Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › raar probleem c20ne (opgelost)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2008 om 15:38 #17207470
sinds een paar dagen doet mijn detje gsi raar als ik in de 1ste of 2de versnelling rij , het motronic lampje begint dan even te branden, in de 2 meestal tot ongeveer 2500 toeren. bij normaal gas geven brand ie niet. in de 3,4 en 5de versnelling springt ie heel af en toe maar aan. ook lijkt ie een beetje in te houden. weet iemand wat het kan zijn?
en dan nog een vraag. als ik de sleutel omdraai van het contactslot loopt mijn benzinepomp niet. en het ligt niet aan het brandstofrelais. ideeen iemand?
alvast bedankt14 augustus 2008 om 19:29 #17419310uit laten lezen??? of zelf uitlezen??
en hoe weet je dat het niet aan het relais ligt?? spanning gemeten?? op de benzinepomp??computer probleem??
15 augustus 2008 om 14:18 #17419311je pomp hoeft ook niet constant te draaien.
zou niet prettig zijn voor de pomp.. deze zal even kort aanslaan maar vaak niet hoorbaar.Verder even je ecu uitlezen. denk een probleem met je lambda sonde ofzo.. kan niet veel zijn bij deze motoren.. :agent
succes
7 september 2008 om 10:51 #17419312origineel gepost door corsaboy
je pomp hoeft ook niet constant te draaien.
zou niet prettig zijn voor de pomp.. deze zal even kort aanslaan maar vaak niet hoorbaar.Verder even je ecu uitlezen. denk een probleem met je lambda sonde ofzo.. kan niet veel zijn bij deze motoren.. :agent
succes
Pomp hoort pas te gaan draaien als je je de motor start.
Deze reageert op toerental signaal van de motor, de motorcomputer geeft dan weer het sein dat de pomp moet draaien.
soms bij ombouwen komt het voor dat ze de pomp door verbinden, maar dan is het gauw afgelopen met de accu als je je contact aan hebt staan :vertag
19 oktober 2008 om 19:21 #17419313Even tussen 2 dingen door.
Bij een kadett c20ne gsi, welke kleuren hebben de kabels van de brandstofpomp? Een eventuele diefstalbeveiliging lijkt me nog geen slecht id. Zijn hiervoor ideen en tips?Sjupke`
19 oktober 2008 om 20:33 #17419314origineel gepost door Small Sexy
Even tussen 2 dingen door.
Bij een kadett c20ne gsi, welke kleuren hebben de kabels van de brandstofpomp? Een eventuele diefstalbeveiliging lijkt me nog geen slecht id. Zijn hiervoor ideen en tips?Sjupke`
Rood/Blauw
en vanaf de zekering word hij blauw.
20 oktober 2008 om 15:47 #17419315Danku!
Heb er even over na gedacht, maar mij lijkt t t slimst om de aansturing van het relais te pakken ipv de voedingdraad van de pomp. Anders heb ik een flinke schakelaar, of een relais nodig om t te schakelen lijkt me.Sjupke`
3 november 2008 om 16:19 #17419316eindelijk uitgelezen. bleek de koelvloeistof temperatuursensor op het blok te zijn, die gaf bij optrekken een temperatuur aan van -31 graden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.