Probleem koeling stationair zafira a z18xe 2005

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Probleem koeling stationair zafira a z18xe 2005

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370861
    leenders86
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2005
        <li style=”list-style-type: none;”>
        Beste,
    • Sinds kort hebben wij volgend probleem met onze zafira a z18xe bj2005, de kachel werd onregelmatig warm (heel langzaam, en vaak niet warm genoeg). Ook schommelde de temperatuursensor meer dan normaal. Boven 90, terug een heel stuk eronder etc.. De thermostaat is vandaag vervangen. Dit heeft het probleem niet opgelost. Wel is het schommelen van de temperatuur vloeiender, wat logisch is aangezien het nieuwe thermostaat is. Wanneer ik er een stukje mee rij aan constante snelheid blijft de temperatuur mooi op 90 staan. Sta ik stil dan gaat de temperatuur omhoog, logisch, en slaat de ventlator aan, eerst stand 1, na een tijdje stand 2. Nu het probleem, de ventelator krijgt de temperatuur niet onder de 95 – 98graden als de motor stationair draait. Verhoog ik in stilstand het toerental naar 2000 dan daalt de temperatuur binnen de minuut terug onder de 92graden en valt de ventilator uit zoals moet. Maw. het lijkt alsof bij stationair toerental de koeling(debiet?) onvoldoende is.
    • Iemand enig idee? Verstopping? Pomp versleten?
    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.