Pulsgever kapot, hulp bij vervangen gewenst

Forumindex Forums Modellen Corsa Pulsgever kapot, hulp bij vervangen gewenst

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236915
    MrSiezen
      Lid sinds:
      3 December 2005

      Dag Opel fanaten,

      In mijn GSI uit ’97 is de snelheidssensor kapot, waardoor, buiten dat ik geen snelheidsweergave heb, de motor regelmatig uitvalt. Nu heb ik al gevonden dat dit in vakjargon de pulsgever is, maar ik heb nog geen flauw idee waar die zit.

      Ik nl begrepen dat dit makkelijk zelf te doen is, en dan ga ik toch liever een 2e handsje halen en hem zelf vervangen.
      Kan iemand op een foto aanwijzen waar ik moet zijn? Alvast hartstikke bedankt!

      EDIT: Laat maar mensen!
      Per toeval kwam ik er achter dat de pulsteller met niet zoveel andere electronica een zekering deelt, maar een daarvan is het achteruitrij licht. Toevallig zag ik gisteren dat die het ook niet deed…
      Wel lekker zo’n garage: “Ja we hebben het uitgelezen, en de sensor is kapot…”

      #17870751
      BlackDevil
        Lid sinds:
        4 January 2009

        Check deze link eens. Die helpt je ook al verder, voor het geval het nog nodig is: viewtopic.php?f=8&t=147936&p=1932621&hilit=snelheidssensor#p1932621

        #17870752
        MrSiezen
          Lid sinds:
          3 December 2005

          Hee BlackDevil,

          Bedankt voor je reply, maar het was dus echt de zekering. Alles is nu helemaal ok!

          Zal dat ook even melden in dat andere topic, mochten er meer mensen op terecht komen met dit probleem…

          #17870753
          BlackDevil
            Lid sinds:
            4 January 2009

            Owkee, mooi dat het is opgelost. Meestal zijn het de kleine dingen die voor de grootste ongemakken zorgen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.