Prijsopgave dealer vervangen vliegwiel en koppling reeel?

Forumindex Forums Modellen Astra Prijsopgave dealer vervangen vliegwiel en koppling reeel?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258030
    PauldeHaan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Hallo allemaal,

      ik heb een astra 1.3 cdti uit 2006 met bijna 200.000km op de teller
      Iets minder dan een jaar geleden is de versnellingsbak (6bak) door de dealer gereviseerd.
      Kosten 1200,-

      Nu hoor is als de auto stationair loopt en ik de koppeling net aanraak of helemaal indruk een ratel uit de motorruimt komen.
      Na het een en ander op internet gelezen te hebben had ik wel een idee waar dit hen zou gaan.
      En wat blijkt: de dealer concludeerd ook dat het 2 massa vliegwiel vervangen moet worden.
      Gezien de km stand van bijna 200.000 wordt sterk aangeraden om ook de koppelingsplaat, druklager, cilinder, en vliegwiel te vervangen (en 8 schroeven).
      De offerte is als volgt:
      7 uur = 521,50 (kan mogelijk nog 6 worden)
      drukgroep=213,50
      koppelingsplaat=182,50
      cilinder=300,50
      8 schroeven=5,04
      vliegwiel=598,- (geen officieel opel maar wel goed spul aldus de dealer. Verschil is alleen 1 jaar garantie ipv 2)
      Totaal incl BTW: 2202,85 :wtf

      Vragen:
      Is het naar jullie idee ook een goed idee om dit allemaal tegelijk te vervangen?
      Of moet er meer of minder vervangen worden in zo`n situatie. Ik wil namelijk niet nog een keer (dit is al de 2 keer) arbeidsloon betalen om de versnellingsbak te demonteren.
      Is dit een klus die ook goed door een universele garage uitgevoerd kan worden?
      Iemand een idee wat dat zou besparen? Ik ben namelijk verder best tevreden over de dealer, maar dit is wel erg veel geld!
      Iemand tips voor een goed bedrijf in de buurt van Stadskanaal (Gr) die dit goed kan?

      Alvast bedankt voor het meedenken.

      #18146156
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        bij vliegwiel vervangen idd gelijk de koppeling en druklager ook meenemen, het heeft allemaal al 200.000km gedraaid, en je hebt het dan toch los liggen

        #18146157
        nova1.6
          Lid sinds:
          14 December 2012

          Gewoon naar een universele garage gaan! Die merkdealers zijn knettergek met hun prijzen :thumbdown

          #18146158
          opelastrH
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2012

            Hey,
            Ik heb onlangs hier in belgie mijn koppeling en vliegwiel van mijn astra laten vervangen bij een universele garage en was in totaal een 1100 euro kwijt. Ik had zelf een koppelingset + vliegwiel nieuw online gekocht en dan heeft het mij ongeveer 450 euro gekost om het te plaatsen en de wagen te laten uitlijnen. Mijn boodschap is dus…kijk goed rond. Bij een officiele garage betaal je altijd de hoofdprijs en vermits je auto al 200000 km heeft zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn. De garantie die garages tegenwoordig geven zijn een lachertje.

            Greetz,
            Opelastrh

            #18146159
            AsconaC20NE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 December 2004

              op zich klopt de prijs wel, maar met zulke bedragen altijd een 2e (of 3e offerte opvragen)

              ik zou zelf niet onderdelen gaan regelen en laten monteren om meerdere redenen;

              als je achteraf gezeur krijg, dan ligt het altijd aan de onderdelen volgens de garage (en dus jou schuld)
              garages zijn niet blij als je zelf wat regelt aan onderdelen (immers maken ze ook winst op onderdelen) en dus zullen ze automatisch op andere manieren geld gaan verdienen.

              Hey,
              Ik heb onlangs hier in belgie mijn koppeling en vliegwiel van mijn astra laten vervangen bij een universele garage en was in totaal een 1100 euro kwijt. Ik had zelf een koppelingset + vliegwiel nieuw online gekocht en dan heeft het mij ongeveer 450 euro gekost om het te plaatsen en de wagen te laten uitlijnen. Mijn boodschap is dus…kijk goed rond. Bij een officiele garage betaal je altijd de hoofdprijs en vermits je auto al 200000 km heeft zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn. De garantie die garages tegenwoordig geven zijn een lachertje.

              je hebt hier de koppelingscilinder niet meegenomen, zit standaard niet in de koppelingset, alleen drukgroep en koppelingsplaat, de TS heeft die wel á 300 euro in zijn overzicht meegenomen staan.

              Over de garantie van dealers; die hebben zich gewoon aan voorwaarden te voldoen; niet goed binnen een jaar (of 2 jaar) dan word de reparatie gewoon vergoed. Maar over het algemeen komt dat weinig voor.

              #18146160
              PauldeHaan
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                iedereen die gereageerd heeft bedankt tot zo ver.

                Ik heb een 2e prijsopgave bij een bovag garage laten doen.
                Hij raadt ook aan om behalve het 2-massa vliegwiel ook de koppelingsplaat, drukgroep en druklager te vervangen. Verder wordt ook de versnellingsbak olie dan vervangen.
                Gratis leenauto en 1 jaar garantie.
                Totaalprijs 1850,- Dus een stuk goedkoper.

                Vragen:
                * Op de offerte van de opel dealer staat: “Cilinder” a 300,- Volgens de bovag garage is dat hetzelfde als het druklager. Klopt dit?
                * Aangezien de versnellingsbak minder dan 1 jaar geleden al volledig gereviseerd is vraag ik mij af of er nog iets vergeten is als ik nu het vliegwiel, koppelingsplaat, drukgroep en druklager/cilinder laat vervangen. Kortom, loop ik dan nog de kans dat de versnellingsbak er nog een keer onderuit moet omdat er nog iets is dat dan niet vervangen is?

                #18146161
                nova1.6
                  Lid sinds:
                  14 December 2012

                  zou in ieder geval bij nog een garage vragen.

                  #18146162
                  AsconaC20NE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 December 2004

                    * Op de offerte van de opel dealer staat: “Cilinder” a 300,- Volgens de bovag garage is dat hetzelfde als het druklager. Klopt dit?

                    nee, dat is wel degelijk wat anders. druk lager is een soort van ronde ring, koppelingcilinder is, wat het zegt een cilinder die druk zet bij het koppelen. Wel vreemd dat een bovag garage dat zegt, die moeten dat toch weten.

                    hier een plaatje;

                    #18146163
                    PauldeHaan
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      @AsconaC20NE wrote:

                      * Op de offerte van de opel dealer staat: “Cilinder” a 300,- Volgens de bovag garage is dat hetzelfde als het druklager. Klopt dit?

                      nee, dat is wel degelijk wat anders. druk lager is een soort van ronde ring, koppelingcilinder is, wat het zegt een cilinder die druk zet bij het koppelen. Wel vreemd dat een bovag garage dat zegt, die moeten dat toch weten.

                      hier een plaatje;

                      AsconaC20NE bedankt voor je antwoord.
                      Dus ik begrijp het goed dat de dealer de “slave cylinder” ook vervangt volgens de offerte?
                      Maar zou de dealer dan ook het druk lager vervangen of is dat onderdeel van de drukgroep op een offerte?

                      Verder worden er geen onderdelen vergeten die eigenlijk ook het beste direct vervangen kunnen worden?

                      Is het eigenlijk normaal nodig om de koppelingscylinder ook direct te vervangen?

                      Als ik de 300,- voor de koppelingscylinder bij de 1850 optel kom ik weer bijna op de 2200 van de dealer. Helaas dus nog niks goedkoper…

                      #18146164
                      mayhem
                        Lid sinds:
                        13 June 2006

                        Hoe lullig het ook klinkt, de dealerprijs is ´gewoon´ voor deze klus.
                        Weet enkel niet zeker waarom de cilinder ook mee moet.

                        Mijn gigantische geluk is geweest dat bovenstaande reparatie in mijn garantieperiode is gevallen

                        #18146165
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          @AsconaC20NE wrote:

                          * Op de offerte van de opel dealer staat: “Cilinder” a 300,- Volgens de bovag garage is dat hetzelfde als het druklager. Klopt dit?

                          nee, dat is wel degelijk wat anders. druk lager is een soort van ronde ring, koppelingcilinder is, wat het zegt een cilinder die druk zet bij het koppelen. Wel vreemd dat een bovag garage dat zegt, die moeten dat toch weten.

                          hier een plaatje;

                          bij Opel is de Druklager en de Hydrocylinder een geheel:

                          Willem

                          #18146166
                          koenvb
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 July 2008

                            Ik heb de hele zooi onlangs ook laten vervangen door de erkend opel garage / dealer bij mij in de buurt.
                            Toen de bak eraf lag bleek bij mij de krukas keerring een beetje te lekken, die hebben ze ook gelijk vervangen.

                            Kosten totaal 2146 euro met alle onderdelen origineel. Heb wel op alle onderdelen 20% korting gehad. Had aangegeven dat ik over jaartje of anderhalf nieuwere astra wilde gaan kopen.

                            Km stand van 240.000

                            #18146167
                            turbosix
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 November 2010

                              Ik heb vorig jaar de onderdelen voor de complete koppeling set via ebay en door rond te bellen bij verschillende adressen gekocht. De 1 was weer heel goedkoop met het vliegwiel de ander met het lager en weer een ander met de platen.
                              Kosten waren totaal zo’n €480,-
                              Mijn universele garage hier 100m verder op heeft het gemonteerd voor €450,- en daar zat de APK bij in!

                              Was heeel veel zoek en bel werk maar het loont zeker!
                              (Voor een astra H met M32 bak)

                              #18146168
                              PauldeHaan
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                Echt ideaal dit forum :thumb
                                Leer met de dag nieuwe dingen.
                                Vroeger had ik een tigra rio verde 1.6, toen heb ik ook al regelmatig gebruikt gemaakt van dit forum.

                                Even on topic, ik heb ondertussen toch een afspraak gemaakt bij de dealer voor de reparatie.
                                Ik zal hem vragen om extra op de krukas keerring te letten.
                                Stel dat deze ook vervangen wordt, is dat dan veel werk en wat zou dat extra kunnen kosten?

                                #18146169
                                harrynijhof
                                  Lid sinds:
                                  29 March 2012

                                  Krukaskeerring is niet zoveel werk, ga ervanuit dat ze er een kwartier werk voor rekenen.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.