Probleem met vonkende kabels 1.8s

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Probleem met vonkende kabels 1.8s

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277043
    Bjorn1977
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 November 2008

      Hallo,

      Ik ben in het bezit van een Manta met een 1,8s motor
      Op dit moment heb ik een probleem met het vonken van de auto.
      Nadat de auto warm wordt hoor je constant tikken. Na onderzoek bleken het vonken te zijn bij de aansluiting tussen de bougiekabel en de motor.
      Hierop de bougiekabels vervangen echter het treedt wederom op.
      Nu de tip gekregen om de pijpjes op het motorblok te vervangen. Hier gaan de bougiekabels in. Pijpjes zitten op de motor voor de bougies. Echter krijg deze pijpjes er niet af.
      Heeft iemand tips? Ook wat het anders kan zijn?
      Vorig jaar heeft de motor helemaal uit elkaar gelegen waarbij alle pakkingen zijn vervangen.

      Tevens heb ik een probleem met de warmte. Er komt bij de radiatordop koelvloeistof tevoorschijn. Het is niet veel maar lijkt een druk probleem. Ik heb verder geen verlies van vloeistoffen of iets dergelijks. Motortemp. Blijft ook goed volgend de temp meter op het dashboard.

      #18321261
      rinus747
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 May 2010

        Even iets anders: ….Ervaring uit het electrovak:

        Heb je de zaak wel eens goed schoongemaakt, ook in eventuele gaten, met een ontvetter (zoals amoniak of aceton of bv remreiniger uit spuitbus)

        Elektrische lading kan over het oppervlak kruipen naar een “overslagpunt” als er vuil op zit als ijzervijlsel, grafiet, potloodstrepen, water met zout, etc etc

        Ook kan het door kiertjes weglekken, maar als je er, na het schoonmaken, helder vaseline vet in smeert is de zaak weer geisoleerd.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.