Radio vervangen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Radio vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211546
    jeroeno
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 August 2009

      Ook hier zal het al wel regelmatig zijn voorgekomen… het vervangen van de standaard radio.

      Nou heb ik een nieuwe radio besteld (Pioneer), en ik heb ook al een auto-shop gevonden die voor 59 euro (ex montage) zo’n converter heeft zodat de stuurbediening behouden blijft.

      Zit ik alleen nog met het display in de auto zelf.
      Ik heb een Zafira, met zo’n “3 regelig” display.
      Dus:

      ****************
      *_boordcomputer_*
      ****************
      *_____radio_____*
      ****************
      *_____klok______*
      ****************

      Wat gebeurt er nou standaard als ik daar een andere radio in hang? Blijft dan enkel het “radio-blok” leeg? Want in dat geval hoef ik niet naar de dealer om het display “vast te laten zetten”.

      Of valt het hele display uit?
      En als ik hem “vast laat zetten”, blijf ik dan wel m’n klok en boordcomputer functies houden?

      De reden dat ik dit vraag, is omdat ik alleen ervaring heb met een astra. Daar was het display van vast gezet op de klok omdat er een andere radio in gezet was (voor ik hem kocht). Maar die had OF radio, OF de klok.

      Ik heb dus geen idee hoe het zit met zo’n display als ik nu heb.

      Alvast bedankt!

      #17514080
      PVB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2006

        Van je display valt bij inschakelen van de radio de regel weg waar de datum in staat.
        Dit kun je bij de dealer laten omprogrammeren.
        Eventueel is het mogelijk om bij pioneer radio’s een adapter te bestellen zodat je radio gegevens op het display verschijnen.
        Dit kan alleen bij bepaalde radio’s.

        #17514081
        pat16v
          Lid sinds:
          25 January 2005

          louwe 16 klepper heeft er 1 tekoop!!
          Met alles er op en er aan:thumbup

          #17514082
          jeroeno
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 August 2009

            Tja, ik heb al een radio besteld.
            En volgens mij is het een redelijk instap model, dus ik verwacht niet dat ie ook display aansturing heeft :D
            (DEH-P4100SD http://www.pioneer.nl/nl/products/25/121/61/DEH-P4100SD/specs.html)

            ow, ik zie opeens dit staan bij de specs:
            #

            Sub-display Output (-) Ja
            De subscherm-uitgang is een handige voorziening waarmee u bepaalde Pioneer CD-tuners kunt aansluiten op uw bestaande digitale scherm. De belangrijkste tunerinformatie – bijvoorbeeld frequentie en tracknummers – wordt via de IP-Bus-aansluiting en een optionele interface weergegeven.

            Kom ik op het volgende punt:
            Moet ik voor de stuur-bediening en de display aansturing dan 2 verschillende adapters hebben? En waar zijn die display-adapters te koop? want ik ben tot nu toe alleen stuur-aansturing tegen gekomen.

            #17514083
            pat16v
              Lid sinds:
              25 January 2005

              Het gaat er om dat je radio een bedraden afstandbediening ondersteunt (via een koptelefoon plug)

              Zie ook op http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=108458

              succes:thumbup

              #17514084
              jeroeno
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 August 2009

                Ja, die pioneer die ik besteld heb, heeft support voor een bedraadde afstandsbediening en een sub-display.

                maar de connector die pioneer dan aanraad, kost 110 euro. Is dat een normale prijs?

                En dan denk ik dat ik hem voor de zekerheid maar laat inbouwen… heb geen idee hoe deze radio er uit moet :)
                En dan weer draadjes om draaien omdat we opel-fanaat zijn… gedoe allemaal.
                als het niet teveel kost laat ik t wel doen.

                #17514085
                PVB
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 April 2006

                  Bij de originele radio de vier imbus boutjes verwijderen en met speciale sleuteltje of 4 spijkers verwijderen.
                  Daarna slede verwijderen. Deze zit vaak met 1 bout vast.
                  Bij de nieuwe radio rode draad en gele draad omdraaien ivm geheugen, eventueel antenneverloopstekker gebruiken.

                  #17514086
                  jeroeno
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 August 2009

                    Dat van die imbusjes snap ik, maar wat moet ik met die spijkers doen?
                    in de 4 gaten duwen? en dan duwt de radio zichzelf eruit?

                    #17514087
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      als je die spijkers in die gaten duwt
                      dan gaat de blokkering los en kun je daarna
                      de radio er uit trekken

                      en ik heb inderdaad zo,n adapter voor n pioneer
                      voor stuurwiel bedining en diplay
                      mag je hebben voor 65 ex versenden

                      inbouwen is plug and play
                      dus hoef je niet uittebesteden;)

                      #17514088
                      jeroeno
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 August 2009

                        Dank je wel, maar inmiddels al een kabel voor enkel de stuurbediening besteld.
                        Display ga ik vast laten zetten.

                        Reden?
                        Ten eerste ga ik twijfelen nu ik de radio in huis heb of ie uberhaubt wel aangesloten kan worden op t display. In de handleiding kom ik er niks over tegen.
                        En ten tweede vind ik het eigenlijk onzin om extra geld uit te geven om m’n display dubbel uit te voeren (aangezien de nieuwe radio natuurlijk z’n eigen display heeft).

                        Nou alleen hopen dat het vast laten zetten van de datum niet al te veel gaat kosten bij de dealer.

                        #17514089
                        joselukas
                          Lid sinds:
                          1 September 2009

                          origineel gepost door jeroeno
                          Ook hier zal het al wel regelmatig zijn voorgekomen… het vervangen van de standaard radio.

                          Nou heb ik een nieuwe radio besteld (Pioneer), en ik heb ook al een auto-shop gevonden die voor 59 euro (ex montage) zo’n converter heeft zodat de stuurbediening behouden blijft.

                          Zit ik alleen nog met het display in de auto zelf.
                          Ik heb een Zafira, met zo’n “3 regelig” display.
                          Dus:

                          ****************
                          *_boordcomputer_*
                          ****************
                          *_____radio_____*
                          ****************
                          *_____klok______*
                          ****************

                          Wat gebeurt er nou standaard als ik daar een andere radio in hang? Blijft dan enkel het “radio-blok” leeg? Want in dat geval hoef ik niet naar de dealer om het display “vast te laten zetten”.

                          Of valt het hele display uit?
                          En als ik hem “vast laat zetten”, blijf ik dan wel m’n klok en boordcomputer functies houden?

                          De reden dat ik dit vraag, is omdat ik alleen ervaring heb met een astra. Daar was het display van vast gezet op de klok omdat er een andere radio in gezet was (voor ik hem kocht). Maar die had OF radio, OF de klok.

                          Ik heb dus geen idee hoe het zit met zo’n display als ik nu heb.

                          Alvast bedankt!

                          #17514090
                          joselukas
                            Lid sinds:
                            1 September 2009

                            Even een vraagje,

                            ik heb een goedkope Denver radio. Weet niet of deze ook geschikt is voor remote controle. Heeft iemand hier ervaring mee?

                            gr José

                            #17514091
                            tijgetje57
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2004

                              euh nee, denk het niet.

                              Alleen de merk modellen zoals pioneer, jvc, kenwood, alpine en nog een paar.

                              #17514092
                              Za4ra OPC
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 August 2009

                                @jose,

                                Ik neem aan dat je met remote control de stuurbediening bedoeld. In de handleiding van de radio staat meestal een schema hoe de bedrading aangesloten moet worden. Als er in dit schema een aansluiting voor een remote control bij staat kan je hierop misschien de stuurbediening aansluiten. Ik geef natuurlijk geen garantie :D
                                Op deze site Navigatie forum (klik) zie je hoe de bedrading aangesloten moet worden op de ISO stekker van Opel. Bij mij is het gelukt met een VDO dayton.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.