Problemen met airbag module…

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen met airbag module…

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222544
    Astranomic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2007

      Hey People,

      Ik heb een probleem waar ik niet zo uit kan komen…

      Ik ben met een ombouw bezig (Astra G met Z20LEH motor) die bijna voltooid is maar nu zit ik nog met 1 probleem voordat hij naar de RDW kan om omgekeurd te worden…

      Ik blijf problemen met de airbag module houden. Ik heb een complete Z20LET (Coupé) chassiskabelboom in mijn Astra gemonteerd. Nu heb ik alleen het achterste stuk van de kabelboom (Achterlichten/Kofferklep) moeten verleggen/aanpassen de rest (op de ISO-stekker na) is nog geheel origineel en onbeschadigd waaronder het airbag bedrading systeem.

      Nu bleek dat me vorige airbag module gecrasht was (hardware) en onbruikbaar was omdat de module niet meer uit te lezen was of de mogelijkheid tot programmeren. Nu heb ik een zelfde airbag module weten te vinden bij een airbag revisie bedrijf deze is vandaag aan de Tech2 gehangen.

      Nu blijkt de Tech2 het volgende te zien via de airbag module:

      * Bestuurders airbag
      * Passagiers airbag
      * Gordelspanner bestuurder
      * Gordelspanner bijrijder

      Deze 4 onderdelen van het airbag systeem zijn dus herkent en werken naar behoren met de juiste weerstand waardes.

      Maar nu komt het, de hemelairbags + zijairbags worden niet herkent en staan ook niet in het lijstje van de airbag module die via de Tech2 weergegeven wordt, terwijl dit type airbag module daar wel voor geschikt is (en origineel op de Z20LET chassiskabelboom zit).

      Deze foutcodes geeft hij nu aan:

      Foutcode 088 / Weerstand circuit ontstekings mechanisme zijairbag passagierszijde, weerstand te laag.

      Foutcode 102 / Ontstekings circuit hoofdairbag (hemel) aan bestuurderszijde, weerstand te laag.

      Foutcode 104 / Ontstekings circuit hoofdairbag (hemel) aan passagierszijde, weerstand te laag.

      Nu geeft hij geen foutcode van de zijairbag bestuurderszijde aan maar komt ook niet in het lijstje van de airbag module via de Tech2 voor?! En wat betreft de hemelairbags deze heb ik vervangen voor een weerstand van 3 ohm aangezien ik geen hemelairbags wilde monteren ivm de hoge aanschaf waarde. Maar er is dus een weerstand van 3 ohm gemonteerd en toch geeft de Tech2 aan dat de weerstand te laag is terwijl de weerstand waarde tussen de 1,6 en 3,8 ohm’s moet liggen?!?!?!

      Ik kom er dus niet uit valt zoiets nog te programmeren als ik de airbag module vrij zou geven (aangezien hij origineel maar 1x geprogrammeerd kan worden) door een airbag bedrijf???

      Nu blijft het airbag controle lampje branden door deze 3 foutcodes en dit is mijn laatste obstakel voordat hij bij de RDW kan worden aangeboden en nee, controle lampje verwijderen is geen optie….

      Dit zijn de gegevens van de airbag module: GM.09.229.304 BH SRS Unit / Siemens 330518650 5WK4 2927 / BHS0416492$

      Alvast bedankt voor de genomen moeite!

      Gr,

      Steven

      #17688784
      bladluis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 February 2014

        Ik heb het zelfde probleem fout code 102 en 104
        Ben je er toevallig al uit gekomen wat het was?
        Dan hoor ik het graag

        Astra g

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.