Probleem twintopTigra

Forumindex Forums Modellen Tigra Probleem twintopTigra

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367440
    BiancaS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 July 2019

      Goedemorgen,

      Ik ben nieuw hier en heb al even gekeken op dit forum. Ik zie hier al veel onderwerpen over de Twintop van de Tigra.

      Ik heb een Tigra uit 2004 en de Twintop werkt niet (goed) Het dak gaat moeizaam of zelfs helemaal niet dicht en de kofferbak soms ook niet.

      Nu heb ik hem naar de Opel dealer gebracht en die hebben de auto helemaal nagekeken. Conclusie: Hydraulische eenheid hardtop en leidingen vervangen. De kosten die hiermee gepaard zijn zijn extreem groot € 3.900,-, terwijl dit niet eens de waarde is, als de auto in orde is (volgens de anwb koerslijst) . Is er echt geen andere mogelijkheid om de twintop betaalbaar te laten repareren?

      Zelf geen verstand van auto’s dus kan helaas niet zelf klussen.

      #18367444
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Zie pb.

        #18367445
        Melvin Jacobs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 July 2019

          Goedemiddag,

           

          Ik heb precies hetzelfde aan de hand met mijn Tigra uit 2008. Hydrologisch systeem kapot, waardoor het dak en kofferbak niet meer automatisch open of dicht gaat. Reparatie kosten € 4100,-.

          Bij de dealer kost een dakpomp onderdeelnummer 93164575 goed geld.  Nu worden alleen maar pompen aangeboden op internet met code 93162375 weet iemand of dit dezelfde pompen zijn ?

           

          Alvast bedankt voor reactie.

           

           

          #18368567
          Rinie1964
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2019
            #18371910
            Chris Mac
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 January 2020

              bij ons was dit het probleem,  maar kregen steeds alarm

              IMG_20170802_162329 Tigra TT dak LV

              #18371922
              Jock777
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2020

                Tja, even in de Tigra Twintop gaan zitten, het bediening,s orgaan voor de ramen en dak zit vast aan een kant.

                Het ronde gedeelte is alleen op te wippen via een plat voorwerp.

                Het vierkante gedeelte blijf even zitten, dus scheef eruit halen.

                Dan haal je voorzichtig het bediening,s orgaan uit de deur.

                Schoon blazen met een bus van de Action, daarna in spuiten met contact spray (Gamma)

                Terug plaatsen, en alles werkt weer als nieuw.

                Geert

                PS

                Het apparaat is zo ontworpen om gemakkelijk de boel eens na zoveel jaar schoon te maken.

                #18371923
                Jock777
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2020

                  Apart dat er iemand een waarschijnlijk probleem aandraagt via PB

                  Geert

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.