Problemen met Astra-G Noodloop na vervanging lampjes dashboard

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen met Astra-G Noodloop na vervanging lampjes dashboard

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18426953
    turbo.d
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 June 2013

      Hallo allemaal,

      Mijn vrouw heeft een Astra-G uit begin 2004 (motorcode Z1.6SE) . Deze heeft sinds kort wat rare dingen.

      1. het lampje achter de kilometer teller/dagteller deed het niet meer. Ik heb toen het volgende gedaan:

      – accu los gekoppeld

      – dashboard eruit gehaald

      – lampje gecontroleerd (dit blijkt een LED) te zijn.

      – Led uit een ander dashboard gehaald en getest. (werkte nog niet)

      – Led in het andere dashboard gezet, dat dasboard aangesloten werkt niet. (vermoedelijk beide LED’s stuk)

      Omdat ik op de sloop in een Zafira A zag dat er een gloeilampje achter zat heb ik er een gloeilampje ingezet. resultaat. Kilometer teller en dagteller weer zichtbaar.

      Opgelost dacht ik, maar nadat ik alles teruggebouwd had en de overige functies ging testen zag ik bij groot licht inschakel  geen lampje meer.

      Ook als ik de handrem aantrek zie ik geen lampje meer. Het gekke is dat het (!) lampje wel brand en uitgaat tijdens het starten.

      Na ongeveer 3 dagen vertelde mijn vrouw dat ze een auto/steeksleutel lampje zag en dat de motor inhoudt.

      Ik ging de volgende dag testrijden, heb 25km gereden. niets aan de hand. Daarna bewust nog een paar korte stukken en uiteindelijk voelde ik de auto bokken/inhouden en zag ik ook de auto/steeksleutel.  Motor gestopt, na 5 minuten weer gestart. niets aan de hand.

      Ik reed een kwartier, toen weer bokken/inhouden en het lampje auto/steeksleutel.

      We zijn ermee naar de dealer gegaan, die heeft hem uitgelezen en kreeg de foutcode P1122.

      Hun denken een gaspedaal sensor. Ik twijfel daar aan. Vooral omdat ik veel gelijkenis zag met topic https://opel-forum.nl/forums/topic/noodloop-foutcode-p1122-ecu/

      Zou het te maken kunnen hebben met de werkzaamheden aan het dashboard? Ik heb bewust alles gedaan met losgekoppelde accu.

      Iemand een idee wat te doen/hoe nu verder?

      gr

      Marcel

       

      #18426982
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        99.9% defecte ecu. Heeft niks met de teller te maken.

        #18427009
        Koffie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 November 2019

          LEDs gaan zelden stuk als ze niet hard hoeven te werken. In een dashboard hoeven ze niet zoveel licht te geven.

          #18427043
          turbo.d
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 June 2013

            Hallo, bedankt voor jullie reacties. Ik was ook van mening dat een LED niet stuk kan; daarom vond ik het ook zo gek dat ze allebei het niet deden in beide dashboards en dat een gloeilampje geen problemen gaf.

             

            Ik vraag me af of er geen sluiting in de bedrading kan zitten?

            ECU vervangen lijkt mij het meest voor de hand liggende, maar wie kan mij daar bij helpen :?:

            Is ZakhooiTM nog actief op het forum :?:

             

            gr

            Marcel

            #18427059
            Driver1980
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 August 2015

              Liviu kan jou daar wel mee helpen als je het hem vraagt. Ik ben een paar weken geleden door hem geholpen met een splinternieuwe ecu dus mijn Astra uit 2003 kan er weer 10 jaar tegenaan 😁

              #18427183
              turbo.d
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 June 2013

                [quote quote=18427059]Liviu kan jou daar wel mee helpen als je het hem vraagt. Ik ben een paar weken geleden door hem geholpen met een splinternieuwe ecu dus mijn Astra uit 2003 kan er weer 10 jaar tegenaan 😁[/quote]

                 

                bedankt voor de tip, ik zal een PB sturen.

                 

                gr

                Marcel

                #18432822
                turbo.d
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 June 2013

                  Hoi allemaal,

                  Ben weer enige tijd verder. Ik heb uiteindelijk mijn fix van het lampje terug gedraaid, dus nu hebben we geen verlichting meer achter de kilometer teller/dagteller. Maar mijn grootlicht verklikkerlampje doet het nu weer, hetzelfde als de handrem. Nu doet die het ook prima.

                  Daarna ben ik gaan testrijden, het leek allemaal beter te gaan, want hij ging niet direct in de noodloop.

                  Maar helaas het probleem is nog steeds aanwezig. Daarbij merk ik nu tijdens het rijden dat hij niet lekker constant loopt, hij lijkt wel beetje te flucturen.

                  Ik weet eingelijk niet goed meer wat ik nog kan doen, een nieuwe ECU van E1000,- of meer vind ik te veel geld, vooral omdat je niet weet wat voor reparaties er nog meer aan kunnen komen.

                   

                  Iemand nog goeie suggesties?

                   

                  GR

                  Marcel

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.