Problemen met stadslicht Opel Astra H Stationwagon 2007

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen met stadslicht Opel Astra H Stationwagon 2007

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369501
    Jurgg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 October 2019

      Sinds kort ben ik in het bezit van een Opel Astra H Stationwagon uit 2007.

      Als de auto geparkeerd staat gaat spontaan het rechter stadslicht (alleen aan de voorzijde) branden. Als je de afstandsbediening gebruikt gaat het licht weer uit. Na een poosje gaat het licht weer uit.

      Eerst dacht ik aan het knipperlicht, maar dat is het probleem niet.

      Voor nu heb ik het lampje er maar uitgehaald, een lege accu zit ik ook niet op te wachten.

      Ik heb al navraag gedaan bij mijn Opel dealer, maar hun komt het probleem niet bekend voor.

      Heeft iemand hier enig idee wat het probleem kan zijn?

      :help:

      Alvast bedankt!

      Jurgg

      #18369505
      Ben86
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 September 2018

        Klinkt een beetje alsof het parkeerlicht getriggert wordt. Wel gek dat ie dan alleen voor doet. Misschien ergens kortsluiting? Zou misschien ook je issue met de electrische ramen verklaren… Misschien alles door meten?

        Groet Ben

        #18369515
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Auto uitlezen zal wel storingen geven die oplossen zal het probleem ook wel verholpen zijn.

          #18369818
          Jurgg
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 October 2019

            Bedankt voor de reacties.

            Ik ben dit weekend bij de Opel dealer langs geweest. Het uitlezen heeft helaas geen resultaten opgeleverd!

            Het probleem wordt wel nog wat gekker… Het is namelijk zo dat het zijknipperlicht ook mee-brandt (deze was stuk, vandaar dat ik dit nu pas ontdek).

            Ik ben ten einde raad! :-(

            #18370483
            Jurgg
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 October 2019

              Voor de geïnteresseerden hier een update met wat het probleem was.

               

              Uiteindelijk ben ik met de auto naar de garage gegaan.

              Er bleek een kortsluiting in de UEC module (zekeringenkast onder de motorkap) te zitten. Er zat water in!

              De UEC is vervangen (€€€€€€) en de problemen zijn verholpen! :applause02:

               

              Bedankt voor het meedenken.

               

              Groet Jurgen

              #18370514
              john-opel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2012

                Bedankt voor de update. Hoe kwam dat water daar? Motorruimte ooit schoongespoten?

                Onder de motorkap zit links en rechts een zwarte plastic dop op de veerpoot, daaronder kan het ook erg roesten, condens kan niet weg.

                Succes

                 

                 

                #18370516
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  dat is een lastige storing om te zoeken.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.