Projecten Vectra A nagenoeg klaar

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Projecten Vectra A nagenoeg klaar

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Vectra V6 CD
    Deelnemer

Hallo Opelaars,

Het heeft even geduurd maar de Vectra projecten zijn klaar. Beide V6’en hebben een grondige renovatie ondergaan de afgelopen maanden en donderdag kwam dan eindelijk de kers op de taart. Ik zal beginnen met het eerste project:

Vanaf februari het project Vectra A V6 begonnen. Nu ben ik al in het bezit van een van de weinige overgebleven origineel Nederlands geleverde Vectra A V6 handbak die al voorzien was van affabriek leer, het kan altijd meer en beter. Zo gezegd, zo gedaan. Een flinke tijd bezig geweest met het verzamelen van onderdelen om deze Vectra te voorzien van wat extra luxe en snufjes. In tussentijd bij de plaatselijke dealer te weten gekomen dat deze A een promotie model is geweest en wat opties betreft eigenlijk overal tussen valt: Het is een CD Exklusiv op papier, maar had alleen elektrische ramen voor en geen check-control. Daarentegen weer wel leer en stoelverwarming maar geen boardcomputer (al hebben prutsers in het verleden deze al eens geprobeerd werkend te krijgen(dit is gelukt, vraag maar niet hoe)). Daarnaast heeft de auto voordat ik een jaartje naar Nieuw Zeeland ging een flinke lekkage gehad door het zo befaamde middelste afvoerrubber in de motor ruimte met als gevolg dat de isolatie laag onder de voorstoelen volledig is verteerd.

In Duitsland een nieuwe isolatie mat en wat andere onderdelen op de kop getikt en begonnen aan dit uitdagende project. Echt helemaal af is ie nog niet, maar dat mag de pret niet drukken. In de maanden maart, april en mei hebben we (met dank aan Carlo en Wim) de wagen van binnen helemaal leeggehaald en weer opgebouwd met wat extra functies, namelijk:

– check-control werkend gekregen
      – isolatiemat vervangen
      – twee kleine roestplekjes bijgewerkt (als gevolg van de lekkage)
      – leeslampjes achter geplaatst
      – antenne en rubber vervangen
      – voorbereiding voor Cruise control gemaakt (hoeft alleen nog te worden aangesloten)
      – board computer fatsoenlijk aangesloten
      – zonnekleppen met verlichting geplaatst
      – elektrische ramen achter gemonteerd

Nu zijn er nog wel wat puntjes die op de i gezet moeten worden:

– zoals gezegd de Cruise control
      – zoekende naar ontbrekende onderdelen voor het fabrieksalarm (bijna alles is aanwezig)
      – Andere velgen (twijfel tussen Calibra/Vectra A Turbo’s of gewoon originele Vectra A CDX velgen)
      – en een heel groot vraagteken: origineel dakraam inbouwen of niet (icm compleet overspuiten)

Voor zover dit verslagje, foto’s heb ik niet heel veel gemaakt maar wat ik heb zal ik later nog plaatsen

Groetjes Benjamin

GTS Vectra
      Deelnemer

Goed bezig!!!!! :thumb

vincent23
        Deelnemer

vectra a v6 sedan….

1 van de mooiste vectra’s gemaakt.

helaas mijne destijds verkocht, spijt.nl

wacht op de foto’s :wub :wub :kewlpics :kewlpics

Peter.
          Deelnemer

Is inderdaad een mooi exemplaar!

remutr
            Deelnemer

Daar heb je een hele mooie young timer aan

Corsa_GSi
              Deelnemer

Mooi werk, heb het project van dicht bij mogen volgen :thumb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.