programeren UHP

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie programeren UHP

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245183
    Opelkees
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 September 2007

      waar moet je een UHP telefoonmodule allemaal programmeren?

      display
      radio
      uhp zelf
      cim?

      mis ik nog iets? ik krijg hem wel werkend met de stuurwielbediening maar kan hem niet bedienen via het display.
      het vakje bovenin staat er wel maar het telefoon icoontje staat er niet in.

      iemand een idee?

      #17973202
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Nuttig topic : Als je die van jou werkend krijgt heb ik er nog 1 in een Astra H die je gelijk mee mag programmeren :angel

        Ontopic : Zit er in het programmeren nog verschil tussen een Vec C en een Astra H ?
        (denk eerlijk gezegd van niet)

        #17973203
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Hallo Opelkees

          Ik heb mijn uhp4 laten progammeren door iemand ook op dit forum.
          Hij moest de radio en clima vrijgeven om de uhp4 in te kunnen inleren. Dat ging niet wat bleek dat de uhp module die ik op ebay had gekocht van 2010 was (staat op de stikker) ik heb de module kunnen omwisselen voor 1 van 2008. En toen ging het goed. Mijn vectra ook van 2006
          Groet Helmer
          @Opelkees wrote:

          waar moet je een UHP telefoonmodule allemaal programmeren?

          display
          radio
          uhp zelf
          cim?

          mis ik nog iets? ik krijg hem wel werkend met de stuurwielbediening maar kan hem niet bedienen via het display.
          het vakje bovenin staat er wel maar het telefoon icoontje staat er niet in.

          iemand een idee?

          #17973204
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Tech2 beim FOH:
            Wichtig: Telefonsymbol wird erst nach der Programmierung im Display angezeigt.Als erstes mit dem Tech2 das Radio anwählen, dann im Radiomenü Deaktivierung
            Diebstahlschutz wählen und Security Code des Fahrzeuges eingeben.Danach wird alle paar sekunden ein Ton hörbar sein und das Display wird Radio Safe &
            Display Safe anzeigen.Jetzt baut man das UHP Steuergerät aus und ersetzt es mit dem BT-Steuergerät.Nach einbau des Steuergerätes wieder das Tech2 anschliessen und das Display anwählen,im Displaymenü wählt man Programmierung, danach MID-Speed Konfiguration. Dort angekommen sieht man das der Wert UHP auf nicht vorhanden steht, diesen wertunbedingt auf vorhanden ändern. Wenn das geschehen ist wieder in das Programmierung Menü dort dan Variantenconfiguration anwählen. Der Eintrag Universelle FSE wird auf nicht vorhanden stehen, diesen Wert auf vorhanden ändern. Wenn das geschehen ist wählt man danach das UHP Steuergerät per Tech2 an.
            Im UHP Menü dann die Option Programmierung wählen. Der Programmierablauf ist selbsterklärend der FOH sollte das hinbekommen.
            Wenn nach einem Codeindex gefragt wird dann Codeindex für Astra-H nehmen. Nach der Programmierung wird das Tech2 automatisch den Diebstahlschutz wieder aktivieren, das Tech2 verbindet sich mit dem Radio und man ist in der MID-Speed Konfiguration des Radios. Dort wird dann stehen UHP nicht vorhanden –> dieses nicht vorhanden muss unbedingt auf vorhanden geändert werden, sonnst wird das verheiraten nicht funktionieren. Wenn der eintrag von nicht vorhanden auf vorhanden geändert worden ist und man ins nächste Menü kommt wird dann der Diebstahlschutz wieder aktiviert. Man gibt den Security Code des Fahrzeuges ein und bestätigt ihn nochmal. Danach sollte dann Aktivierung Diebstahlschutz erfolgreich im Tech2 Display erscheinen. So das war es eigendlich, aber man sollte noch das ECC Steuergerät falls eingebaut mit dem Tech2 verbinden. Unter Programmierung dann MID-Speed Konfiguration anwählen und den Wert UHP Nicht vorhanden auf vorhanden ändern lassen. Zum Schluss sollte man noch das CIM Modul ( Lenkradmodul) per Tech2 anwählen und unter Programmierung MID-Speed Konfiguration UHP auf vorhanden ändern.

            #17973205
            Opelkees
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 September 2007

              @Helmer opelfan wrote:

              Hallo Opelkees

              Ik heb mijn uhp4 laten progammeren door iemand ook op dit forum.
              Hij moest de radio en clima vrijgeven om de uhp4 in te kunnen inleren. Dat ging niet wat bleek dat de uhp module die ik op ebay had gekocht van 2010 was (staat op de stikker) ik heb de module kunnen omwisselen voor 1 van 2008. En toen ging het goed. Mijn vectra ook van 2006
              Groet Helmer
              @Opelkees wrote:

              waar moet je een UHP telefoonmodule allemaal programmeren?

              display
              radio
              uhp zelf
              cim?

              mis ik nog iets? ik krijg hem wel werkend met de stuurwielbediening maar kan hem niet bedienen via het display.
              het vakje bovenin staat er wel maar het telefoon icoontje staat er niet in.

              iemand een idee?

              ah misschien is dat ook mijn probleem ja mn vectra is ook van 2006 krijg m gewoon niet aan de gang…

              #17973206
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Hoop het niet, mijn UHP is ook van 2010…

                #17973207
                gerritje71
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 August 2011

                  Dat probleem heb ik ook gehad. Mijn Astra is van 2005 en de UHP van 2010. Nadat de VOD nieuwe software in het display had geladen was het probleem verholpen. Ik heb een CID met Alpha code KS, code index was 002 01 en is na nieuwe software laden 002 02.

                  Procedure bij mijn UHP:

                  1) Als erstes sollte per Tech2 das CIM ausgewählt werden und dort unter Programmierung –> MID Speed Konfiguration die UHP4 von nicht vorhanden auf vorhandengesetzt werden
                  2) Das Display wird per Tech2 angewählt. Dann Programmierung –> Variantenkonfiguration –> universelle Freisprecheinrichtung von nicht vorhanden auf vorhanden programmieren
                  3) Wenn das CIM fertig ist muss das Radio ausgewählt werden. Unter Programmierung –> Variantenkonfiguration die universelle Freisprecheinrichtung von nicht vorhanden auf vorhanden programmieren

                  Wenn kein ECC verbaut ist bitte mit Schritt 5 weitermachen

                  4) Wenn im Auto eine ECC verbaut ist muss das Steuergerät der ECC ausgewählt werden. Programmierung –> MID Speed Konfiguration –> UHP auf vorhanden setzten
                  5) Jetzt mus das UHP Steuergerät ausgewählt werden. Unter Programmierung muss das Steuergerät nun programmiert werden.

                  Nun führt das Tech2 die Programmierung durch.

                  Bei MID Speed Konfiguration muss Radio, Display, UHP und ECC (falls vorhanden) von nicht vorhanden auf vorhanden gesetzt und programmiert werden.

                  Es wird auch die Variantenkonfiguration aufgerufen wo Bluetooth auf vorhanden gesetzt werden muss. Eingabesprache sollte auf Niederlandisch gesetzt werden.

                  Im weiteren Verlauf will das Tech2 dann den Codeindex programmieren. Das Tech2 wird auch die Fahrgestellnummer in das UHP Steuergerät programmieren.

                  Als letzten Schritt wird das Tech2 das UHP Steuergerät mit Radio und Display verheiraten.

                  Das Tech2 wählt automatisch im Programmier Ablauf das Radio an und geht automatisch in die MID Speed Konfiguration des Radios.
                  Dort muss die UHP von nicht vorhanden auf vorhanden gesetzt werden. Danach wird das Tech2 dann 2x hintereinander den Securitycode des Fahrzeuges wissen (steht im Carpass). Nach Eingabe des 4 stelligen Codes wird das Tech2 das UHP Steuergerät verheiraten.

                  Wenn nichts falsch gemacht worden ist bei der Programmierung wird das Tech2 melden: Aktivierung Diebstahlschutz erfolgreich!
                  Wenn diese Meldung kommt wurde alles richtig gemacht!

                  Wenn aber das Tech2 meldet Aktivierung nicht erfolgreich, dann sagt das Tech2 welches Steuergerät eine fehlerhafte Programmierung hat. Das entsprechende Steuergerät dann auswählen und noch mal programmieren.

                  #17973208
                  Opelkees
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 September 2007

                    ah das een goeie zal van de week eens overal nieuwe software ingooien

                    #17973209
                    gerritje71
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 August 2011

                      Is het programmeren nog gelukt?

                      #17973210
                      manta_dennis
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Programmeren is niet gelukt bij Kees. Hij heeft alles weer gedemonteerd en verkocht.

                        #17973211
                        Opelkees
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 September 2007

                          ja mn display werkt niet mee

                          #17973212
                          Stista
                            Lid sinds:
                            5 January 2013

                            Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe je Tech2 en cim opnieuw programmeert? Wat heb e hier voor nodig? Hoe doe je dit? Heb een uhp4, ging er vanuit dat het “plug and play” was maar blijkt toch “plug and pray” te zijn.

                            #17973213
                            Juffer1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 July 2006

                              Om een UHP te programmeren moet deze in (even uit mn hoofd) 5 modules worden geprogrammeerd.
                              Een dealer weet zeker hoe dit moet, via een OPCom is dit volgens mij niet mogelijk om dit te doen en ben je echt afhankelijk van een Tech2 apparaat.

                              Volgens mij moet de je UHP in ieder geval in de CIM, radio, ECC en display programmeren.
                              Vandaag heeft Dannie-Astra H Cosmo hem ook geprogrammeerd.

                              #17973214
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                Heb vandaag via de opcom een uhp box gecofigureerd voor de vectra C 2007 (UHP 2010)
                                Na veel gedoe kregen we de melding CODE programming.

                                Code weggekregen door in de radio diefstalcode opnieuw op te geven.
                                Nu staat er enkel programming bij bepaalde handelingen zoals aanmelden?

                                Hij werkt wel prima.

                                Iemand een idee?

                                #17973215
                                skyline643
                                  Lid sinds:
                                  2 June 2013

                                  @Juffer1 wrote:

                                  Een dealer weet zeker hoe dit moet, via een OPCom is dit volgens mij niet mogelijk om dit te doen en ben je echt afhankelijk van een Tech2 apparaat.

                                  Gisteren bij een dealer langsgeweest om de UHP4 te laten inleren, echter zonder succes, ze konden het apparaat niet vinden. Ik had zelf een UHP4 aangekocht met originele kabelboom via ebay en deze zelf geplaatst. Nu zit ik er dus mee… :(
                                  Ik wil natuurlijk niets liever dan die module zien werken. Ze stelden in de garage voor om de UHP4 te vervangen door een Parrot, maar die komt er in mijn wagen niet in. Ik heb de Belgische fora al volledig afgeschuimd, maar niemand kan me verder helpen. Via de zoekmachines ben ik hier terecht gekomen. Dus hopelijk hier wat meer succes. Als iemand me verder kan helpen, dan heel erg graag!

                                  #17973216
                                  Juffer1
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 July 2006

                                    Benader de gebruiker “Simaan” hier op het forum maar eens.

                                    Het is even rijden voor je maar dan weet je en waar de fout zit en je weet zeker dat alles goed geprogrammeerd wordt.
                                    Hij heeft zelf ook UHP’s en kabelbomen waardoor je heel snel kunt uitzoeken waar de fout zou moeten zitten.

                                    #17973217
                                    skyline643
                                      Lid sinds:
                                      2 June 2013

                                      @Juffer1 wrote:

                                      Benader de gebruiker “Simaan” hier op het forum maar eens.

                                      Het is even rijden voor je maar dan weet je en waar de fout zit en je weet zeker dat alles goed geprogrammeerd wordt.
                                      Hij heeft zelf ook UHP’s en kabelbomen waardoor je heel snel kunt uitzoeken waar de fout zou moeten zitten.

                                      Dat heb ik er voor over, als het maar opgelost raakt.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.