Rampzalige DAB+ ontvangst

Forumindex Forums Modellen Astra Rampzalige DAB+ ontvangst

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271202
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Ik heb dus een Opel Astra Sports Tourer van augustus 2014. Deze is uitgerust met het NAVI 950 intellilinksysteem. De NAVI 950 trekt op zich al op geen hol maar waar ik nog het meest gek van word is de ontvangst van DAB+. Ik heb bij aankoop van deze wagen 250€ extra betaald om DAB+ te hebben zodat ik zéér zuiver geluid zou hebben. Echter is niks minder waar. De ontvangst is gewoonweg rampzalig en er valt geen seconde naar te luisteren. Het geluid zit vol gekraak en het is soms net alsof je door een telefoon naar de radio ligt te luisteren. Ook valt het DAB signaal soms volledig weg waardoor hij overschakelt naar FM. Het ene signaal heeft vertraging op het andere signaal waardoor de radio dan alles dubbel begint te herhalen. Het vernieuwen van de zenderlijst helpt ook niet. Ondertussen lig ik met het hele intellilink gedoe al een hele tijd in de clinche met de Opel klantendienst en mijn dealer. Er zijn ook al verschillende “update’s” uitgevoerd maar deze helpen voor geen meter. Als er dan niks helpt dan begint de klantendienst het natuurlijk op de zendmasten te steken. Maar ik heb het altijd en overal, of ik nu op de boerenbuiten ben of midden in de stad, mijn DAB signaal valt continu weg of heeft storing. Zijn er mensen die ook de DAB+ optie hebben? Wat is jullie ervaring?

      #18279071
      Chris88
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 February 2015

        Zelfde verhaal. Wachten op een update van het navigatiesysteem! Dealer heeft een nieuwe antennen besteld.. Hopelijk is daarna het probleem met dab opgelost. Ik hou je op de hoogte

        #18279072
        Maatie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2014

          Garantieverhaal: consumentenrecht. Opel moet het oplossen of het extra bedrag terugbetalen.

          #18351035
          Peter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 December 2017

            Hallo, ik heb een Zafira van 2015 en heb soortgelijke problemen met de radio. De garage is hierin niet erg kundig. Is dit probleem al bij iemand opgelost en zo ja, wat was de oplossing. Ik hoor graag van iemand.

             

            Gr. Peter

            #18351119
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Hoi, Jongens

              Hoi, Bjorn

              Wat voor antenne eigenlijk bij u is gemonteerd zou ik niet weten, maar voor €250,- zou ik er ook vanuit gaan dat dit zou goed moet zijn.

              Wat ik wel weet dat het echt wel een DAB antenne moet zijn, geen FM,

              ik ken gasten die een antenne hebben gemonteerd die zowel op FM en DAB kunnen, maar werkt ook voor geen meter.

              Het is een keuze die je moet maken, of FM, of DAB.

              De DAB antennes die nu in omloop zijn en die IK heb gezien, zien er niet florissant uit en nog put te monteren ook, echt geen porum.

              Alhoewel er al ook sprietjes etc, in opmars komen, maar!, vindt ik, dat het dan eerst weer uitgebuit moet worden, omtrent de prijzen.

              En zo als altijd!, een vernieuwing is niet altijd en verbetering.

              #18351123
              aapje1963
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 July 2006

                Ik heb een haaivin antenne op mijn Astra K

                Dab en FM werken gewoon goed.

                 

                #18351127
                computerbug
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2011

                  Hoi, aapje1963

                  Ik spreek uit de verhalen van ervaring van jongens he ;-)

                  Zou het geen idee zijn om een linkje te plaatsen, waar u deze vandaan heeft etc, eventueel wat specificatie?

                  Ik heb zo maar het idee dat je er veel jongens blij mee gaat maken.

                  #18351128
                  aapje1963
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 July 2006

                    [quote quote=18351127]Hoi, aapje1963 Ik spreek uit de verhalen van ervaring van jongens he ;-) Zou het geen idee zijn om een linkje te plaatsen, waar u deze vandaan heeft etc, eventueel wat specificatie? Ik heb zo maar het idee dat je er veel jongens blij mee gaat maken.[/quote]…………

                     

                    Ik heb de Astra nieuw en de antenne zat er op..

                    En er zit een antenne in achterste zijruit.

                    #18351129
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      Vond dit op Google antenne Astra K

                      $_1

                      0

                      s-l300

                      2

                      #18351131
                      3234dmtr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 January 2017

                        In m’n Sports Tourer zit er in 1 van de zijraampjes ook een antenne verwerkt. Geen idee of dit ook van invloed is op de ontvangst. In grenssituaties maakt het qua ontvangst wel uit wat de positie van de auto is. Dit was ook zo bij de vorige ( VAG ) auto. Die had deze antenne in de achterruit verwerkt en had dezelfde positie gevoeligheid.

                        #18351156
                        brutes2016
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 November 2016

                          Hoi,

                          Het ligt ook aan de regio waar de zender staat van DAb+, hier in de regio van Delfzijl is het ontvangst van de publieke zenders goed. Zender staat in Appingedam. Maar de commerciële zenders zijn zeer slecht. Deze staat in hoogezand. Ook FM ontvangst van de commerciële zenders is slecht met astra K.

                          Ik heb zelf haaievin op het dak en een antenne in de zijruit van mijn sportstourer, Moet ook eerlijk zeggen dat de ontvangst van de  commerciële zenders in onze 107, met gewone antenne beter is dan met de Astra K.

                           

                          groet

                           

                           

                           

                           

                          #18351169
                          Astra_DLS
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2008

                            Welke regio rijd je?

                            Ik rijd zelf vaak op de A28 zwolle-harderwijk. Daar is het bereik zeer slecht, andere plekken totaal geen probleem.

                            #18351214
                            brutes2016
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 November 2016

                              Ik rij veel in de regio groningen. groet

                               

                              #18351220
                              Opel_Bjorn
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 May 2008

                                Destijds is alles vervangen aan mijn Astra ST, Navi 950, bedrading, zijruit met antenne, DAB module, software update’s…. Niets heeft ooit geholpen. Ik heb de wagen uit miserie verkocht omdat ik mij hier te hard in opboeide. Heb hier nog een fragment van wat volgens Opel een zuivere ontvangst is van DAB+is.

                                [url]https://www.youtube.com/watch?v=_pVFdWC-haM[/url]

                                Het werd door de Opel klantendienst zelfs op de vrachtwagen gestoken die voor mij in het filmpje rijdt. Die heeft waarschijnlijk een CB en stoort op de radio. Nog nooit een slechter excuus gekregen. Ik had dit overal!

                                 

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.