Raar geluid bij kleppendeksel distributiezijde..

Forumindex Forums Modellen Astra Raar geluid bij kleppendeksel distributiezijde..

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    darknight2003

Beste mensen,

Ik hoorde net bij het starten een raar geluid bij de kleppendeksel aan de distributiezijde.. Het klinkt als een locomotief haha, alleen dan een stuk zachter, geen tikkend geluid maar een sjoefsjoefsjoef (klinkt een beetje stom maar kan het niet anders uitleggen). Het is een ritmisch geluid..

Denk zelf aan de nokkenas, of in iedergeval in de buurt.. Zou dit door de kou kunnen komen en wat zou het kunnen zijn :(:(:(.
      Olie zit er pas 6500km in en is goede olie (5w40 kroon olie SpecialSynth)

Kan iemand mij enig idee geven?!!

bvd,

Joran

darknight2003

Niemand:(?

wim-v6
        Deelnemer

Is het een niet een riem die tegen de kap loopt?? gebeurt nogal eens bij de 8kleppers..

Willem

darknight2003

Hmm, maar dan zou het 20000 km geleden toch ook al zo moeten zijn? pff ik durf niet meer te rijden zo hahah, drek loopt die riem eraf ofzo.. Het komt wel van boven en niet van de waterpomp of de spanner…

wim-v6
            Deelnemer

leg je er nieuw riempje op, en gaan weer..

kan niet heel veel kwaad, het is lastig geluiden te omschrijven en begrijpen via een forum, tenzij je ze kan horen.

distri kappen breken nog wel eens door de kou, of hij schiet onder uit zijn klikjes waardoor deze tegen de Multiriempoelie ligt aan te schuren.

Willem

midnight black
              Deelnemer

Dat heb ik inderdaad ook eens gehad, kun je checken door de motor te laten lopen en tegen de kap aan te duwen.

darknight2003

Mwa, zal wel meevallen, doe er morgen eerst druppeltje kruipolie op, is het geluid weg komt het door de kou, blijft het looptie aan :D.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.