probleem automaat

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren probleem automaat

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338460
    Jacobus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2017

      Beste lezers. Ik heb een vectra 1.8 automaat 2002. Sinds een paar dagen is het zo, dat de auto vanuit stilstand bijna niet vooruit te branden is. Andere keren reageert de auto zoals het behoort. Ik heb geen idee sat het probleem kan zijn. Wie kan mij helpen met suggesties?

      #18338465
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Voelt het als dat de motor niet op toeren wil komen of dat de koppelomvormer niet grijpt?? En is het een vectra b of c??
        C heeft dacht ik een platenkoppeling

        #18338539
        Jacobus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2017

          Het betreft een Vectra B. Nooit last gehad en ineens is het prijs. Ik heB wel last van een dashboard dat af en toe op hol slaat. Meters gaan alle kanten op en dashboardverlichting gaat uit en soms gaat de radio ineens spelen. Sommige controle lampjes gaan branden. Tot nu toe geen monteur die het weet. Mogelijk de computer zegt men. Ik word er gek van en nu komt die traagheid bij het optrekken er ook nog eens bij. HELP.

          #18338543
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            meet eens je laadspanning van je dynamo
            motor laten lopen en dan je multimeter tussen je accupolen zetten.. deze zou op 14 volt moeten staan met stationair draaien..
            ik vermoed met de symptomen van je dashboard dat er te weinig spanning is..
            als de spanning lager is dan 13 volt is je dynamo overleden…

            #18338626
            Jacobus
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 February 2017

              IK zal het gaan nameten. Dank voor de tip.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.