Powerflex adapter

Forumindex Forums Modellen Astra Powerflex adapter

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276942
    Klaasvaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2016

      In mijn bestelde Astra zit standaard een poweflex adapter. Omdat ik absoluut geen geur in mijn auto wil en mijn telefoon doorgaans in mijn jaszak of tas zit zal ik ook niet veel gebruik maken van de telefoon houder. Om die reden wil ik de dealer vragen om de powerflex module uit te ruilen met het miniscule bakje als alternatief.

      Echter…. Ik vraag me af of Opel voor de toekomst nog andere powerflex opties heeft. Heeft iemand enig idee?

      Alleen de geur en telefoon houder zijn een beetje weinig voor een revolutionair systeem naar mijn mening :wtf

      #18320723
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Tot opheden niks van vernomen maar ja wat niet is kan nog komen, maar die powerflex is toch ook een oplaad punt voor je telefoon ?

        #18320724
        Klaasvaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2016

          Als je de GSM adapter erbij pakt zit daar inderdaad een extra USB aansluiting op om de gsm op te laden. Maar voor wat ik begrepen heb maak je daarmee weer geen contact met het infotainment systeem. Buiten dat heb ik ook nog twee USB voor de achterbank, daar kun je voor natuurlijk ook gebruik van maken.

          Ik kan gewoon het hele powerflex systeem niet goed volgen. Als je geen geur wil is het alleen een hele dure gsm houder die ze je opdringen door in de duurdere utvoeringen wel standaard die powerflex bar te instaleren.

          #18320725
          Sportstourer-k
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2016

            Volgens mij is de powerflexbar op alle uitvoeringen een optie die je dan zelf kiest.
            Als de usb connectiviteit zou hebben naar de navi had het nog wel toegevoegde waarde.
            Ik vind het nu een dure oplaadoplossing die eruit ziet als een ding van 5 euro die je bij de action koopt.

            #18320726
            Klaasvaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2016

              @Sportstourer-k, als je leren bekleding pakt zit het er standaard op, helaas.
              En het is bijna te bizar dat er geen verbinding zit naar de multimedia maar alleen kan opladen. Gaat wat mij betreft helemaal nergens over. De dealer is ook nog niet echt enthousiast toen ik vroeg om dat om te bouwen naar een standaard vakje. Ik heb geen behoefte aan die telefoonhouder van action kwaliteit en al helemaal niet aan geur.

              #18320727
              Sportstourer-k
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2016

                Dat is mooi balen, ik heb ook leren bekleding besteld.
                Vreemde is dat ik het in de prijs lijst nergens terug kan vinden dat je met leer ook een powerflexbar krijgt.
                Hopelijk dat usb connectiviteit ooit nog wordt toegevoegd met een update.
                En anders maar een “kale” powerflexbar, het is niet anders dan.

                Er staan overigens wel handleidingen online hoe je achteraf een powerflexbar monteert, op basis daarvan kan je hem natuurlijk ook weer uitbouwen.

                #18320728
                Klaasvaker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 June 2016

                  In de configurator geeft hij dat aan bij leren bekleding; flex adapter middenconsole. Je ziet het vervolgens ook omdat het als optie al is aangevinkt.
                  Ik heb ook een filmpje gezien van iemand die het zelf ombouwd maar ik persoonlijk zou nooit aan het dashboard van mijn nieuwe auto gaan sleuten op een dergelijke manier… Vandaar dat ik dit aan de dealer verzocht had.

                  Inmiddels is het niet meer van toepassing. Na lang twijfelen heb ik de leren bekleding met ventilatie functie geschrapt en toch de automaat genomen. Op zich jammer want de leren bekleding maakt het interieur stukken mooier.

                  Waar ik me achteraf weer over verbaas, zonder leren bekleding blijkt mijn astra met verder bijna full option niet te beschikken over de vanuit de kofferbak neer te klappen achterbank… Een optie die op mijn astra j cosmo wel standaard zat. Jammer dat Opel dit soort dingen wegbezuinigd. Net als de onduidelijkheid over maar zeer waarschijnlijk niet meer aanwezige watt-link achteras. Eerst gooien ze dat op elke Astra K maar na een jaar alleen nog maar op de sterkste motoren.

                  #18320729
                  Sportstourer-k
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 May 2016

                    Wat ik terug kan lezen is dat de sportstourer met 136 en 160pk diesel nog wel met watt link wordt geleverd. Of het klopt weet ik niet omdat het op de opel site nergens te lezen is.
                    In de brochure staat gewoon dat het geleverd wordt zonder beperkingen.

                    Neerklapbare achterbank is inderdaad een losse optie als je geen leer hebt.
                    Wel raar dat als je leer kiest er zoveel “ongevraagde” opties bij komen.

                    #18353166
                    Michel Van Bijsterveld
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 December 2017

                      Iemand de link  naar het inbouwschema om een powerflex bar zelf in te bouwen het bakje dus te vervangen.

                      Heb los zo powerbar besteld en een telefoon houder.

                      #18353180
                      Kietje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 February 2016
                        #18353193
                        Michel Van Bijsterveld
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 December 2017

                          Mmmm zie dus dat ik ook nog een speciale kabel nodig heb.

                          Zal eens vragen wat de dealer vraagt voor het inbouwen.

                           

                          #18353501
                          Astra_DLS
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2008

                            Ik heb ook het leerpakket en de flex adapter. De positie is ruk, je telefoon zit in de weg voor de versnellingspook en dat ding ligt bij mij ergens weet ik veel waar. Is nu gewoon leeg.

                            Telefoon hangt bij mij in een iOttie houder die op het dash zit rechts boven de Navi900.

                            #18353531
                            aapje1963
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 July 2006

                              Vind het ook een zinloos ding.

                              Wordt nooit gebruikt

                               

                              #18359379
                              Pumake
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 August 2014

                                is er hier misschien iemand die zijn powerflex wil ruilen tegen het gewone gsmbakje ?

                                ik heb namelijk gwn het bakje(piano black) en zou graag een powerflex hebben in de plaats .

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.