probleempje met display / stuurhendels vectra c

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum probleempje met display / stuurhendels vectra c

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243828
    henk 400rr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Hallo,
      Mijn vectra C van 2006 heeft een probleempje met het kleurenschermpje, al vlotachtig vervagen de kleuren (daginstelling rood wordt blauw), voor de “nachtsituatie” worden de kleuren feller, daarbij valt op als je hem uit- en inschakelt dan verschijnt in 1e instantie een opelembleem en de achtergrond wat zwart hoort te zijn is dan lichter van kleur.

      De radio (of infotainment zoals ’t heet) is een CD70 navi / DVD 90 navi systeem, tlefoon, de hele santakraam zit d’r op.

      Hoogstwaarschijnlijk zal er wel sprake zijn van enig overleden, maar jah, d’r moet dus wat anders in of gerepareerd worden.

      kan elk scherm uit elke vectra c erin gemonteerd worden (vergelijkbaar scherm) of zitten er weer haken en ogen aan?

      Wat is aan te raden, een gebruikte kopen of laten repareren?

      #17949336
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Heu henk,

        Controleer eerst ff of de kabel nog wel goed zit. Zo niet dan is ie waarschijnlijk overleden en repareren is duurder dan een ocassie op ebay.
        Inderdaad wel ff op de juiste code en het nummer letten anders heb je kans dat ie niet werkt. Ook ff af en aanmelden met de tech2.
        Staat achter op je originele.

        Safe driving Jurgen.

        #17949337
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          bedankt, ik vond op internet een “how-to” om dat ding eruit te krijgen, ik zal er meteen even op letten.

          Ik vond trouwens ook een bedrijf dat KMS heet bij Apeldoorn die hem kan repareren, dacht dat dit misschien wel wat is, verder geen ervaring mee.

          #17949338
          wessaa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 July 2007

            @henk 400rr wrote:

            bedankt, ik vond op internet een “how-to” om dat ding eruit te krijgen, ik zal er meteen even op letten.

            Ik vond trouwens ook een bedrijf dat KMS heet bij Apeldoorn die hem kan repareren, dacht dat dit misschien wel wat is, verder geen ervaring mee.

            niet daar laten repareren! :thumbdown meer zeg ik niet :jerry

            #17949339
            henk 400rr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Ok, de eerst volgende zit ook vrij ver weg (Düren Dld), nu kan alles wel per post, maar het mooie zou zijn als in 1x dat ding vervangen is en ik niet eerst een week of langer met een gat in m’n dashboard zit.

              ik kijk wel even, eerst even zien wat de nrs zijn.

              #17949340
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Inmiddels is hij er even uit geweest en de oorzaak is bekend, er is wat “vochtschade” op de printplaat te zien en van tijd tot tijd krijg ik dus de felle kleurtjes.

                De code is DB en de GM nr 24461279, ook heb ik even nagevraagd bij de Dealer wat deze kost :shock: :shock: :shock:

                dus….. :???:

                Wat is raadzaam, ik heb een oproepje geplaatst, maar aangezien tegenwoordig niks meer plug en play is zonder tussenkomst van de dealer wil ik wel wat betrouwbaars hebben, het gaat ook niet om een paar tientjes.

                Ik zag toevallig op het Astra gedeelte hier ook wat over, de bedragen daar zijn lachwekkend bij het bedrag wat de dealer hiervoor vroeg en vlgs mij gaat het niet om hetzelfde scherm.

                Is er een betrouwbaar adres? of tips waar ik op letten moet?

                #17949341
                iquick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2011

                  Is het de CID scherm alleen? Zo ja hoef je dat toch niet in te leren met Tech II? Dat is gwn plug and play, kanje net zo goed op ebay zoeken naar een scherm er zijn zat goedkope schermen die je kan halen. Wat je wel in zou moeten inleren is de dvd90/cd70 infotainment systeem zelf maar een CID scherm is plugie play zo uit me hoofd.

                  Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                  #17949342
                  opel-limbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2007

                    Je moet je oude scherm afmelden met Tech 2 en je nieuwe scherm weer aanmelden met Tech 2. Hiervoor heb je ook de radio code nodig die bij je auto is geleverd. En heel belangrijk, je nieuwe scherm moet zijn afgemeld via Tech 2 door de vorige eigenaar want anders gaat het niet werken.

                    Greetz Roel met een I

                    #17949343
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Geen idee wat tech 2 is, maar dat zal wel via de dealer moeten? dus dan kun je pas zien of hij goed is op het moment dat de Dealer hem programeert.

                      De rest werkt verder goed, het scherm heeft wat kuren, vooral als je in het duister rijd is dat irritant.

                      Verder zijn er nog wel wat dingetjes met de stuurhendels, de cruise controle werkt niet echt fenomenaal en ik heb het idee dat het knopje op hendel voor de ruitenwissers (draaiknopje) niet echt goed kontakt maakt.
                      Toch geen spijt van de aankoop, de auto rijd verder erg goed.

                      #17949344
                      xr1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 January 2006

                        Heey Henk
                        Dat met de cruise control heb ik ook gehad en dat was de senor van het gas pedaal :shock:
                        gr berry

                        #17949345
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          @iquick wrote:

                          Is het de CID scherm alleen? Dat is gwn plug and play

                          Mooi niet dus ! Aangezien een 2de hands kleurenscherm tussen de 250 en 350 euro doet is neem je wel een gigantisch risico door dat zo even te zeggen…
                          Als het “nieuwe” scherm niet is afgemeld ben je gewoon een klap geld armer en zit je nog steeds met een defect scherm.

                          @opel-limbo wrote:

                          Je moet je oude scherm afmelden met Tech 2 en je nieuwe scherm weer aanmelden met Tech 2. Hiervoor heb je ook de radio code nodig die bij je auto is geleverd. En heel belangrijk, je nieuwe scherm moet zijn afgemeld via Tech 2 door de vorige eigenaar want anders gaat het niet werken.

                          :thumbup Helemaal juist Roel !

                          @henk 400rr wrote:

                          Verder zijn er nog wel wat dingetjes met de stuurhendels, de cruise controle werkt niet echt fenomenaal en ik heb het idee dat het knopje op hendel voor de ruitenwissers (draaiknopje) niet echt goed kontakt maakt.

                          Als het een Astra H zou zijn geweest dan zou ik zeggen : CIM.
                          Als het inderdaad diverse dingen op je stuur(kolom) zijn dan zou het ook de centrale module kunnen zijn die al deze signalen verzamelt en verstuurt (CIM)

                          #17949346
                          henk 400rr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            OK, hoor alweer een hoop dingen wat me niet zoveel zegt, maar wel in de papieren gaat lopen dus.

                            Ik had ook ergens gelezen dat het slecht kontakt kan zijn, kan je die hendels ook zo uitwisselen? of schoonmaken… of heeft dat weinig zin.
                            Afgezien van de Cruise control die spontaan wel eens eraf gaat en het geen gevoel hebben op de ene knop doet verder het alles prima met de hendels, dus ik vraag me af of het echt wel aan die CIM ligt.

                            Ik kreeg trouwens een mailtje van iemand met een schade vectra en die wil graag weten wat ik bied op zo’n CID, ik heb werkelijk geen idee.
                            En als het wat is, moet hij dan eerst met de complete wagen naar de dealer om zo’n ding af te melden? of is dat niet nodig?

                            Ik krijg het idee dat dit wel nodig is en dat dus een bod uitbrengen niet zoveel zin heeft.

                            #17949347
                            iquick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2011

                              Mooi niet dus ! Aangezien een 2de hands kleurenscherm tussen de 250 en 350 euro doet is neem je wel een gigantisch risico door dat zo even te zeggen…
                              Als het “nieuwe” scherm niet is afgemeld ben je gewoon een klap geld armer en zit je nog steeds met een defect scherm

                              Euuh sorry hoor haha cool down maar wat ik dacht alleen de dvd90 of cd70 infotainment dus alleen dat doosje zelf en dat scherm juist apart was maar nu het volgende dan stel ik sluit een aparte touchscreen scherm aan met een iets grotere diameter (CID orgineel is 7inch dacht ik) zou ik dat kunnen gebruiken of moet ik dat ook aanmelden met tech II tis tenslotte niet orgineel opel maar een aftermarket scherm van 50 euro als voorbeeld.

                              Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                              #17949348
                              opel-limbo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 July 2007

                                Je wilt dus een ander scherm op je originele radio gaan aansluiten???? Denk niet dat dat gaat lukken. Gewoon Ebay afstropen en hopen dat er een schermpje met een leuk prijsje voorbij gaat komen. Heb eventueel ook nog een adres in Duitsland van iemand die een – niet met Tech2 afgemeld – scherm weer in de afleverstaat kan terugzetten. Kost ca. 85 euro. Daarna alleen nog even dit scherm met Tech2 aanmelden en klaar. Heb bij die gozer vorig jaar mijn niet vrijgeschakelde set uit Engeland laten vrijschakelen. Daarna deze set (CD70+CID) in delen verkocht. Geen klachten gehad!!!!

                                Greetz Roel met een I.

                                #17949349
                                henk 400rr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  Ik had al zo’n vermoeden, maar de MP-warschuwing die later kwam bevestigde dit.

                                  Degene die mij zo’n scherm aanbood bleek een ordinaire oplichter te zijn, kreeg een mailtje van ene koos-1977 die zich bekend maakte als ene karel.

                                  jah..

                                  Maar zoek dus nog steeds zoiets, het blijkt toch wel erg lastig te zijn een vervanger te vinden van dit type.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.