Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Ratelend geluid 2.0DTL 60kw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2008 om 21:18 #17207061
Hey allemaal,
Sinds enige tijd heb ik een ratelend geluid in de motor zitten. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Het geluid is toerental afhankelijk en begint nu langzamerhand steeds meer toe te nemen, maar is nog steeds alleen op de achtergrond te horen.
Ik vermoed dat het een kapotte hydro stoter is. Komt dat vaker voor?
De auto;
Opel Astra
2.0 DTL 60w met airco
Bouwjaar 1999, modeljaar 2000
De brandstof pomp is bij 221.000km vervangen.
Nog steeds 1ste eigenaar en de auto heeft op tijd zijn beurtjes gehad.
Nu 265.000km.Bij voorbaad dank,
Ewoud18 mei 2008 om 00:11 #17402441is dit ook wanneer je stilstaat en gas geeft??
is dit ook me stilstaand auto en koppeling ingetrapt??
wordt het geluid harder bij accelereren en minder bij afremmen??
Willem
18 mei 2008 om 19:49 #17402442Bij stilstand is het bij niet te horen. Als je gas geeft wordt het steeds duidelijker hoorbaar. Het intrappen van de koppeling heeft op dit geluid geen invloed. Acceleratie en afremmen hebben niet direct invloed. Het hangt puur af vna het toerental van de motor.
18 mei 2008 om 21:57 #17402443als het puur afhankelijk op motortoerental te horen is, zou je het ook moeten horen wanneer je gasgeeft in neutraal of met de koppeling ingetrapt??
Willem
19 mei 2008 om 14:20 #17402444Ja. Het is zowel te horen met en zonder de koppeling ingetrapt. Het is niet de drukgroep die een bijgeluid geeft.
EW
19 mei 2008 om 17:26 #17402445Spanner multiriem slecht??
19 mei 2008 om 19:18 #17402446Dat zou kunnen. Nog niet naar gekeken. Zal ik binnenkort even doen. Bedankt voor de tip.
25 mei 2008 om 12:36 #17402447ik hoop voor je dat het idd zoiets is
ik had ongeveer dezelfde symptomen een ratelend geluid, zowel gekoppeld als ontkoppeld een ratelend geluid. Het werd ook steeds erger. Vermogen verlies etc. bleek het een gekantelde zuiger te zijn.
2e hands blok of onderblok reviseren waren toen de mogelijkheden
25 mei 2008 om 22:27 #17402448origineel gepost door FutureCow
ik hoop voor je dat het idd zoiets isik had ongeveer dezelfde symptomen een ratelend geluid, zowel gekoppeld als ontkoppeld een ratelend geluid. Het werd ook steeds erger. Vermogen verlies etc. bleek het een gekantelde zuiger te zijn.
2e hands blok of onderblok reviseren waren toen de mogelijkheden
Deze problemen worden vaak veroorzaakt door Slechte injectoren of verkeerde inspuit drukken.
Dan krijg je diesel klop, dan kantelt de zuiger steeds een beetje in de cilinder en slijt deze HEEL snel.
en het gevolg is dat de cilinderwand erdoor ook wordt beschadigd, meestal zoveer, at revisie niet meer mogenlijk is.
Willem
29 mei 2008 om 13:54 #17402449Bedankt voor de tip! Met dieselklop ben ik bekend, maar ik heb nog geen vermogensverlies of een hoog olieverbruik.
Om eerlijk te zijn heb ik het geratel ook al eventjes. Binnen hoeveel kilometer was het met de kantelende zuiger gebeurd?
29 mei 2008 om 14:29 #17402450Je kunt er nog wel mee rijden hij begint alleen steeds harder te ratelen. En de schade aan het onderblok wordt natuurlijk ook steeds groter.
1 juni 2008 om 12:25 #17402451Zou het niet wat kunnen wezen met de distributieKETTING?? aangezien dat met de pomp vervangen ook gedeeltelijk los is geweest misschien wat losgelopen ofzo?
8 juni 2008 om 20:01 #17402452Ik heb er naar laten kijken voor een bevriende chef werkplaats. Hij werkt alleen niet bij Opel.
Het geluid komt vanaf de bestuurdersstoel gezien, rechtsvoor weg. Het kan daarbij een stoters zijn van cilinder 1 of 2, maar ook een geluid zijn in een van de spanners. Volgens mij is het niet een kantelende zuiger. Dit lijkt mij ook strek, omdat ik nog geen trekkracht ben verloren, het olieverbruik niet is toegenomen en het brandstofverbruik ook niet.
Voor eind juni heb ik een afspraak staan bij een goede bekende staande Opel dealer hier in de regio en laat ik hen er naar kijken. Ik ben benieuwd en zal de uitkomst laten horen.Nog bedankt voor alle reacties.
Ewoud22 november 2008 om 00:34 #17402453hallo ik heb exact het zelfde ratelend geluid rechts voor
alleen ik heb een c16xe
klepstoters zijn al vervangen even als de spanner van de distributieriem en alle rollen
en het geluid zit er nog steets in
:(
10 januari 2009 om 21:46 #17402454bij een 2.0 diesel (x20dtl/h) in de astra gaan de spanners van de distributieketting wel eens kapot. de druk in de spanner wordt te laag. en daardoor ga je de spanner horen.
vervangen is niet super duur maar geen beunhaas klusje…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.