er onder weg halen dan kun je het zien
              je kunt bij artaparts voor zo’n140 euro wel een nieuwe tank bestellen

              #17471382
              rinus de boer
                Lid sinds:
                2 July 2004

                Als je benzine- en tempmeter het tegelijkertijd niet goed aangeven, is hoogstwaarschijnlijk je spanningsregelaar op de achterkant van de printplaat van je klokkenwinkel kapot Alle andere meters blijven gewoon werken, alleen die twee raken van slag..

                #17471383
                Rekord-Rob
                  Lid sinds:
                  23 March 2007

                  origineel gepost door fluks
                  dan zal je tank wel doorgerot zijn of het kan zijn dat je ontluchting slang is gescheurt even je tank er onder weg halen dan kun je het zien
                  je kunt bij artaparts voor zo’n140 euro wel een nieuwe tank bestellen

                  Op artaparts staat voor de Rekord D geen benzinetank alleen voor de E Rekord. Weet niet of dat zomaar past ??

                  #17471384
                  fluks
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 October 2005

                    staat niet bij dat het een d record is e record ging ik vanuit die zijn er ook in 1900 maar een d record tank kan nog wel eens een probleem zijn om aan een goede te komen

                    #17471385
                    Rekord-Rob
                      Lid sinds:
                      23 March 2007

                      origineel gepost door fluks
                      staat niet bij dat het een d record is e record ging ik vanuit die zijn er ook in 1900 maar een d record tank kan nog wel eens een probleem zijn om aan een goede te komen

                      Ik zat te denken aan D omdat die wel vaker Rekord 1900 en Rekord 1700 worden genoemd. Staat ook op de embleem achter op klep.

                      Weet niet hoe dat met een e Rekord zit :) , maar daar is idd nog tank voor te krijgen :thumbup

                      #17471386
                      Tito
                        Lid sinds:
                        18 March 2009

                        origineel gepost door rinus de boer
                        Als je benzine- en tempmeter het tegelijkertijd niet goed aangeven, is hoogstwaarschijnlijk je spanningsregelaar op de achterkant van de printplaat van je klokkenwinkel kapot Alle andere meters blijven gewoon werken, alleen die twee raken van slag..

                        Als ik me auto op contact zet of aan de bedrading onder de motorkap friemel gaat de meter nu een stukje omhoog, Zegmaar tot het reserve en dan blijft ie hangen en geeft ie weer niks aan. Kan het alsnog aan dat ding liggen? en waar kan ik die kopen?

                        En de tank is als het goed is gewoon een slangenklem die een beetje rot is van de vulslang

                        #17471387
                        rinus de boer
                          Lid sinds:
                          2 July 2004

                          origineel gepost door Tito

                          origineel gepost door rinus de boer
                          Als je benzine- en tempmeter het tegelijkertijd niet goed aangeven, is hoogstwaarschijnlijk je spanningsregelaar op de achterkant van de printplaat van je klokkenwinkel kapot Alle andere meters blijven gewoon werken, alleen die twee raken van slag..

                          Als ik me auto op contact zet of aan de bedrading onder de motorkap friemel gaat de meter nu een stukje omhoog, Zegmaar tot het reserve en dan blijft ie hangen en geeft ie weer niks aan. Kan het alsnog aan dat ding liggen? en waar kan ik die kopen?

                          En de tank is als het goed is gewoon een slangenklem die een beetje rot is van de vulslang

                          Kan een combinatiie zijn van slechte bedrading en de spanningsregelaar. Die spanningsregelaars gaan nog wel eens kapot, en dan krijg je rare meteruitslagen.

                          Ze zitten achterop de VDO printplaat van je klokkenwinkel, en het is een klein metalen kastje met drie pootjes, die in de printplaats is gestoken.

                          Opel heeft voor verschillende modellen dezelfde gebruikt (Manta A en B, Ascona A en B, Kadett C en D, Rekord, enz), en met een klein beetje geluk is tie nog gewoon te bestellen bij de dealer. Anders moet je opzoek naar een sloper, of het hier vragen op het forum, of dat iemand zo’n ding heeft liggen. Op het Big Opel forum zitten ook veel mensen met onderdelen. Het ding kost je de kop niet, nieuw waren ze rond de 10 euro. En om er eentje spare te hebben liggen kan ook geen kwaad, want bij een beetje stroomstoring kunnen ze al doorslaan.

                          #17471388
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Beide meters tank/temp werken op hetzelfde principe des te meer massa des te meer aangave op je meter.

                            Temp meter zit op in de buurt van je termostaat huis en heeft een blauwe draad (injectie autos wel) haal deze maar ff los en leg um aan massa,meter moet dan 100% uitslaan.

                            Hetzelfde geld voor je tank meter deze kabel leg die ook maar ff aan massa heb je voor niks een volle tank.

                            Probeer die 2 dingen maar ff dan weet je of het in de bedrading opzich t zit of in de senors,anders gewoon ff sensors vervangen.

                            #17471389
                            Tito
                              Lid sinds:
                              18 March 2009

                              De meters functioneren alweer! Ben alleen nog op zoek naar een oplossing voor de lekage. Ik ben eigenlijk niet van plan de tank te vervangen want dat kost me te veel tijd en geld. (ik kan op zaterdagen met een brug klussen tot 12 uur)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.