PU-bussen onderste langsdragers Rekord-E / Commodore-C etc.

Forumindex Forums Overige Auto algemeen PU-bussen onderste langsdragers Rekord-E / Commodore-C etc.

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260180
    RacesconaB204
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2009

      “Even testen of ik kan bewerken” (?)

       

      Misschien ook interessant voor hier:

      Ik had nog steeds standaard rubber bussen in de onderste langsdragers (Rekord-E) van de achteras. In Europa werden voor zover ik wist hiervoor geen massieve PU-bussen verkocht.
      Hier gaat het om:

      de achterste

      de voorste

      en dit komt er nu voor in de plaats:

      Massieve PU-bussen van Whiteline uit Australie (worden in Australie gemaakt door Nolathane). In Australië hebben ze ‘Opel Rekord’s met V8 motoren; heten daar Holden Commodore en daar wordt wel mee geracet daar. Technisch zijn ze vrijwel identiek aan onze oude Opels (in ieder geval de wielophanging).

      De voorste (kleine) bussen zijn van het type: W61024
      De achterste (grote) bussen zijn van het type: W61079

      Meer info via website: <!– w –>http://www.whiteline.com.au<!– w –> (ook Europese/NL leveranciers)

      #18169239
      Manta-aero
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Dat is zeker interresant, heb al vaker gekeken, maar de meeste moeten inderdaad uit Australie komen. Even kijken of ik de bovenste ook kan gebruiken. Bovenste stangen moeten toch nieuw gemaakt worden.

        #18169240
        RacesconaB204
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 December 2009

          @Manta-aero wrote:

          Dat is zeker interresant, heb al vaker gekeken, maar de meeste moeten inderdaad uit Australie komen. Even kijken of ik de bovenste ook kan gebruiken. Bovenste stangen moeten toch nieuw gemaakt worden.

          Wanneer je de bovenste langsdragers toch nog nieuw moet maken, zou je hiervoor ook de ‘ogen’ van de onderste langsdragers van een Manta kunnen nemen (hier zijn weer bussen genoeg voor). Zo heb ik het ook gedaan.

          #18169241
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Dat wist ik al jaren mijn maat heeft die bussen ook in zijn VK Commodore zitten..

            Der zijn veel leuke dingen te koop die 1 op 1 passen voor een Commodore C:
            hele grote remmen.
            Schroefsets voor de vooras
            32mm stabistang voor de vooras
            grotere brandstof tanks van 80 of 90L
            Ombouw sets om LS1 2 enz in een Holden te hangen (past niet in europese auto,s)
            Ombouw sets om latere Holden 304/355 V8 motoren in oudere modellen te hangen

            Kwa plaatwerk is der ook redelijk wat te krijgen.

            Ik heb al een paar dingen uit Australie laten komen:
            Lijsjes voor onder de koplampen van een A1 Monza Senator Commodore C
            Water reservoir van een Holden Commodore VK-VL
            330mm Rem set
            Holden V8 motor

            Die Commodores daar zijn wat een Golf 2 opel Kadett hier was.
            Alleen beginnen die oudere modellen daar ook uit te sterven,zelf het Omega A/Sennie B Chassie (Commodore VN VP VR VS) worden al schaarser.

            De modellen Omega B VT VY VX VZ zijn hot en de VE VF Commodores…

            Hier heb je bv een Omega B pickup zijn wel gave dingen zie je daar echt veel:

            http://www.ebay.com.au/itm/HOLDEN-VU-SS-UTE-GEN-3-V8-CUSTOM-vr-vs-vt-vx-vy-maloo-hsv-/151100355510?pt=AU_Cars&hash=item232e4873b6&#8243; onclick=”window.open(this.href);return false;

            Vroeger gebruikte ze zelfgemaakte V8 motoren de Holden 253/308/304 en de door harrop/holden 355 stroker.
            Nu gebruiken ze enkel nog amerikaanse motoren en bakken de V6 en V8 in de Commodore,s

            Google maar een Commodore VB VC VH VK VL dat zijn de Commodore C/Senator A chassies op ebay australia.
            Vind je vanalles..

            #18169242
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Zou leuk zijn als dat ook past op de oudere modellen rekord/commodore.

              #18169243
              Manta-aero
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                @Rick

                De Manta langsdragers hebben 2 verschillende maten, ik zal eens even kijken, want heb daar wel naar gekeken.


                @Fearless

                1 op 1 passen, zal met veel onderdelen niet lukken, de bussen van de achteras zijn sowieso anders, en ik denk dat de steek van de bevestiging van de remklauwen ook anders is, al kan je misschien wel de hele voorpoot over zetten. Overal zijn wel oplossingen voor te vinden, maar 1 op 1 past het niet ben ik bang.

                #18169244
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Nope veerpoten zijn identiek vooras ook alleen de dingen waar de motor op komt te hangen zijn anders en de vooras is sterker zitten extra platen in gelast.

                  Onder de kap is alles hetzelfde kwa maten enz alleen stuur aan de andere kant en de veerpoten staan rechtop ipv onder een hoek bij de Holdens.
                  Stuurhuis is een direct ipv dat kogelkringloop systeem wat Opel heeft gebruikt interieurs zijn min of meer gelijk alleen gebruikt holden een Chev stuurkolom ipv een opel stuurkolom dus andere contactslot en kapjes en stuur bevestiging.

                  Achteras zijn van 2 merken Borg Warner en Salisburg en afhankelijk van de motor keuze 6 of 8 zijn de overbrengingen anders als in europa.

                  Zijn veel kleine verschillen maar in grote lijnen past Holden spul.

                  #18169245
                  Manta-aero
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Maar niet op oudere types commodores, zoals a en b. En daar doelde fearless op, vooras is heel ander principe. En achterste bussen hebben andere afmetingen.

                    #18169246
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Nee een Commodore VB VC VH VK VL VP VN VP hebben dezelfde vooras als een Monza Senator Commodore C

                      A commo en B zijn anders kwa vooras ja.

                      #18169247
                      Hulkie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 May 2008

                        ik ben bezig met een commodore a, maar eigenlijk ook opzoek naar een ´big brake´ kit voor de voorzijde.
                        nu ben ik bekend met het feit dat de commodore een fenomeen is in australie, maar welke type komt overeen
                        met onze A commodore coupe?

                        #18169248
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Misschien dat der wat met dit overeen komt:

                          http://oldholden.com/node/66333&#8243; onclick=”window.open(this.href);return false;

                          de HQ Kingswood van Holden hebben misschien gelijke dele als de europese Commodore,s maar dat zul je zelf moeten uitzoeken.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.