Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Raar ideetje (uitvoerbaar?)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2008 om 20:15 #17207177
Hey, mijn vader rijdt met een C2ONE cross, wou eens proberen om een soort van gasklephuizen te maken, zou dit lukken? (gewoon is voor de fun om te proberen)
-een origineel inlaatspruitstuk afzagen juist voor de injectoren (dat deze nog blijven staan) en hier per cilinder een origineel gasklephuis opzetten (dus 4 originele en deze aan mekaar koppelen)
Zou dit kunnen lukken of echt verloren moeite?
Zou de lengte van het inlaattraject ok zijn zo, of te kort?11 juni 2008 om 20:23 #17412285Dat kan, kijk maar naar die 16klepper op de corsanovatuning site.
Gasklephuizen van een motorfiets zaten daarop, met een ingekort spruistuk.11 juni 2008 om 20:45 #17412286mss wel, maar dat is dan met een bestaand setje gasklephuizen. Mijn zou dan met 4 originele zijn van opel.
11 juni 2008 om 21:19 #17412287Voor dat je vanalles bij elkaar gaat zoeken zoek eerst maar eens een setje van een motorfiets.
die worden vaak voor rond de 100euro aangeboden en dan heb je alles.
probeer maar eens 4 afzonderlijke opel gaskleppen precies synchroom open te laten gaan,bij die motor setjes kun je zo de kabel eraan haken en alles klopt als je gasgeeft.
je zult alleen even moeten puzzelen met de gaskleppositiesensor.
succes en foto’s posten !!11 juni 2008 om 21:53 #17412288vlakke schuif maken???
13 juni 2008 om 07:24 #17412289wat bedoel je met een vlakke schuif?
13 juni 2008 om 09:03 #17412290gaaf ik wil dit ook gaan doen!
ik heb nu een setje moterfiets gaskleppenhuizen alleen zijn die 40 mm en de inlaat kanalen zijn 33 mm meen ik.
daarom wil ik mijn spruitstuk opnieuw verlassen naar 40 mm en de kanalen in de kop flowen naar 40 mm zodat er geen extra ristircties op de inlaat kanalen komen.
echt actief ben ik er niet mee bezig. komt tijd komt geld komt raad….. en vluchtig werk krijg je alleen maar spijt van wil het maximale rendement.
13 juni 2008 om 10:53 #17412291van welke motorfiets heb je ze dan? wil eerst zo is proberen, of het lukt is iets anders, maar gewoon voor de fun, heb toch alle onderdelen liggen
13 juni 2008 om 14:35 #17412292als ik heel eerlijk ben weet ik dat niet meer, als ik me niet vergis was het van een 1000 of 1100 cc zoekzoeki maar dat weet ik niet meer zeker.
stond in de u2u van een ander forum die helaas opgeheve is:(
15 juni 2008 om 10:30 #17412293je moet volledig dwars door je spruitstuk boren voor een gasklep-as (zelf maken) en dan per inlaatkanaal een gasklep maken , dan staan al je gaskleppen syncroon en kan jer er een gaskleppotentiometer op zetten
15 juni 2008 om 10:51 #17412294Ik heb een set Kawasaki zxr750 38mm carburateurs, Inlaat wordt van aluminium.
Heb de inlaatpoorten van de kop ook vergroot, mischien iets te groot maar we zullen zien.Bij mij komt er totaal geen elecktronica aan, alleen een onstekingsysteempje meer niet. Geen luchtmassameters geen gaskleppotentiometers helemaal niets!
Tis gewoon het zelfde als dubbele webers, alleen dan kosten de carbjes minder geld ;)
15 juni 2008 om 19:11 #17412295vlakke schuif gebruikt bij die Hilmerson Manta, perfect voorbeeld!!!
http://www.leechvideo.com/video/view1165589.html20 juni 2008 om 16:08 #17412296Kelken zijn gemaakt, inlaatspruitstuk aangepast, zal er weldra wel eens foto’s van nemen.
22 juni 2008 om 17:31 #17412297
Dit zijn dus de foto’s, is nog in opbouw, dus nog kuisen enz.
Het roze is gewoon van het spul om de dichtheid van de las mee te testen.
Het kelkje is enkel als voorbeeld, was gescheurd tijdens het persen.
Nu alleen nog iets vinden om de allemaal samen open de laten gaan, als ik ze allemaal aaneen verbind lukt het nie.
De ene gasklep gaat sneller open als de andere.24 juni 2008 om 15:30 #17412298Het ziet er imposant uit maar deze grote van gasklephuizen zijn overkill (lees te groot).
24 juni 2008 om 15:35 #17412299dat is idd te groot.
Aangezien normaal 1 zo’n gasklep voor de complete motor is :oWaarom scoor je geen setje van een brommer (lees motorfiets) :D
25 juni 2008 om 19:53 #17412300Zal eens proberen met de deze, is gewoon maar een experimentje.
Gaan proberen met injectoren van een 16V en hoge benzinedruk?
Kan eventueel nog proberen de inlaat kleiner te maken ofzo25 juni 2008 om 19:57 #17412301Motorcarbjes was makkelijker ;)
26 juni 2008 om 15:27 #17412302Je hebt gelijk hoor, maar was gewoon een bezigheidje, had alle onderdelen liggen, dus kost me niets.
8 juli 2008 om 10:40 #17412303je hebt dit allemaal ook gewoon te koop. Typ maar eens throttlebodies in bij google …en lees daar maar eens over. Dan hoef je niet zoveel te zagen en plakken, tis alleen best duur.
groetjes8 juli 2008 om 16:34 #17412304Ja, dit is zeker te koop, maar plezanter en vooral goedkoper als je het zelf probeert te bouwen.
Heb ze op de motor gemonteerd met airbox en 16V injectoren en 4bar benzinedruk (om te proberen he)
De motor draait zeer goed en pakt heel goed aan.
Nu zit ik alleen met de kwestie dat ie nog altijd door de luchtmassameter lucht moet trekken en dat hierdoor de luchtinlaat nog maar beperkt is.
Ik was aan het denken om de luchtmassameter af te koppelen en deze te vervangen door een weerstand met max waarde of iets in die aard?
Heeft iemand hier ervaring mee? Dan kan ik een luchtfilter per cilinder voorzien en is dit nog iets heel anders.
Met een dta is dit perfect mogelijk omdat deze bij mijn weten de luchtinlaattemperatuur meet en niet de massa.
Maar deze optie is niet meer voor de fun, dan begint het al geld te kosten, wat niet de bedoeling is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.