Ratelend geluid koude start Astra J 1.4 turbo 2010

Forumindex Forums Modellen Astra Ratelend geluid koude start Astra J 1.4 turbo 2010

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350042
    Mart149
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2017

      Mijn nog maar net gekochte Astra J uit 2010 heeft nu het kouder begint te worden bij koude starts last van een kortstondig hard ratelend geluid, circa 2-3 seconden waarna het verdwijnt. Het geluid is er niet als er een warme start wordt gedaan, een korte rit met de auto (5 km) is al voldoende, dan is na start het geluid niet hoorbaar. Eerder dan vorige week heb ik het geluid niet gehoord/is het me niet opgevallen.

      Is dit geluid normaal? Hebben er meer last van? En kan dit kwaad of waar kan het vandaan komen? De auto heeft 95dkm op de teller en de m32 bak is gereviseerd.

      #18350047
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Dat zal de ketting zijn die je hoort, en nee dit hoort niet.

         

         

        #18350051
        Mart149
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          Dank voor de snelle reactie, mag ik vragen of je (Opel)monteur bent of waar baseer je het op dat dit de ketting moet zijn? En wat is aan te bevelen om het te verhelpen? Ik ben van plan een beroep te doen op de garantie maar wil graag met de goede informatie komen. Ben erg benieuwd naar je antwoord!

          #18350059
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Ik ben monteur ja(niet bij opel) deze motoren willen nog wel eens last hebben van een rammelende ketting.

            En 9 van de 10x hoor je dit met de koude start, dan moet de spanner nog spannen door de olie druk, vaak komt dit door een uitgerekte ketting.

            Het zouden ook nog klepstoters kunnen zijn die een aantal seconden ratelen alleen komt dit minder vaak voor.

            Maak anders eens een filmpje en post deze, misschien dat het dan uit te sluiten is.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.