Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › R.I.P. Vectra :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2011 om 21:54 #17913728
@Ali-GSI wrote:
@Luc Reinders wrote:
In dat geval is een Volvo c70 T5 een goeie keus!
I know… mooie wagens! serieus…
Maar een Audi TT 1,8T staat ook op het lijstje… 180 pk standaard, en dan chippen enzo… Dingen wegen net iets meer dan 1000 kilo…
Zijn echte pocket rockets, en blijven waardevast… Lijkt me ook wel leuk om een tijdje mee rond te knallen :)
De lichtste TT is 1280kg en dat is een 150PK 1.8T met voorwielaandrijving, kleine turbo dus, en niet zo ver te chippen.
de 180pk weegt hetzelfde, de eerste standaard die bij mijn Vectra (zelfs nog met de 2.5 erin) weg rijdt moet nog komen, zo rocket zijn die dingen echt niet..
daar komt bij dat je eigenlijk ieder jaar je carter er onderweg moet halen om deze schoon te maken, samen met het olie aanzuigfilter, deze motoren hebben behoorlijk last van zwarte sludge vorming in het carter.
aan sludgevorming en verstopping van aanzuigfilter zijn al HEEL wat 1.8T-motortjes overleden, ongeacht of ze in een Audi, VW, Seat of Skoda liggen.
Oplossing is de olie verversen binnen de 10.000km met Castrol 5w50 high performance olie.
Willem
3 september 2011 om 09:48 #17913729@wim-v6 wrote:
@Ali-GSI wrote:
@Luc Reinders wrote:
In dat geval is een Volvo c70 T5 een goeie keus!
I know… mooie wagens! serieus…
Maar een Audi TT 1,8T staat ook op het lijstje… 180 pk standaard, en dan chippen enzo… Dingen wegen net iets meer dan 1000 kilo…
Zijn echte pocket rockets, en blijven waardevast… Lijkt me ook wel leuk om een tijdje mee rond te knallen :)
De lichtste TT is 1280kg en dat is een 150PK 1.8T met voorwielaandrijving, kleine turbo dus, en niet zo ver te chippen.
de 180pk weegt hetzelfde, de eerste standaard die bij mijn Vectra (zelfs nog met de 2.5 erin) weg rijdt moet nog komen, zo rocket zijn die dingen echt niet..
daar komt bij dat je eigenlijk ieder jaar je carter er onderweg moet halen om deze schoon te maken, samen met het olie aanzuigfilter, deze motoren hebben behoorlijk last van zwarte sludge vorming in het carter.
aan sludgevorming en verstopping van aanzuigfilter zijn al HEEL wat 1.8T-motortjes overleden, ongeacht of ze in een Audi, VW, Seat of Skoda liggen.
Oplossing is de olie verversen binnen de 10.000km met Castrol 5w50 high performance olie.
Willem
Dat ik mijn auto’s goed onderhoud moge wel duidelijk zijn toch? ;)
En naar wat ik zie zijn de gemiddelde TT’s 1180 kg, altijd nog lichter dan mijn vec. En hij zal sowieso gechipt worden he? ;)
Wat betreft de rest, een vriend van mij weet bijna alles van die dingen dus gaat wel goedkomen
3 september 2011 om 11:13 #17913730Dus je keuze is bij deze gemaakt? Wordt het een TT?
3 september 2011 om 13:00 #17913731@Luc Reinders wrote:
Dus je keuze is bij deze gemaakt? Wordt het een TT?
nee, keus is nog niet gemaakt, maar ik orienteer wel gewoon…
Ik koop sowieso niks overhaast, kan zo nog wel 2 maand duren.. Wil eerst het gros van de onderdelen van de vectra kwijt zijn…
5 september 2011 om 12:31 #17913732Dus van bejaarde ga je over naar een kappersauto? :jerry :jerry
5 september 2011 om 13:57 #17913733zegt iemand met een dinky toy ;)
6 september 2011 om 20:04 #17913734oohhh zonde..!!
wat een mooi bakkie heb je.7 september 2011 om 16:21 #17913735Op dit moment is die alles behalve mooi…
Denk dat ik jullie de foto’s van het strippen maar bespaar… Maak ze gewoon voor mezelf, als een soort van afsluiting van weer een tijdperk na mijn Kadett, Astra GSI en nu de Vectra.
7 oktober 2011 om 22:54 #17913736De Vectra is nu zo goed als kaal, Airride, wielen, bijna alle chassisdelen zijn verkocht.
Nu nog het interieur en de plasmatellers ed. verkopen, maar dit is gewoon los uit de auto gehaald.
Ondertussen ben ik de eigenaar geworden van een Audi TT Turbo, 180 PK en full options. Het is totaal een andere auto, maar ik beleef er echt plezier aan. En ondertussen begint het ook hier alweer een beetje te kriebelen.
Ik heb de Audio even geupgrade met een Pioneer MVH-8300BT radio, en voor de rest speelt alles via het BOSE systeem in de auto. In de toekomst komt er nog een klein subkistje in te liggen ter ondersteuning van de compo’s.
Voor de rest ben ik nu puur bezig om alle kleine zwakke puntjes van deze motor preventief voor te zijn, en heeft de auto ook grote beurt gehad. Nieuwe distributieriem is ook in aantocht en dan kan ik weer fijn knallen. Hij zal erna ook gechipt worden.
Hoewel ik dus nu van Opel af ben gestapt, wil dit niet zeggen dat in de toekomst niet weer een Opel komt, maar deze auto is gewoon ff iets wat ik nu nodig heb persoonlijk. En over een tijdje zien we wel verder.
Gelukkig ziet het er ook naar uit dat ik weer een baan heb, en dan gaat alles goedkomen.
Meetings zal ik aankomend jaar wel weer meer gaan doen, en dat houdt ook in dat ik ondanks mijn Audi, gewoon hier en daar nog een Opelmeeting zal komen bezoeken. Dit vanwege de vele ontstane vriendschappen die ik heb opgedaan :)
8 oktober 2011 om 11:04 #17913737:wors
Een TT Turbo full option, zal niet goedkoop geweest zijn king: Ik hoop dat je veel plezier beleeft aan het berijden en customisen van je wagen :) Wat voor werk doe je nu als ik vragen mag?
Je bent hier en op elke meeting altijd welkom met wat je ook rijdt (buiten volkswagen :jerry ) want het gaat bij ons niet om met wat je rijdt, maar wie je bent! :thumb
Grtz Seth
25 oktober 2011 om 11:54 #17913738@Seth wrote:
:wors
Een TT Turbo full option, zal niet goedkoop geweest zijn king: Ik hoop dat je veel plezier beleeft aan het berijden en customisen van je wagen :) Wat voor werk doe je nu als ik vragen mag?
Je bent hier en op elke meeting altijd welkom met wat je ook rijdt (buiten volkswagen :jerry ) want het gaat bij ons niet om met wat je rijdt, maar wie je bent! :thumb
Grtz Seth
Hey thnx man :thumb
Aan de TT word niet veel gedaan, de nieuwe achterlichtjes met LED zijn wel besteld, heb mijn oog al laten vallen op een paar hele dikke 19 inchers, en er komt een singleframe grille voor. Verder niet teveel poespas.
Als alles meezit word ik vertegenwoordiger bij Wurth, divisie automotive. :) Maar het is pas zeker als je handtekening onder het contract staat he?
Volgend jaar zal ik waarschijnlijk wel weer meer te zien zijn, de liefde en passie begint weer helemaal terug te komen nu er een nieuw boek geopend kan worden :)
25 oktober 2011 om 12:20 #17913739Aah, the subtile touch ;) en amai, das ook geen klein bedrijf éh :) Zolang je je werk maar graag doet, dat is het belangrijkste. En zeker ben je pas als je proefperiode erop zit ;).
Ja, ik ken het gevoel 100% als er iets nieuws is begint het te kriebelen hé. :)
25 oktober 2011 om 13:19 #17913740@Seth wrote:
Aah, the subtile touch ;) en amai, das ook geen klein bedrijf éh :) Zolang je je werk maar graag doet, dat is het belangrijkste. En zeker ben je pas als je proefperiode erop zit ;).
Ja, ik ken het gevoel 100% als er iets nieuws is begint het te kriebelen hé. :)
Idd subtiel :)
Verder, ach, de Vectra was gewoon afgesloten verhaal door meerdere factoren.
Gr.
25 oktober 2011 om 14:36 #17913741Ben wel benieuwd naar een foto van je dikke Audi !!
25 oktober 2011 om 17:47 #17913742Blijft eeuwig zonde van je vec, maar wens je veel mooie en veilige kilometers met je nieuwe TT.
(en ook TT’jes zijn leuke speeltjes :D )
25 oktober 2011 om 20:29 #17913743@DarkNL08 wrote:
Ben wel benieuwd naar een foto van je dikke Audi !!
u vraagt wij draaien… Op de foto mist een naafkapje, das ondertussen al opgelost. Er zitten al een paar subtiele wijzigingen in de pijplijn.
25 oktober 2011 om 20:34 #17913744@kimmiej666 wrote:
Blijft eeuwig zonde van je vec, maar wens je veel mooie en veilige kilometers met je nieuwe TT.
(en ook TT’jes zijn leuke speeltjes :D )
Ik ga hier heel wijselijk maar geen reactie op geven…
26 oktober 2011 om 16:58 #17913745@wim-v6 wrote:
@Ali-GSI wrote:
@Luc Reinders wrote:
In dat geval is een Volvo c70 T5 een goeie keus!
I know… mooie wagens! serieus…
Maar een Audi TT 1,8T staat ook op het lijstje… 180 pk standaard, en dan chippen enzo… Dingen wegen net iets meer dan 1000 kilo…
Zijn echte pocket rockets, en blijven waardevast… Lijkt me ook wel leuk om een tijdje mee rond te knallen :)
De lichtste TT is 1280kg en dat is een 150PK 1.8T met voorwielaandrijving, kleine turbo dus, en niet zo ver te chippen.
de 180pk weegt hetzelfde, de eerste standaard die bij mijn Vectra (zelfs nog met de 2.5 erin) weg rijdt moet nog komen, zo rocket zijn die dingen echt niet..
daar komt bij dat je eigenlijk ieder jaar je carter er onderweg moet halen om deze schoon te maken, samen met het olie aanzuigfilter, deze motoren hebben behoorlijk last van zwarte sludge vorming in het carter.
aan sludgevorming en verstopping van aanzuigfilter zijn al HEEL wat 1.8T-motortjes overleden, ongeacht of ze in een Audi, VW, Seat of Skoda liggen.
Oplossing is de olie verversen binnen de 10.000km met Castrol 5w50 high performance olie.
Willem
Hey wim, je ziet mijn kenteken online staan.. Check maar.. ;) Deze weegt 1180 kilo ;)
27 oktober 2011 om 10:57 #17913746Maar dan kun je er niet mee rijden, want leeg gewicht.
Rijklaar is ie 1280 kg, zegt het RDW:Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.180 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.575 kg
Massa rijklaar 1.280 kgVoor de motorrijtuigenbelasting wordt uitgegaan van het leeg gewicht, volgens de website van de Belastingdienst:
http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/27 oktober 2011 om 11:28 #179137471360 kg . . . ongeveer
alex er ook nog bij :jerry27 oktober 2011 om 20:26 #17913748@sw_reijnders wrote:
1360 kg . . . ongeveer
alex er ook nog bij :jerryJij durft ;) Maar je zit aardig in de goeie richting :P (op 1 kilo na, gemeten vandaag @ the gym ;) )
Maar nieuwe luchtfilter is besteld, nu nog ff op zoek naar grotere intercooler, en grotere downpipe.
Dan kan die naar de chipper ;)
27 oktober 2011 om 21:59 #17913749Wat ik wel was vergeten, is dat ik een Vectra erbij heb gekocht. :) Ik heb altijd al zoiets gehad dat ik graag een keer mee wil doen met een auto rodeo / banger race. Dat is hier vrij populair in het oosten :)
Deze Vectra was om meerdere redenen en op meerdere fronten een uniek buitenkansje om hem hiervoor te gaan gebruiken, en hard gezegd, deze gaan we dus helemaal plat rijden. :P
Ding moet helemaal gestript worden, ruiten gaan er uit enz enz.
Jullie zullen me allemaal wel voor gek verklaren dat ik er een Vectra voor gebruik, maar ik heb hier zo mijn redenen voor om deze auto er voor te gebruiken… :angel En aan deze auto ga ik heel veel plezier hebben om hem zo kapot en plat mogelijk te krijgen :P
Foto’s hieronder, inclusief een deel van mijn oude vec ;) 1 recente sloper, naast een toekomstige sloper :P
27 oktober 2011 om 22:03 #17913750Geweldig toch!
Rijden er hier ook zat in de buurt die het niet meer waard zijn om nog op te lappen. Naar de sloop is leuk, maar heb je er niet zo veel lol van als ff een potje auto rodeo :thumbup
27 oktober 2011 om 22:13 #17913751@Fearless wrote:
Geweldig toch!
Rijden er hier ook zat in de buurt die het niet meer waard zijn om nog op te lappen. Naar de sloop is leuk, maar heb je er niet zo veel lol van als ff een potje auto rodeo :thumbup
Ik ga met een grijns op mijn gezicht de eerste deuk / crash tegemoet! :jerry
28 oktober 2011 om 12:08 #17913752De TT is trouwens niet de jongste maar kon hem niet laten staan in deze staat en met deze kilometerstand van 148000 km. Onderhoudshistorie NAP en alles is aanwezig. Vaak zie je TT’s van dik over de 2 ton, en dat wilde ik niet. Ik wilde er 1 met weinig kilometers, en toen liep ik tegen deze aan.
Heb hem laatst helemaal gedetailed van a tot z en kon echt bijna geen krasje ontdekken!
Ding is nagenoeg strak. Hij heeft zo hier en daar een putje in de lak en een beetje steenslagschade, maar dat is ook echt alles. Geen deukje te bekennen. Maar goed, wat wil je van een auto van dit bouwjaar? ;) Die mag best wel een plekje hier en daar hebben.Ergens in de toekomst laat ik hem toch een keer helemaal overspuiten en echt helemaal strak maken :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.