Probleem met vermogen Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Probleem met vermogen Zafira B

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354105
    Andy2018
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2018

      Hoi allemaal,

      Ik heb wederom problemen met mijn Zafira. Na het probleem met de koppeling had ik opeens het probleem dat het vermogen terugviel. Als ik het gaspedaal intrapte versnelde hij in eerste instantie, maar  dan leek het of er opeens geen versnelling meer was. De Opel bleef dan op dezelfde snelheid rijden. Geen lampje wat aanging op het dashboard. Als ik het gaspedaal even losliet en vervolgens weer intrapte, trok hij wel verder op. Maar ik merkte wel dat het vermogen minder was.

      Een kennis heeft de auto uitgelezen, en daar kwam foutmelding P2279 uit – een storing mbt luchtinlaat. Aangezien ik een Duitse auto rijd (en de belabberde service die ik heb ervaren bij Opel dealer Hekkert ) ben ik naar een Duitse Opel dealer gegaan. Daar constateerden ze dat er een sensor kapot was. Die hebben ze vandaag vervangen, maar er kwam nog meer slecht nieuws achteraan. Blijkbaar is de ‘drallklappe’  kapot en om deze te vervangen zou mij 800 – 900 euro kosten. Nu ben ik zelf gaan zoeken op internet wat een ‘drallklappe’ is, en de Engelse term is ‘INTAKE INLET MANIFOLD SWIRL FLAP ROD’ . Een Nederlands woord heb ik nog niet kunnen vinden. Dit onderdeel ‘wervelt’ de lucht zodat deze beter mengt met de brandstof alvorens deze de cylinder in gaat. Heeft iemand hier een idee wat het Nederlandse woord voor dit onderdeel is ? Hier is een link waar je kunt zien hoe het eruitziet:

      Ik hoor graag van jullie.

       

       

       

       

      #18354114
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Inlaatspruitstuk?

        #18354128
        puck87
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 June 2016

          Dat zal inderdaad om de wervelkleppen gaan deze zitten in het inlaat spruitstuk.

          Wat voor motor heb je in de zafira zitten?

          Gr pieter

           

          #18354131
          Andy2018
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 February 2018

            Hoi Pieter,

            Het is een 1.9 CDTI 150 PK.

            #18354175
            Andy2018
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 February 2018

              Ik vraag me nu af of ik een heel nieuw inlaatspruitstuk moet laten monteren of dat ik alleen de wervelkleppen kan vervangen. Iemand die me kan helpen ?

              grt,

              Andy

              #18354178
              puck87
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 June 2016

                Normaal kun je alleen de vlinderkleppen vervangen gewoon ff op google of marktplaats zoeken

                Mvg pieter

                #18354179
                Andy2018
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 February 2018

                  Hoi Pieter, dank je voor je antwoord. Ik ben aan het zoeken, en vind de wervelkleppen voor enkele tientjes op Ebay (zie ook de link die ik stuurde in mijn eerste post). Is dat alles ? Ik las dat je de actuator ook moet vervangen. Het probleem is dat ik geen flauw idee heb of dat daadwerkelijk noodzakelijk is. Autotechniek is niet mijn sterkste kant…

                   

                  grt,

                  Andy

                  #18354181
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Je kan ze ook weg laten, even zoeken op google, hoe dan ook moet je inlaat eraf dat is wel een klusje, distributie eraf, brandstof pomp eraf etc

                    #18354182
                    Andy2018
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 February 2018

                      Hoi Opeltje,

                      Ja dat ben ik inderdaad ook tegen gekomen. Klinkt op zich als een goed alternatief. Setjes kosten ook een paar tientjes en vermogens/koppelverlies schijnt gering te zijn. Het overwegen waard.

                       

                      grt,

                      Andy

                      #18356778
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Hoi

                        Heb het zelfde probleem heb geen vermogen meer.Heb ondertussen al me bougies en bobine vervangen. Dit omdat de anwb dit zei.

                        Het motorlampje gaat gelijk branden en hij loopt niet lekker,als ik ga geef merk je dat hij geen vermogen heeft en stinkt naar de benzine.

                        Anwb zag ook dat twee cilinders vol liepen en dus overslaat.

                        Wat kan dit voor de rest nog zijn denk zelf aan me lambda sensor :help:  :help:

                        #18422962
                        Menno Dijkstra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 June 2021

                          En? Hoe is het bij jou opgelost?

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.