Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Probleem met centrale deurvergrendeling na vervangen lampje van kachel bediening
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 maart 2018om 15:48 door computerbug.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2018 om 11:45 #18353182
Heb sinds 2 maanden een corsa c 2001.
Ik heb vandaag lampjes van de kachel bediening willen vernieuwen, omdat een aantal weken 1 er stuk was.
Toen ik er een nieuw in had gedaan dacht ik test eens of lampje brand. Maar toen kwam er beetje rook uit de kachel bediening.
Direct het contact eraf gedaan. Lampje eruitgehaald en contact weer erop gezet en het andere lampje brand ook niet meer.
Maar nu doet de centrale deurvergrendeling ook niets meer. Voor de rest werkt alles nog.
Ook als ik met de sleutel de auto wil sluiten of openen gaat alleen de bestuurders kant open.
Heb ook geprobeerd of ik de sleutel opnieuw kon synchroniseren, maar dit doet ie ook niet meer.
Hoe kan dit samenhangen met de kachel verlichting.
25 februari 2018 om 12:06 #18353184Heb lampjes willen vernieuwen door led. Heb led lampje getest en doet het nog. Maar merk nu wel dat led lampje een plus en min heeft.
25 februari 2018 om 18:02 #18353198Zekering nr 1 was stuk. Weer een nieuwe ingezet en de centrale deurvergrendeling deed het weer.
Maar plaats ik weer een led lampje in de kachel verlichting springt weer zekering nr 1.
Maar eens verder kijken bij warmer weer. Brrrr is te koud buiten.
26 februari 2018 om 11:36 #18353221Zitten er voorschakelweerstanden in je LED-lampjes?
Als die er niet in zitten kan het zijn dat de LED’s daardoor overbelast worden. Doen de lampjes het nog, of zijn die ook kapot?
En idd, met LED’s altijd goed kijken naar de + en –27 februari 2018 om 05:21 #18353243Led Lampjes doen het nog ja. Als ik ze op 12volt aansluit doen ze het nog. Maar in de kachel bediening niet. Ik haal weer normale lampjes. En dan hoop ik dat probleem is opgelost.
27 februari 2018 om 12:32 #18353248Een led zou je normaal gesproken gewoon moeten kunnen gebruiken , als u de juiste gebruikt, T5 neem ik aan?
Zitten de clipjes van de led nog goed?, en de clipjes van de fitting?, er moet kortsluiting gemaakt worden op een of andere manier.
Wat betreft de led zelf, al zou er geen weerstand tussen zitten, zou de led door moeten branden, en niet de zekering, led’s kunnen niets verdragen,
betreft te hoge voltage.
27 februari 2018 om 18:37 #18353258Ik heb nu de juiste led lampjes gekocht. Zit dus verschil in de led lampjes. Deze zit schijnbaar voorschakelweerstanden in. Byjugo jij had gelijk.
Maar het rechtse lampje doet het en het linkse niet. Denk dat er iets met de fitting is. Zal dan de hele kachel bediening eruit moeten halen.
Zal wel een hele klus zijn.
P.S. De zekering nr1 blijft heel nu.
8 maart 2018 om 15:12 #18353605Opgelost. Fitting linkse lampje was stuk. Nieuwe kabels met 2 nieuwe fittingen geplaatst met led lampjes.
8 maart 2018 om 15:48 #18353607Ook weer opgelost! Dankje voor de feedback.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.