Racen met een Astra K OPC TCR wat kost het?

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint Racen met een Astra K OPC TCR wat kost het?

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274336
    Andre_Ede
      Lid sinds:
      16 June 2006

      Bron: TCR

      Tijdens de Kick-off in het Belgische Mettet kreeg iedereen uitvoerig de gelegenheid om bij de aanwezige constructeurs informatie in te winnen over de totdan vijf beschikbare TCR-auto’s. Ondertussen maakten alle constructeurs of hun satelliet teams, zoals CM Motorsport voor de Alfa TCR, meer détails bekend over de kostprijs en, vooral, de leveringstermijnen. We zetten alles op een rijtje.

      De SEAT Léon Cup Racer, met gewone DSG-versnellingsbak én voorzien van de laatste evoluties, is met zijn 85.000€ nog steeds de goedkoopste. De versie met sequentiële bak kost 110.000€, en dat is dezelfde prijs als de VW Golf. Voor de in Mettet tijdens de Kick-off in wereldpremière voorgestelde Opel Astra TCR betaal je 95.000€, terwijl de kostprijs van de Honda Civic onder invloed van het stijgen van de kostprijs van bepaalde wisselstukken een beetje is gestegen en nu 104.000€ kost. De Subaru WRX STI en de Alfa Romeo Giulietta hebben hetzelfde prijskaartje ofte 98.000€ (alle prijzen zonder BTW).

      Voor het aanleveren van de TCR-auto’s geldt een gemiddelde wachttijd van 4 maanden. Bij SEAT Sport is de eerste aanlevering voorzien halfweg de maand maart en dat geldt ook voor de VW Golf, en het heet dan ook geen toeval dat zowel de SEAT als de VW in het Spaanse Abrera van de band rollen. Twaalf weken gaan er voorbij om een nieuwe Astra te bouwen en halfweg februari in het bezit te komen van de potentiële eigenaars.

      Bij JAS Motorsport staan er 35 Honda’s Civic op de « to do » lijst en ééntje ervan werd, voorlopig, gereserveerd op naam van TCR Benelux. De eerste Civic zou de werkplaatsen in het Italiaanse Arluno halfweg februari verlaten. Een gelijkaardige planning bij Top Run voor het aanleveren van de Subaru, terwijl bij Romeo Ferraris in de Via Lambro in het stadje Opera vier maanden nodig zijn om een exemplaar van de Giulietta TCR te bouwen. Verduidelijken we nog dat Romeo Ferraris verantwoordelijk is voor de bouw en de ontwikkeling van de Italiaanse bolide en dat de verkoop en de marketing in handen is van CM Motorsport.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.