Problemen C20LET heel vaag….

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Problemen C20LET heel vaag….

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    rallyastra

Ik zit met een probleem met een C20LET in een Vectra A. De auto loopt perfect, maar het kan soms zo ineens overslaan, dan rookt hij zwart uit de uitlaat en ploft en pruttelt die. Slecht in toeren klimmen, dus in eerste instantie dacht ik de temperatuur sensor, auto uitgelezen maar de sensor gaf de goede waarde. Voor de zekerheid toch maar een nieuwe in gezet, probleem bleef.

Daarna de halsensor vervangen en, het probleem was bijna weg. Proefrit gemaakt en de auto liep opzich goed, hij liep enkel een beetje schommelig in de toeren en soms viel hij uit als je de koppeling ineens instrapte. Ik dacht een slechte stappen motor, die vervangen en hij liep bijna goed. Volgende dag belt de klant, probleem is weer terug. Ik de auto opgehaald, inmiddels alweer 200 kilometer mee gereden en het probleem is weer weg, niets te vinden, alle waardes gecontroleerd, geen foutcoudes. Heeft iemand nog een idee waar ik het in kan zoeken?

Haasje17
      Moderator

had zelfde symptomen met een c18xe. Heb hierbij toen de lamda uitgetrokken. Liep hij beter maar viel nogsteeds uit. Vervolgens nokkenas en krukassensor vervangen. Liep deze weer als een zonnetje. Maar wanneer ik de lambda terug stak liep die wat onregelmatig, geen last meer van uitvallen, maar hij liep wel. Dus toen lamda vervangen en nu rijd die weer supper.

Deze had de symptomen ook soms. Dus dan dacht je dat hij goed was reed ik een paar 100 km ging alles goed. paar dagen daarna koppeling in bij stoplicht en kaboem viel hij weer uit.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.