ratelen stootkleppen

Forumindex Forums Modellen Astra ratelen stootkleppen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370193
    pattimura
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2016

      Hallo , Ik heb een opel astra gcc,bouwjaar 2003,  volgens een monteur zijn  de ratels door de stootkleppen, komt te weinig olie gevuld, maar dat komt omdat de display niet aangaf  dat er te weinig olie is, Bij het starten ratelt het hard, maar wordt iets minder als ik eenmaal gereden hebt, Is er een manier om het ratelen te verminderen, of beter te vervangen??

      #18370806
      robert64
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 December 2018

        Motor flushen

        #18371437
        robert64
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 December 2018

          Welke olie gooi je erin?

          Weet je zeker dat het minder wordt?Als wervelkleppen hebt,kan het dat ook zijn.

          #18376950
          pattimura
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2016

            10w 40

            #18376963
            Koffie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 November 2019

              Bij mij (X16SZR) werd het minder nadat ik de olie had ververst en er een paar lange stukken mee had gereden. De auto was daarvoor jarenlang als boodschappenauto gebruikt. Uit nieuwsgierigheid daarna ook een flesje olieadditief tegen tikkende stoters toegevoegd, waarna het nog ietsje minder werd, maar ik kan niet zeggen of dat door het additief kwam of door de oliewissel.

              #18376966
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Welk motortype heb je? Heb je rondgereden met een brandend olie lampje?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.