Ratelen bij optrekken warme motor

Forumindex Forums Modellen Astra Ratelen bij optrekken warme motor

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347281
    RubenDJ
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 June 2016

      Nadat wij met onze Astra Sports Tourer 1.4 turbo uit 2011 + caravan op vakantie naar Frankrijk zijn geweest, merkten we bij thuiskomst (zonder caravan) dat er bij optrekken met een warme motor een tikkend/ratelend geluid uit de motorruimte komt.
      Dit is alleen als er redelijk gas wordt gegeven, en dus alleen bij een warme motor (10 min rijden). Het loopt mee met het toerental, maar wel langzamer. Bij meer dan 2500 toeren is het weg. Stationair of ontkoppeld is er ook niets te horen. Zonder optrekken of op de cruisecontrol ook niets.

      Ik lees vanalles zoals homokineet, uitlaatspruitstuk, nokkenas, hitteschild maar altijd is er wel iets wat mijn probleem niet heeft (bocht geen invloed, koude motor niets te horen, stationair ook niet). Auto is ook al bij onze garage bekeken maar die heeft geen idee, men gaat contact zoeken met Opel dealer.

      Iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn?

      #18352246
      Gts z18xer Ruud
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 January 2018

        <p style=”text-align: left;”>Hoi Ruben, jou omschrijving komt vrijwel overeen met wat ik ook ervaar. Ik heb welliswaar een 2007 vectra gts  z18xer maar t klinkt hetzelfde. Ik ik heb het niet in zn 1 maar verder in alle versnellingen bij op/doortrekken. En ook alleen bij warme motor. Klinkt voor mij als een ratel in de versnellingsbak. Mijn vraag is, ben je er ooit achtergekomen wat het was. Hoor t graag. Mvg Ruud</p>

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.