Problemen na tanken

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Problemen na tanken

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368167
    RuudRustenburg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2019

      Hallo

       

      Ik heb een probleem met mijn zafira 2.2 uit 2003 benzine..

      Ik vermoed dat ik mijn tank te ver heb leeg gereden.

       

      Moest gisteren tanken maar kwam een spoedgeval tussen en had geen andere keuze, dus vandaag getankt en met een rijbereik van 4km bij de pomp aangekomen.. auto getankt met benzine (200% zeker benzine) ik start mn zafira,  20m hakkelt ie wat en stopt ermee.. vanaf dat moment niet meer aan de praat gekregen!!! Ik heb hem naar huis laten slepen omdat ik momenteel geen hoge garagekosten kan gebruiken.. ik wil vanavond eea nakijken maar ik weet niet waar te beginnen!! Heel soms lijkt het dat ie wil starten maar hij pakt niet door dus slaat ook niet aan!!! Nu gaat mijn eerste gedachte uit naar de brandstoffilter/ pomp maar is die gedachte ook juist?? En belangrijker nog hoe pak ik dat aan.. kan ik daar via de achterbank bij bvb??

      Graag wat tips of ervaringen / ideeën

       

      Alvast bedankt

       

      Mvgr Ruud

      #18368170
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Kijken of er brandstof bij je injectoren komt.

        Wartel op brandstof rail stukje los draaien, en kijken of er benzine uitkomt, hoor je de pomp in de tank als je het contact aan doet?

        Kan ook goed wat anders zijn natuurlijk.

         

         

         

        #18368171
        RuudRustenburg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2019

          Hoi dank voor je reactie .. je bedoelt dat zwartje dopje op de brandstofleiding net voordat ie de motor ingaat? Als ik dat pinnetje indruk komt er benzine uit dus neem aan dat ie wel benzine krijgt.. Alleen hij wil gewoon niet lopen.. soms doet hij echt zijn best maar t lukt hem niet.. wel vreemd dat het na t tanken en bijna leeftijden van de tank gebeurde.. Dus ik leg direct de link aan brandstof toevoer…

           

          Raar was wel.. ik heb m 3.4e vol getankt maar bediende die tankte zei oh hij is vol denk ik want kwam wat benzine overheen.. net of hij vol was maar er zit maar 30ltr in?? Mss zegt dat je iets?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.