Forumindex › Forums › Techniek › Cih › prijs voor nieuwe drijfstang lagers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2008 om 19:26 #17207749
hey CIH rijders,
ik wil mijn 2 liter onderbok voorzien van nieuwe drijfstang lagers omdat er een tik in zit.
nou had ik wat vragen :
-wat kosten ze?
-waar kun je ze het beste halen?
-zijn er verschillende lagers type’s?ik hoor het graag van jullie
Mvgr Remon28 september 2008 om 21:08 #1742996729 september 2008 om 19:33 #17429968;)bij de betere matrialen handel kan je ze ook bestellen, ca 40 euro voor een set
29 september 2008 om 22:03 #17429969kom je ook bij Havam/partsbase terecht!:):P
30 september 2008 om 08:18 #17429970als er een tik inzit kun jer donder op zeggen dat de lagertap niet meer fris is / aan de maat is…
een nieuw lager erop steken is dan ook maar van korte duur :hmmz
30 september 2008 om 10:14 #17429971hey Mr-Turbo,
bedoel je met de lagertap het maantje waar de lager mee om de drijfstang zit geklemt (op ze plek wordt gehouden)
maar wat kan ik dan het beste doen om de voorkomen dat er weer is een drijfstang door het blok komt zetten?
ik hoor het graag
Mvgr Remon30 september 2008 om 20:04 #17429972nee de lagertap is de krukas waar het lager ( in dit geval drijfstanglager) op komt.
zolang als het lager niet is vastgelopen en heeft rondgedraaid in de drijfstang en ook niet warm is geworden, is er een goede kans dat de drijfstang nog redelijk is…maar de enige manier om zeker te weten dat het ook nut heeft om er nieuwe lagers in te steken, is om het spul op te meten / laten meten…
30 september 2008 om 21:30 #17429973niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)
1 oktober 2008 om 16:49 #17429974origineel gepost door robbyrood
niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.
2 oktober 2008 om 07:10 #17429975origineel gepost door js 400
origineel gepost door robbyrood
niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.
hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Ik kan uit ervaring vertellen dat als je dat niet doet, je maar 500 km plezier van je nieuwe lagers gaat hebben.
2 oktober 2008 om 14:33 #17429976oke dann,
wat is de maat van een nieuwe kruk ?
en wanneer is de speling te groot ?
maar al zou ik alleen de lagers vervangen ben ik duss rond de 160 euro kwijt, en wat voor kosten zouden erbij komen voor een nieuwe krukas/drijfstrang ?ik hoor het graag
Mvgr Remon2 oktober 2008 om 15:24 #17429977nee joh die 40 euro is voor een complete set voor 4 drijfstangen.
en een carterpanpakking moet je ook hebben.2 januari 2009 om 18:39 #17429978als je een lager setje besteld doe het dan van glico rood met zwart doosje
heb 1 keer orgineel gemonteert was met 100 km stuk nu glico gemonteert heb zo’n 10.000 km gereden en geen problemen meerals ik jou was haalde ik een nieuw setje op. deze monteren en voelen wat de speling dwars op de krukas dus niet met de krukas mee(axiaal) lagerschalen rijkelijk insmeren met motorolie en dan vastzeten 22 nm en daarna 45 nm gewoon proberen en niet direct gaan trappen en goed blijven luiseren naar je motor oja aan de buitenkant van het lager staat ook wel de maat . std is standaart. 0.25 is eerste overmaat als std gemonteert zit dit ook weer monteren krukas afdraaien of nieuwe drijfstang is best wel prijsig suc6
3 januari 2009 om 21:48 #17429979origineel gepost door js 400
origineel gepost door robbyrood
niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.
De tik kan ook van een versleten hydro klepstoter komen,
normaal kun je het zien als er weinig oliedruk is (als oliedruklampje brand bij warme motor bij ongeveer 850 toeren)Zolang er er sprake is van versleten lagers (geen zichtbara schade aan de krukas) is vernieuwe van de lagers voldoende.
Normaal gaat de krukas langer mee dan de lagerschalen, lagerschalen zijn van een zachter materiaal.
4 januari 2009 om 12:22 #17429980origineel gepost door manta2
origineel gepost door js 400
origineel gepost door robbyrood
niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.
De tik kan ook van een versleten hydro klepstoter komen,
normaal kun je het zien als er weinig oliedruk is (als oliedruklampje brand bij warme motor bij ongeveer 850 toeren)Zolang er er sprake is van versleten lagers (geen zichtbara schade aan de krukas) is vernieuwe van de lagers voldoende.
Normaal gaat de krukas langer mee dan de lagerschalen, lagerschalen zijn van een zachter materiaal.
das dus niet helemaal waar,
hij kan heel goed niet meer aan de maat zijn zonder dat je wat op de krukas ziet..
meten is de enige manier om zeker te weten dat ie goed is :vertag8 januari 2009 om 17:58 #17429981juist, daarom ben ik ook een fan van krukas gewoon altijd ondermaats slijpen bij blokrevisie.
9 januari 2009 om 21:39 #17429982hey
nou heb alweer een tijd de nieuwe lagers er in zitten!
nou ben ik toch bang dat de krukas geslepen moet gaan worden.
ben nou 1000 km verder en als tie nou warm is begint tie vanaf de 3000 toeren weer een eigenaardig tikkie te tonen. neem niet aan dat het met vaste klepstoters zijnMvgr Remon
10 januari 2009 om 17:46 #17429983Dat heb ik ook gehad, bij iets verder doortrekken dat ie begon te rammelen, ook drijfstanglager. Ook vaak goed hoorbaar bij gas los (een dot gas geven en weer loslaten dan hoor je ‘m vaak ook wel nokken)
10 januari 2009 om 21:50 #17429984ja dat zat erin :sleeping
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.