Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › PU Bussen monteren Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2013 om 10:42 #17255468
Heren
Heb vorige week de PU bussen binnen gekregen. Ik denk dan vervang ik die eventjes zaterdag.
Maar dat ging niet zo makkelijk haha. Ik ben aan de achterkant begonnen bij de schokdempers.
Maar ik kreeg de oude niet eens eruit.Dus ben er alweer snel mee gestopt :jerryHeb al met een gasbrander geprobeerd even , maar de zwarte huls van de schokdemper erboven begon eerder te roken dan de rubbers :jerry
Hoe krijg ik die oude rubbers er een beetje makkelijk uit ?
Zijn er bepaalde tools voor die het een stuk makkelijker maken ?Ik denk die vervang je wel even , maar dat valt dus vies tegen hahahaha :jerry
17 februari 2013 om 10:59 #18108598je hebt speciale trekkers voor rubbers
ikzelf doe het altijd met een paar oude doppen en een bankschroef
een dop die groter is als t rubber aan de ene kant, en n dop die kleiner is aan de andere kantdan draai je de bankschroef aan en druk je t rubber in de grotere dop
17 februari 2013 om 11:05 #18108599Maar dus moeten de schokbrekers er dan af ? En de achteras ?
Want anders kom ik er nooit met de bankschroef bij in de buurt haha :jerry17 februari 2013 om 11:44 #18108600t is wel t makkelijkst om de dempers en as te demonteren
anders moet je zo een trekker kopen,huren,lenen oid
en zelfs dan is t krap onder de auto
17 februari 2013 om 14:45 #18108601Edd China van Wheeler Dealers had daar een handig trucje voor: met een schroefdraad en een paar moertjes. Moet je even op You Tube de aflevering opzoeken met de Ford Capri.
17 februari 2013 om 18:22 #18108602precies!
Zelfde truuc als boven staat beschreven. Maar dan bewegen de moeren op een stuk draadend de doppen.
Draadend door de bus. Moer met ring en grote dop tegen het ijzer aan waar het rubber in kan aan de ene kant. Kleinere dop die tegen het rubber aankomt aan de andere kant. Ring achter die dop en weer moer erop. Dan draai je de moer aan waardoor de dop het rubber de andere dop induwt.. In theorie erg simpel ;)Als dat niet lukt trouwens.. Kan je altijd met een decoupeerzaag het rubber van uit het midden doorzagen.
Maar zagen in rubber met een decoupeerzaag is niet heel handig. Het is me echter wel eens zo gelukt.17 februari 2013 om 19:46 #18108603Daar had ik nog niet over nagedacht. Daar kan ik wat mee.
Dan ga ik er volgende week eens naar kijkenBedankt voor jullie tips :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.