Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › PU-bussen onderste langsdragers Rekord-E / Commodore-C etc.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2013 om 18:50 #17260180
“Even testen of ik kan bewerken” (?)
Misschien ook interessant voor hier:
Ik had nog steeds standaard rubber bussen in de onderste langsdragers (Rekord-E) van de achteras. In Europa werden voor zover ik wist hiervoor geen massieve PU-bussen verkocht.
Hier gaat het om:en dit komt er nu voor in de plaats:
Massieve PU-bussen van Whiteline uit Australie (worden in Australie gemaakt door Nolathane). In Australië hebben ze ‘Opel Rekord’s met V8 motoren; heten daar Holden Commodore en daar wordt wel mee geracet daar. Technisch zijn ze vrijwel identiek aan onze oude Opels (in ieder geval de wielophanging).
De voorste (kleine) bussen zijn van het type: W61024
De achterste (grote) bussen zijn van het type: W61079Meer info via website: <!– w –>http://www.whiteline.com.au<!– w –> (ook Europese/NL leveranciers)
25 augustus 2013 om 03:01 #18169239Dat is zeker interresant, heb al vaker gekeken, maar de meeste moeten inderdaad uit Australie komen. Even kijken of ik de bovenste ook kan gebruiken. Bovenste stangen moeten toch nieuw gemaakt worden.
25 augustus 2013 om 07:23 #18169240@Manta-aero wrote:
Dat is zeker interresant, heb al vaker gekeken, maar de meeste moeten inderdaad uit Australie komen. Even kijken of ik de bovenste ook kan gebruiken. Bovenste stangen moeten toch nieuw gemaakt worden.
Wanneer je de bovenste langsdragers toch nog nieuw moet maken, zou je hiervoor ook de ‘ogen’ van de onderste langsdragers van een Manta kunnen nemen (hier zijn weer bussen genoeg voor). Zo heb ik het ook gedaan.
25 augustus 2013 om 12:18 #18169241Dat wist ik al jaren mijn maat heeft die bussen ook in zijn VK Commodore zitten..
Der zijn veel leuke dingen te koop die 1 op 1 passen voor een Commodore C:
hele grote remmen.
Schroefsets voor de vooras
32mm stabistang voor de vooras
grotere brandstof tanks van 80 of 90L
Ombouw sets om LS1 2 enz in een Holden te hangen (past niet in europese auto,s)
Ombouw sets om latere Holden 304/355 V8 motoren in oudere modellen te hangenKwa plaatwerk is der ook redelijk wat te krijgen.
Ik heb al een paar dingen uit Australie laten komen:
Lijsjes voor onder de koplampen van een A1 Monza Senator Commodore C
Water reservoir van een Holden Commodore VK-VL
330mm Rem set
Holden V8 motorDie Commodores daar zijn wat een Golf 2 opel Kadett hier was.
Alleen beginnen die oudere modellen daar ook uit te sterven,zelf het Omega A/Sennie B Chassie (Commodore VN VP VR VS) worden al schaarser.De modellen Omega B VT VY VX VZ zijn hot en de VE VF Commodores…
Hier heb je bv een Omega B pickup zijn wel gave dingen zie je daar echt veel:
http://www.ebay.com.au/itm/HOLDEN-VU-SS-UTE-GEN-3-V8-CUSTOM-vr-vs-vt-vx-vy-maloo-hsv-/151100355510?pt=AU_Cars&hash=item232e4873b6″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Vroeger gebruikte ze zelfgemaakte V8 motoren de Holden 253/308/304 en de door harrop/holden 355 stroker.
Nu gebruiken ze enkel nog amerikaanse motoren en bakken de V6 en V8 in de Commodore,sGoogle maar een Commodore VB VC VH VK VL dat zijn de Commodore C/Senator A chassies op ebay australia.
Vind je vanalles..25 augustus 2013 om 12:35 #18169242Zou leuk zijn als dat ook past op de oudere modellen rekord/commodore.
25 augustus 2013 om 15:15 #18169243De Manta langsdragers hebben 2 verschillende maten, ik zal eens even kijken, want heb daar wel naar gekeken.
1 op 1 passen, zal met veel onderdelen niet lukken, de bussen van de achteras zijn sowieso anders, en ik denk dat de steek van de bevestiging van de remklauwen ook anders is, al kan je misschien wel de hele voorpoot over zetten. Overal zijn wel oplossingen voor te vinden, maar 1 op 1 past het niet ben ik bang.
25 augustus 2013 om 19:01 #18169244Nope veerpoten zijn identiek vooras ook alleen de dingen waar de motor op komt te hangen zijn anders en de vooras is sterker zitten extra platen in gelast.
Onder de kap is alles hetzelfde kwa maten enz alleen stuur aan de andere kant en de veerpoten staan rechtop ipv onder een hoek bij de Holdens.
Stuurhuis is een direct ipv dat kogelkringloop systeem wat Opel heeft gebruikt interieurs zijn min of meer gelijk alleen gebruikt holden een Chev stuurkolom ipv een opel stuurkolom dus andere contactslot en kapjes en stuur bevestiging.Achteras zijn van 2 merken Borg Warner en Salisburg en afhankelijk van de motor keuze 6 of 8 zijn de overbrengingen anders als in europa.
Zijn veel kleine verschillen maar in grote lijnen past Holden spul.
25 augustus 2013 om 23:20 #18169245Maar niet op oudere types commodores, zoals a en b. En daar doelde fearless op, vooras is heel ander principe. En achterste bussen hebben andere afmetingen.
26 augustus 2013 om 10:52 #18169246Nee een Commodore VB VC VH VK VL VP VN VP hebben dezelfde vooras als een Monza Senator Commodore C
A commo en B zijn anders kwa vooras ja.
18 maart 2016 om 10:12 #18169247ik ben bezig met een commodore a, maar eigenlijk ook opzoek naar een ´big brake´ kit voor de voorzijde.
nu ben ik bekend met het feit dat de commodore een fenomeen is in australie, maar welke type komt overeen
met onze A commodore coupe?20 maart 2016 om 15:37 #18169248Misschien dat der wat met dit overeen komt:
http://oldholden.com/node/66333″ onclick=”window.open(this.href);return false;
de HQ Kingswood van Holden hebben misschien gelijke dele als de europese Commodore,s maar dat zul je zelf moeten uitzoeken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.