Raam zakt niet meer bij openen

Forumindex Forums Modellen Tigra Raam zakt niet meer bij openen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373823
    Alex3695
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 April 2020

      Hallo,

      Sinds kort hebben wij een Tigra twintop waarmee enkele problemen zijn. Het eerste probleem is dat het raam niet het kleine stukje zakt als je de linkerdeur open maakt . Het rechterraam zakt wel het kleinen stukje als je de deur open maakt en is ook normaal te bedienen. Het linker raam kan overigens helemaal niet bediend worden het rechter wel. We dachten eerste aan het bedieningssysteem in de rechterdeur maar twijfelen nu omdat je met ditzelfde paneeltje wel het rechterraam kunt bedienen.

      Alvast heel erg bedankt voor een reactie/ hulp :good:

      Alex

      #18373826
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014
        #18373829
        Alex3695
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 April 2020

          Dat is inderdaad de oplossing, bedankt. :good: :good:

          Mijn tweede vraag betreft het openen en sluiten van de kap. ik lees er veel over maar kom niet tot de juiste oplossing. de Kap gaat (met een klein beetje hulp) open. Daarvoor gaat de hoedenplant naar voor en hoor ik de sloten aan de voorzijde van de kofferbak ontgrendelen. de kofferbak gaat bij het achterraam open en het dakje (moet een beetje geholpen worden) valt in de achterbak. de kofferbak sluit weer. in omgekeerde volgorde werkt het niet. de kofferbak gaat wel open maar het dakje komt niet omhoog. als we het dakje helpen lukt het wel. De kofferbak gaat daarna niet meer naar beneden en moet met enige kracht geholpen worden richting raam. Als we daarna de cyclus elektrisch afmaken hoor ik de scharniervergrendeling weer pakken op de kofferbak.

          de kofferbak (bagage compartiment) wil absolute niet openen om als het dakje dicht is. Wel als het dakje is ingevouwen en in cabrio stand staat. het vreemde aan de situatie is dat dus wel alle cilinders werken maar niet doen wat ze ze moeten doen. behalve die van het dakje die hebben hulp nodig zowel met in als uitvouden.

          Al getest:

          • olie in het reservoir is nagenoeg vol.
          • Accu is nieuw en van voldoende spanning.

          Ik hoop dat er iemand weet wat we kunnen doen.

          Nogmaals fijn :-) dat er zo snel een reactie is gekomen op mijn vorig probleem.

          PS: ik lees veel over een defecte unit, kan ik de kracht hiervan testen.

          _

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.