Probleem autoradio Sony cdx-gt33u

Forumindex Forums Modellen Corsa Probleem autoradio Sony cdx-gt33u

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213031
    tearintheeye
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 July 2009

      Hallo,
      Toen ik m’n opel corsa c kocht was die voorzien van een autoradio van Pioneer met gewone cd-speler.
      Laatst kocht ik een sony cdx-gt33u die ook mp3 en usb afspeelt en installeerde deze zonder problemen.
      Gewoon de stekkers van de Pioneer uitgetrokken en die van de Sony gekoppeld aan de de stekkers die pasten perfect;
      Radio speelde.
      Het probleem doet zich pas voor nadat ik de instellingen van de radio aanpas (zenders programmeren, demo uit, equalizer aanpassen, klok van de radio juist zetten, enz…).
      Eerst is aales oké, de instellingen blijven bewaard.
      Maar wanneer de auto een paar uur heeft stilgestaan en ik de radio terug aanzet zijn alle instellingen terug versprongen naaar de fabrieksinstellingen, tevens verschijnt de datum niet meer op het display van de auto aan het dashbord.
      Herkent iemand dit probleem, en wat kan ik eraan doen?
      Thanks.. bij voorbaat

      #17535929
      tearintheeye
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 July 2009

        heb mij vergist is geloof ik corsa b…

        #17535930
        Dion-Corsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 June 2008

          gele en rode draadjes omdraaien

          #17535931
          mattemaker
            Lid sinds:
            28 September 2007

            geel(kan ook oranje zijn) en rood omdraaien.. zitten meestal pluggen op deze kabels zodat je ze makkelijk kan wisselen..:jerry

            #17535932
            tearintheeye
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 July 2009

              Oei, is dat niet gevaarlijk?
              Kan moeilijk aan de draden, kon al met moeite de stekkers verbinden en als ik draadjes moet beginnen knippen enzo ; ben nt zo’n expert…
              maar hoe komt het dan dat de vorige radio het wel deed met de draden in die volgorde?

              #17535933
              RonaldH
                Lid sinds:
                30 June 2004

                knippen hoeft het is er op voorbereid,bij opel zit het gewoon omgedraaid,ook die pioneer was erop aangepast,

                hetzelfde moet jij nu doen met je sony.

                het is niks raars wees niet bang ;)

                #17535934
                robert_corsa
                  Lid sinds:
                  16 May 2009

                  draadjes omdraaien, bij mijn clarion had ik exact het zelfde probleem als met jou my first sony:thumbup

                  #17535935
                  tearintheeye
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 July 2009

                    Ik heb 2 “sets” draden : die die vanuit m’n auto naar de eerste stekkers gaan (daar kan ik enkel aan de stekkers) en die stekkers zijn verbonden met de stekkers van m’n radio, vanuit die stekkers terug draden naar de stekker die in m’n radio gaat. Hoop dat ik wat duidelijk overkom? Maar welke draden (wanuit auto naar eerste stekker/vanuit 2de stekker naar radio) moeten verwisseld worden?
                    Heb hem bij auto 5 gekocht, zal het mss daar laten doen voor de zekerheid.
                    Hoop alleen dat ze me gn kosten aanrekenen, want uiteindelijk heb ik hem toch wel juist aangekoppeld, maar is de bedrading dan verkeerd als ik het goed begrijp?

                    #17535936
                    RonaldH
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      nee niet verkeerd,voor opel is dit de standaard,voor vw is het net andersom

                      is per merk verschillend.

                      de kabelset die uit je autoradio komt,daar heb je geel en rood,die wissel je om

                      rood op geel en geel op rood

                      #17535937
                      tearintheeye
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 July 2009

                        Oké, bedankt allemaal!
                        Zal het morgen eens bekijken wanneer het terug dag is ; indien de kleuren idd nt overéénstemmen lijkt jullie oplossing me logisch.
                        Hoop enkel dat ze er gemakkelijk uitkomen en terug in…:kewlpics

                        #17535938
                        R.Frankhuisen
                          Lid sinds:
                          2 March 2009

                          het zijn verbindingstukjes ( mannetje–vrouwtje verbinding ) even je nagel op alle twee de stekkertjes zetten en je trekt ze zo uit elkaar

                          en dat je radio het een paar minuten volhoud dat kan de radio heeft ook een soort van geheugen om stroom vast te houden dus als jij bij de mac wat staat te eten met je radio uit en dan je auto weer start heeft die alles onthouden maar als je s’avonds gaat slapen en in de ochtend je auto weer aanzet is alles weg!

                          op de draadjes staat als het goed is een + en op de andere acc

                          #17535939
                          itsthedch
                            Lid sinds:
                            6 July 2009

                            Idd gewoon de rode en de gele omdraaien, was bij mijn corsa ook zo, schijnbaar een opel ding of zo

                            #17535940
                            2e-c14nz
                              Lid sinds:
                              5 June 2009

                              Was bij de onze ook, het voordeel aan nieuwe iso stekkers, is dat ze vaak al voorbereid zijn op diverse auto’s, bij pioneer zijn de stekkers vaak zo los te koppelen, dus hoef je niets te knippen.

                              #17535941
                              Ted-Jan
                                Lid sinds:
                                28 January 2008

                                klopt heb net een andere radio in mn astra gezet die heeft dat ook
                                ook geel en rood gewisseld en het probleem is opgelost

                                #17535942
                                tearintheeye
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 July 2009

                                  Heb ondertussen nog wat meer opgezocht (was er eerst niet gerust in om dat te doen), maar inderdaad als je googelt op “rood geel draad omwisselen”, dan kom je hier een heel veel over te lezen.
                                  En inderdaad als ik terug kijk naar de papieren van de installatie van m’n radio zie ik dat het er zwart op wit bijstond (shame, shame, shame) : volgens het type auto waar je mee rijdt zijn er 3 soorten vebindingen mogelijk : geel-geel rood-rood (standaard), geel-rood rood-geel of beide gele op rood (of omgekeerd?).
                                  Maar ja, een autoradio installeer je niet elke dag, dus ging ik ervan uit dat de standaardverbinding klopte en dit iets te technisch was voor mij en keek er dus over…
                                  Nu ben ik iets geruster want de radio is er namelijk op voorbereid (dankzij de plugs) om de draden te wisselen.
                                  En morgen gaat hij er dus weer uit en kan ik met een gerust hart switchen.
                                  Maar toch allemaal nog eens bedankt voor de tips : zonder jullie hulp was ik er niet uitgekomen, en op korte tijd heb ik veel antwoorden gekregen op dit forum.
                                  :thumbup

                                  #17535943
                                  2e-c14nz
                                    Lid sinds:
                                    5 June 2009

                                    Daar is het forum voor he :angel En al weer is de stad gered dankzij … :angel

                                    #17535944
                                    Corsa-Tet
                                      Lid sinds:
                                      12 October 2009

                                      Ik heb de radio zelf nog niet aangesloten, dus alleen even provosorisch de cd aangesloten. Bij mij is het zo dat de cd-speler geen geheugen heeft, dus de cd begint ieder keer weer van voor af aan als ik de auto start. Kan dat ook hierdoor komen?

                                      #17535945
                                      carlover
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 December 2004

                                        yep.zelfde verhaal.

                                        #17535946
                                        2e-c14nz
                                          Lid sinds:
                                          5 June 2009

                                          Je moet het zo zien, je radio heeft een geheugen waar hij uiteraard alles in opslaat van instellingen, zender etc. Dit geheugen moet normaal af kunnen sluiten zodat hij alles op kan slaan. Haal je spontaan de spanning eraf dan kunnen de instellingen niet opgeslagen worden. Het zelfde als je je zekering eruit haald.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.