probleem met de astra

Forumindex Forums Modellen Astra probleem met de astra

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210932
    dennisgodderie
      Lid sinds:
      26 July 2009

      Hoi allemaal,

      Ik heb mijn 2 jaar geleden een Opel Astra 1.7 TD van 1999 aangekocht. Reed tot voor kort perfect en had niets aan de hand.

      Nu, enkele weken geleden merkte ik op dat de auto olie lekte ter hoogte van de carter. Ben toen even bij de garage gestopt, maar zij konden mij niet direct zeggen vanwaar dit kwam. Nu enkele dagen geleden, bij het terugschakelen “trilde” de auto even. Vooral als ik terugschakel op lage toeren. Als ik terugschakel, maar bv de koppeling in hou en wat gas bij geef (hogere toeren), merk ik niets op. Ook bij het rijden in 4/5de vitesse, hoor ik een zwaarder geluid wanneer ik wat gas bij geef. Het geluid komt niet voor als ik de koppeling even in duw.

      Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
      De koppeling heb ik getest, maar deze blijkt volgens mij nog te werken (valt niet stil of slipt niet door).

      Bedankt alvast.

      Groetjes Dennis

      #17504044
      JFHSas
        Lid sinds:
        13 March 2008

        Heb je gezien de lekkage al motorolie moeten bijvullen?
        Zo nee, waarschijnlijk lekkage versnellingsbak.

        #17504045
        dennisgodderie
          Lid sinds:
          26 July 2009

          origineel gepost door JFHSas
          Heb je gezien de lekkage al motorolie moeten bijvullen?
          Zo nee, waarschijnlijk lekkage versnellingsbak.

          Ja, die heb ik bijgevuld. Maar opel astra’s hebben sowieso er al een handje van weg om veel olie te verbruiken. Maar de olie die lekt is zwart, dus ‘k veronderstel motorolie en niet de olie van de versnellingsbak, niet?

          #17504046
          JFHSas
            Lid sinds:
            13 March 2008

            Nou, mijn Astra uit 99 heeft in 7 jaar nooit een druppel olie verbuikt. Motorolie is idd veel sterker aan veroudering onderhevig maar vsbak-olie kan ook wel aardig verkleuren. Contrôle kan iig geen kwaad.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.