Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Project 3.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2015 om 23:12 #17272807
Hallo allemaal,
Hierbij het tweede project, een stuk minder leesvoer dan van de Vectra A maar wellicht wel iets spannender. In November vorig jaar een vrij nette Vectra B 2.6 V6 CDX gekocht met automaatbak en bijna alle leverbare opties (op NCDR1500 en CID na) maar deze was bij aanschaf al direct een bijnaam waard: de nieuwe paus. Dit vanwege de oliedamp die er uit de uitlaatpijpjes kwam zetten. Hiermee een tijdje doorgereden totdat wekelijks 1 tot 1,5 liter olie bijvullen noodzakelijk was.
Daarnaast werd ook het stuurhuis steeds een beetje slechter tot het moment dat het gewoon eng was om in de auto te rijden. Tijd voor onderhoud en vervanging en hoe: van een Y26SE naar een Y32SE en nieuw stuurhuis;-)
Ergens in de afgelopen maanden ook de aanwezige NCDR1100 met GID vervangen door een NCDR1500 met CID (een klein dingetje dat nog afgerond moet worden).
En uiteraard, 3 auto’s met Vectra B CDX velgen is wat saai dus ook maar gelijk 17 inch Sports Edition 2 velgen eronder met nieuw rubber. We zijn nu op de helft, wat me heeft doen besluiten er als volgend project bij te nemen: de de voormalige 2.6 maar gaan aankleden als echte duitse SE2, de grille en velgen zijn er al.Inmiddels de eerste 120 km er al weer opzitten en er is eigenlijk maar 1 woord voor: monster. De tamme 2.6 vervangen door een felle en gretige 3.2. Dat had ik eerder moeten doen. Het rijdt waanzinnig. Binnenkort maar eens naar de Oosterburen, kijken wat het doet.
Van de ombouw zijn uiteraard wel foto’s van en deze zal ik morgen eens plaatsen.
Groetjes Benjamin
19 juli 2015 om 18:57 #18290952daar moeten zeker wat foto’s van komen.
19 juli 2015 om 19:55 #18290953Eerste deutschlandrit is een feit!!.
Gingt lekker afgelopen nacht, alles is heel gebleven.
En de motor is lekker wakker nu.Toch minder vlot als ik had verwacht.
Top licht netjes, maar hij kan met accelereren de geknepen 3liter niet bij houden.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 juli 2015 om 13:37 #18290954Ik zeg ff naar Miruni :wors
22 juli 2015 om 13:50 #18290955Het is allang morgen geweest :jerry
25 juli 2015 om 18:28 #18290956Dat is mooi project :thumbup
Merk je nou qua rijgedrag verschil, is de neus zwaarder geworden,
Of is het gewicht van een 3,2 V6 vrij hetzelfde als een 2,6?
Ben benieuwd naar de foto’s26 juli 2015 om 08:09 #18290957Duurt lang Benjamin :kewlpics :kewlpics :kewlpics
3 augustus 2015 om 11:38 #18290958Het heeft even geduurd maar hier zijn dan wat foto’s van de operatie..
Op een snikhete zaterdag ochtend samen met Willem begonnen de motor te demonteren.
Binnen twee uur de motor op een hondje, de hitte deed ons doen stoppen na dit klusje.
Even niet op zitten letten; een zwevende bumper :angel
Toch wel leeg, zo’n motorruimte zonder blok.
Het nieuwe blok stond al te wachten: Y32SE met 159.000 op de teller.
Intussentijd ook maar even 308 mm schijven gemonteerd op de voorkant(nieuwe velgen met banden liggen naast de oude te wachten).
Plaatje vanaf de onderkant.
Druk bezig om de onderdelen van de 2.6 over te zetten op de 3.2..
De Y32SE terug in de wagen.
De laatste puntjes op de i (voor een schijntje SE2 velgen op de kop getikt, gelijk maar nieuwe bandjes omheen)
De eerste keer buiten.De vrijdag en zaterdag na de laatste dingetjes vooral genoten van de nieuw verkregen power met een logisch gevolg:
Ritje Duitsland met Willem (244km/h aangetikt)Heb nog veel meer foto’s, maar veel te veel en niet alles is even interessant.
Groetjes Benjamin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.