Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Problemen Uitlijning Vectra C1 GTS 2005
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2013 om 18:33 #17261533
Is er hier iemand met een Vectra C1 GTS of iemand die uitlijngegevens heeft? Heb mijn auto laten uitlijnen maar is erg zenuwachtig en blijft naar rechts trekken. Weer terug geweest en volgens de uitlijngegevens staat alles perfect.
Auto heeft nieuwe schokdempers (ids+) en geen gebroken veren of defecte rubbers. 18″originele Opel velgen met Michelin PS3 banden.
Met mijn oude C1 had ik altijd een duidelijk middenpunt van het stuur voelbaar maar nu is het middenpunt “zweverig”. Daarbij is de reactie met sturen naar links en rechts erg gevoelig. Heb het gevoel dat de sporing niet juist is.
Nu is dus mijn twijfel
– klopt de uitlijnapparatuur niet
– komen de uitlijngegevens niet overeen met die van mijn auto (instelling probleem)
– Stuurhuis defect?Merk wel als ik de sport knop heb ingedrukt, dat het sturen wel prettiger voelt maar nog steeds niet optimaal. Zeker niet wat ik van een GTS gewend ben.
Iemand een idee of dezelfde ervaring?
Groet C00Kie
28 oktober 2013 om 20:55 #18183413Das vervelend,
trekken kan ook door banden komen, hoelang heb je deze erop?
Ik heb dit zelf gehad met een 19″zomerset. Toen ik de banden van voor naar achter deed in het nieuwe seizoen ging die ook alle kanten op. In mijn geval kmam door het afslijtpatroon van de banden.
28 oktober 2013 om 21:07 #18183414Rij nu zo’n 3 maanden en ca 8000km met de banden. Als ik naar het profiel kijk slijten ze wel recht al vind ik dat aan de band aan de binnenkant wel iets ronder afgesleten is. Vandeweek maar eens mijn nieuwe winterset eronder zetten mogelijk is het dan wat beter en ook eens bij een andere uitlijner langs gaan. De garage waar ik ben geweest heeft een Hunter systeem en lees online dat daar toch wel wat problemen mee zijn met software update van sommige modellen.
28 oktober 2013 om 21:33 #18183415even de wielen/banden wisselen zal wel uitsluitsel geven, zeker als je nog een nieuwe set hebt liggen.
En de ene uitlijner is de andere niet, kwam laatst nog een topic voorbij waarbij goede uitlijners werden genoemd.
28 oktober 2013 om 22:01 #18183416Hoi Lucas,
Kwam net die topic ook tegen en heb al een Pm gestuurd naar iemand. FF afwachten.
Bedankt voor het meedenken :D
29 oktober 2013 om 09:54 #18183417Je bent altijd welkom om hem bij mij eens uit te laten lijnen/opmeten
2 november 2013 om 18:47 #18183418Probleem is opgelost. Lag daadwerkelijk aan de uitlijn apparatuur. Vandaag op andere uitlijnbank geweest en alles stond goed behalve de sporing vooras links. Te veel toespoor dus duidelijke verklaring van mijn probleem. Nu weer heerlijk sturen :D
Heren bedankt voor het meedenken.
5 november 2013 om 12:11 #18183419Das mooi!! misschien nog even melden aan het des betreffende bedrijf,
5 november 2013 om 16:54 #18183420Dat ga ik zeker doen icm met het bewijs en de reeds betaalde rekeningen voor het uitlijnen bij hen. Toch 3x een :vertag
8 december 2013 om 22:29 #18183421Probleem was een tijdje opgelost maar nu ineens weer terug :???: mogelijk toch stuurhuis probleem?
Iemand ervaring met problemen/kwalen van het stuurhuis? Zoals ik het kan zien is die volledig elektrisch bekrachtigd want heb geen aandrijvingpomp op multiriem
9 december 2013 om 15:33 #18183422is wel hydraulisch,maar dan electrische pomp gok ik.
potje zit rechtsvoor achter de bumper weggewerkt.
9 december 2013 om 16:20 #18183423@sjoerdie wrote:
is wel hydraulisch,maar dan electrische pomp gok ik.
potje zit rechtsvoor achter de bumper weggewerkt.
Is een combi idd.
Echter is de locatie afhankelijk van ‘t motor type. Benzine is idd passagierzijde achter de wielkast. Bij de cdti zit ie van boven af zichtbaar achter op het blok tegen het schutbord aan.Groet jraaf.
9 december 2013 om 19:33 #18183424Thanks voor jullie reactie maar is het ook een bekend probleem bij die stuurhuizen dat ze naar rechts trekken vanuit middenstand? of heb ik gewoon pech?
Vreemde was dat na het uitlijnen het probleem weg was en nu ineens weer terug is.
Greetz
10 december 2013 om 09:54 #18183425Dan is er iets wat verloopt bij jou, staat je stuur nog wel gewoon recht?
10 december 2013 om 12:15 #18183426Als ik het stuur rechthou dan rijd die recht maar zodra is het stuur loslaat (zoals boven beschreven) draait het stuur naar rechts en de auto dus ook.
Geen speling op draagarmen/bussen/stuurstangen. Nieuwe schokdempers IDS+. Gelijke wielen/bandenmerk/bandenspanning.
10 december 2013 om 19:40 #18183427Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoeveel je voor nieuwe IDS+ shocks hebt betaald?Mag ook per PM hoor..
Greetz Erik.
11 december 2013 om 12:21 #18183412Versleten lagers? Aanlopende rem?
Het probleem hoeft trouwens niet aan de voorkant te zitten. Het kan ook zijn dat er iets mis is aan de achterkant waardoor de auto “omgetrokken” wordt.
Controleer ook eens de ET waarde van je velgen. Laatst meegemaakt met een mini dat er “originele” velgen op lagen, maar wel met en te lage ET waarde waardoor dat ding over de weg dweilde.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.