prefentief egr + regenereren weg laten schrijven

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum prefentief egr + regenereren weg laten schrijven

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272085
    ckadett16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 August 2005

      Mijn auto loopt op dit moment super en zonder storingen. Maar toch wil ik misschien mijn roetfilter leeghalen en het regenereren + egr weg laten schrijven. Immers de motor moet extra brandstof inspuiten met het regenereren en de egr is natuurlijk ook niet gezond. En je hebt natuurlijk de kans van diesel in de motorolie, en dus mindere smeerwerking. Heb het al bij meerdere auto’s gedaan die wel regeneratie problemen hadden, maar niet als er niks aan de hand was.

      Hoe denken jullie erover??

      #18285674
      corsabc20xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2011

        Idd weg laten schrijven en leeg laten halen. Kcperformance is hier een goed adres voor. heeft hier ook een banner op de site.
        http://kcperformance.eu/en/our-projects/opel” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Ze hebben al wat opeltjes onderhanden genomen.

        #18285675
        Punch
          Lid sinds:
          4 February 2011

          @corsabc20xe wrote:

          Idd weg laten schrijven en leeg laten halen. Kcperformance is hier een goed adres voor. heeft hier ook een banner op de site.
          http://kcperformance.eu/en/our-projects/opel” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Ze hebben al wat opeltjes onderhanden genomen.

          Kutbedijf heel dat KCP wegblijven beloven van alles maar maken niks waar Zakkenvullers 1ste klas

          #18285676
          corsabc20xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 June 2011

            Jij bent de enige die ik er negatief over hoor en heb verder nergens gezien waarom. Dat ze niet de goedkoopste zijn klopt. Maar de kennis en ervaring is ruim aanwezig. Tevens ook de nazorg die je bij veel bedrijven wel kan vergeten. Ik rijd er graag voor van Deventer naar Oisterwijk (100 km enkel)

            #18285677
            jraaf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2008

              Ik raad het zeker aan om preventief te doen.
              Scheelt zeker een hoop onnodige slijtage en verbruik.

              Groet jraaf

              #18285678
              Punch
                Lid sinds:
                4 February 2011

                @corsabc20xe wrote:

                Jij bent de enige die ik er negatief over hoor en heb verder nergens gezien waarom. Dat ze niet de goedkoopste zijn klopt. Maar de kennis en ervaring is ruim aanwezig. Tevens ook de nazorg die je bij veel bedrijven wel kan vergeten. Ik rijd er graag voor van Deventer naar Oisterwijk (100 km enkel)

                Heb dit al een keer uitgelegd anders vraag het maar aan Pieter of Kazimir van KCP kijken met wat voor lulverhaal zei aankomen

                #18285673
                ckadett16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 August 2005

                  Bedankt voor de reacties, ik zal het roetfilter binnenkort verwijderen/leegmaken. Dan zal ik de egr + het regeneren weg laten schrijven.
                  Ik heb het wel bij meerdere auto’s gedaan, maar daar waren allemaal klachten mee met het regeneren. Zal er ook nog vermogenswinst zijn
                  met een leeg roetfilter als je ziet wat voor brok aan spul er in zit moet het haast wel. Iemand trouwens ook bekend met van die katalysator vervangende
                  voorpijp direct na de turbo?

                  #18285679
                  jraaf
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 January 2008

                    Hoi,

                    Ja ik heb een downpipe zonder kat.
                    In combinatie met een leeg DPF brengt dit wel tot +10 pk schat ik in.
                    Groot voordeel van deze downpipe is dat er minder hitte opbouw plaats vindt op je uitlaat kant van de turbo. Verder merk je wat meer blaas geluid als je vol door trekt in de 4500 tot 5200 touren :thumb

                    Groet jraaf

                    #18285680
                    ckadett16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 August 2005

                      Hoi Jraaf,

                      Je hebt inderdaad een behoorlijke restrictie direct na de turbo, als je logisch nadenkt zou je ook wel na kunnen gaan dat hij minder snel opspoelt.
                      En net wat je zegt de hitte heb je inderdaad ook nog, denk dat dat een aardig verschil maakt. Mag ik vragen waar je je downpipe vandaan hebt en
                      wat hij gekost heeft (mag via PB uiteraard)?

                      Alvast bedankt,

                      Gr Bram.

                      #18285681
                      jraaf
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 January 2008

                        Hey,

                        Ik heb ‘m weg bij KCPERFORMANCE. king:
                        EDS Duitsland heeft ‘m ook in de webshop en Milltek levert ‘m ook.

                        Prijs is overal onder de 200 euro.
                        Groet jraaf

                        #18285682
                        ckadett16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 August 2005

                          Oké super weten we dat ook weer, had ze wel bij eds op de site zien staan maar ze zitten allemaal rond dat geld dus haha.

                          Kan je overigens de wervelkleppen zo verwijderen vh asje en dan alles terugbouwen of moeten de stangen er ook uit. Heb ook ergens een remove kit gezien maar waar dat ook alweer was. En je krijgt geen foutcodes ervan?

                          #18285683
                          jraaf
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 January 2008

                            Voor het verwijderen van de wervelkleppen dien je helaas het inlaatspruitstuk te demonteren.
                            Kunt dit ’t best doen met een distributie en waterpomp wissel daar die dan toch los moeten.

                            Het inlaatspruitstuk dien je te openen om de wervelkleppen te verwijderen. De overgebleven gaten vul je met b.v. de beschikbare kit van KCP. De reperatie setjes op ebay zijn een manier om vanaf de buitenkant de connectie tussen kleppen en stangetje te repareren. Hiermee voorkom je niet het dichtslibben van de wervelkleppen zelf en krijg je uiteindelijk als nog een noodloop.

                            Als je ‘m terug plaats monteer je ook gewoon weer de selenoid met elektrische aansluiting. Daar ie verder niks mechanisch meer aanstuurt maar wel losstaand werkt hoef je ‘m niet ‘uit’ te programmeren.

                            Groet jraaf

                            #18285684
                            ckadett16v
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 August 2005

                              Oke helemaal duidelijk, dan zal ik dat in 1 keer doen met de distributieriem. Die kan nog 40.000km zitten, dus hopen dat de kleppen het nog zolang uithouden. Volgens het onderhoudsboekje is er al een keer voor coulance een ander inlaatspruitstuk opgekomen dus dat zal wel goed komen.

                              Gr

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.