rare netwerk pc tussen mijn reapeater en modem?

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia rare netwerk pc tussen mijn reapeater en modem?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253539
    corsa14slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2011

      ik zag vandaag dat ik een rare pc tussen mijn netwerk heb staan, als ik zo de lijnen volg lijkt het net alsof mijn pc eerst verbinding maakt met de rare pc en dan de repeater (wat raar is want er zit maar 1 draad tussen mijn pc en de repeater) en dan pas het “internet”
      moet ik me nou zorgen maken? (dus dat alles wat ik doe ook te zien is op de andere pc (zoals mijn surfgedrag)
      of is dit gewoon een “netwerk”
      de rare pc maakt btw geen verbinding met mijn repeater maar gewoon via de modem in huis (dit komt omdat mijn pc geen draadloos kaart wilt hebben…)

      plaatje:

      #18083140
      KoekieTurbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 September 2009

        Even voor mijn beeldvorming;

        Je hebt een draad tussen de repeater en jouw pc?
        Jouw PC is ‘Dennis-PC’, en de vreemde pc is ‘GGNED-PC’?

        #18083141
        corsa14slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 December 2011

          dat is helemaal correct :thumb

          duidelijker plaatje van hoe het allemaal loopt:

          router: algemene toegangspunt, is voor iedereen in het huis beschikbaar.
          repeater: is draadloos verbonden met de router en heeft zijn eigen SSID gekregen en is beveiligd.
          mijn laptop (ubuntu) en mijn telefoon (android) zijn draadloos verbonden aan de repeater en komen als ze verbonden zijn niet voor in het netwerk overzicht. GGnet-pc is niet van mij en zit direct verbonden aan de router.
          mijn pc heeft geen homegroup en alles (services) is daarvan uitgeschakeld, dus delen zou niet mogelijk moeten zijn.

          ik vind het alleen raar dat de lijnen van mijn pc ook direct door lopen naar de “rare” pc en dan ook nog weer naar de repeater :???:
          heeft die gene dan toegang en dus ook overzicht op mijn computer/surfgedrag?

          #18083142
          KoekieTurbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 September 2009

            Wat je eigenlijk even zou moeten doen is het ip adres opzoeken van die pc. Als je inlogt in je router kun je de verbonden apparaten zien, met het bij behorende IP adres. Als er echt een ip adres wordt toegekend aan een ‘pc’ zou het betekenen dat er iemand op je netwerk zit ja. Ik weet niet of je met virtuele hard/software werkt?

            #18083143
            corsa14slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 December 2011

              hij krijgt een IP-adress (die ik via mijn eigen pc kan zien), ik heb helaas geen toegang tot de modem want ik weet de gebruiker/wachtwoord niet (hij is ook niet van mij maar van de huurbaas (UPC ding geval)
              wel viel me op: sinds ik die rare pc zie is mijn ip verandert naar een hogere reeks (192.168.1.72 ipv: 192.168.1.22)
              maar toch wel raar dat ik dan alleen die pc zie en niet de rest van het huis…

              #18083144
              KoekieTurbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 September 2009

                Ik bedoelde je Router he, of heb je een modemrouter die dus van de huisbaas is? In dat geval kan het natuurlijk zijn dat hij er een PC aan heeft hangen?

                #18083145
                corsa14slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2011

                  het is een modem/router. het lijkt me niet dat er een pc bedraad zit aan de modem aangezien in een van de kamers staat (die ook gewoon verhuurd is) en de huisbaas niet in het pand woont…
                  gezien ik vanochtend geen ggnet zag ben vandaag bezig geweest met mijn laptop om die eens zichtbaar op de netwerk tabel te krijgen maar dat lukte me dus niet (draait ook geen windows maar Linux…) ggnet is nu weer zichtbaar en het lijstje…
                  misschien kan het komen dat de ggnet pc openstaat voor zichtbaarheid, hoewel ik er niet mee kan verbinden..

                  #18083146
                  KoekieTurbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 September 2009

                    Dus toen je met je laptop aan de slag ging, kwam ggnet weer terug?

                    #18083147
                    corsa14slow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 December 2011

                      ggnet is nog niet verdwenen ook niet bij gebruik van mijn laptop (die niet ggnet heet) zelfs mijn laptop kwam niet in de lijst te voorschijn. wel kon ik via de laptop de ggnet pc benaderen via trace route en poortscan (niks open) ben er ook nog niet achter wie dit is…

                      #18083148
                      KoekieTurbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 September 2009

                        Heel vreemd. Ga er vanuit dat jouw pc niet benaderbaar is over het netwerk door derden (mits beveiligd met een wachtwoord). Dit is namelijk niet heel eenvoudig mogelijk. Je surfgedrag in de gaten houden kan natuurlijk altijd zodra je op een dergelijk netwerk zit, alleen dit is wel ver gezocht denk ik.

                        In het ergste geval kan je de huisbaas even om opheldering vragen, of regelen dat toegang op de router enkel mogelijk is op basis van MAC-Adres.

                        #18083149
                        corsa14slow
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 December 2011

                          nee ik heb mijn netwerk op openbaar gezet dus dat mijn computer denkt op een openbaar netwerk te zitten, heb homegroup services en dergelijke services allemaal uitgeschakeld, instelling staan in openbaar netwerk instellingen (niks delen, onzichtbaar etc.) als ook een trace route uitvoer komt het ip/naam van ggnet niet erin voor dus in principe wordt mijn surfgedrag niet gevolgd. (ggnet zit dus niet tussen mijn pc en het ‘internet’)

                          #18083150
                          KoekieTurbo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 September 2009

                            Dan is er niks meer aan de hand toch lijkt me?

                            #18083151
                            corsa14slow
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 December 2011

                              nee, voor nu niet. ga nog wel even rond vragen bij mijn huisgenoten wat en hoe, geeft toch meer opheldering ;)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.