Politie slaat toe bij autobeurs

Forumindex Forums Overige Meetings Politie slaat toe bij autobeurs

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #17431817
    gielio
      Lid sinds:
      30 June 2004

      tsja lullig voor iedereen die gepakt is…….:(

      #17431818
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        tja…

        tuurlijk is het sneu.. maar die lui zelf zijn ook niet achtelijk

        je weet dat je je lampen niet mee mag spuiten je weet dat je auto niet te veel herrie mag maken je weet dat je profiel op je banden moet hebben zitten. enz enz

        tuurlijk zoekt de politie een beetje spijkers op laag water maja

        als ik bij de politie zou werken zou ik het ook doen, die mensen doen ook alleen maar hun werk.

        het zijn de hogere heren die met een begrotings te kort zitten vanwegen het crediet gebeuren.
        dus ja tel 1 bij 1 maar bij elkaar op :P

        maar eerlijk is eerlijk ik kom ze zelf ook liever niet tegen.

        #17431819
        Pastra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 February 2007

          controleren op rode diesel…ook zoiets…flauwe gasten…
          Wat betreft mr. tintman…

          Die apparaten schijnen niet ge-ijkt te worden…dus dit kan je eventueel proberen aan te vechten.

          Maar ben blij dat ik er niet ben geweest…dit had voor mij een flinke smed op het evenement kunnen geven…

          Gr.

          Pastra

          P.S.
          verder wil k zo min mogelijk vuile woorden hier nog vuiler aan maken…

          #17431820
          nl-tuning
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 July 2006

            altijd zielig die gasten, laat ze lekker in gouda die………………. aanspreken en daar de orde handhaven maar nee dat durven ze niet de broekesjijters:fy1 ze hadden mij ook al te pakken paar weken geleden met me werkbus, laat van de klus weg om hem af te kunnen maken dus beetje doorrijden en huppakee volgens die 2 juten was ik aan het kleven ik keek er zelf ook raar van op, ik zat er mis een paar tellen achterop omdat ik daar de snelweg opmoest en ik gelijk de vrachtwagens inhaalde maar het is toch jammer vant geld,,

            en idd ik zag ze staan bij 100%tuning dus brulde ik maar door de artiesten ingang hahahah laat ze de hik maar lekker krijgen:agent:agent

            en idd lullig voor degene die wel op de bon geslingerd zijn:(

            groeten nick

            ps volgend jaar moeten jullie maar achter mij aan rijden hahah:P

            #17431821
            opelkadetje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 December 2004

              ik ben ook langsgereden met mn calibra.. heb wel politie gezien die 120 reed waar 100 is toegestaan, dit zonder zwaailicht, en zonder sirene, lekker op de 3e baan blijven rijden terwijl er rechts ruimte was..

              ben helaas niet aangehouden, had voor de verandering eens alles mee en auto is top in orde..

              ben zelf ook eens meegenomen naar het buro voor een geluidstest in heerhugowaard.
              had teveel duhhh kenteken moest ik inleveren, en later terugkomen, dit gedaan, had ik nog 87 decibel, of te wel 2 teveel.
              helaas voor ome agent wist ik dat je 2 decibel marge mag hebben in verband met de inwendige slijtage van de uitlaat dus na dat aangekaart te hebben kreeg ik mijn papiertjes weer terug en trok ik aan het langste eind, bekeuring nooit gehad.. is 5 jr terug gebeurd.

              #17431822
              Mirage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 July 2004

                Tja omdat we met zn allen eigenaar van ING en ABN zijn moet dat ergens vandaan komen……..
                En tja triest is het wel. Maarja als je ziet wat sommige uitvreten mogen ze wat mij betreft best controleren hoor, is wel een stuk effectiever dan ze 1 voor 1 achterna zitten. (Heb het hier over wanbetalers, openstaande boetes en celstraffen, gestolen onderdelen en gevaarlijk zooi op een auto. Brede wielen en een uitlaatje is beetje flauw).

                #17431823
                city77
                  Lid sinds:
                  4 July 2004

                  jezus zeg, gebruik de afkorting KK eens wijs en niet als scheldwoord, je weet half niet hoe erg het is.

                  Ik ben der gewoon schijtzat van dat iedereen maar loopt te zeiken over de politie dat ze je een bekeuring geven voor je te dikke uitlaat en je ramen folie of andere dingen, je weet toch zelf dat het niet mag en dan toch doen, en dan zitten te zeiken over dat je er een bekeuring voor krijgt.

                  als je er geen gezijk mee wil dan moet je het niet doen!!!!!:vertag :vertag

                  ga dan je auto echt tunen en niet PIMPEN en zorg dat alles binnen de norm blijft

                  #17431824
                  sebastiaankadettcabriogsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2005

                    origineel gepost door city77
                    jezus zeg, gebruik de afkorting KK eens wijs en niet als scheldwoord, je weet half niet hoe erg het is.

                    Ik ben der gewoon schijtzat van dat iedereen maar loopt te zeiken over de politie dat ze je een bekeuring geven voor je te dikke uitlaat en je ramen folie of andere dingen, je weet toch zelf dat het niet mag en dan toch doen, en dan zitten te zeiken over dat je er een bekeuring voor krijgt.

                    als je er geen gezijk mee wil dan moet je het niet doen!!!!!:vertag :vertag

                    ga dan je auto echt tunen en niet PIMPEN en zorg dat alles binnen de norm blijft

                    tuurlijk is het af en toe vanuit de politie spijkers op laag water zoeken, dat je bekeurt woord voor 1 of 2 db te veel is sneu

                    maar negen van de tien rijden niet met een uitlaat maar met een kachel pijp met 25 db te veel, ja dan vraag je er om. en in grote lijnen ben ik het helemaal met je eens!

                    k is te erg om mee te schelden!

                    #17431825
                    C-Furious
                      Lid sinds:
                      19 October 2008

                      zinloos die politie, wordt je bedreigt voor je deur komen ze pas een uur later..
                      maar voor dit soort dingen (waar bekeuringen uitgeschreven kunnen worden) staan ze maar alte graag voor de deur :sleeping
                      geldwolfen

                      #17431826
                      Wieleman
                        Lid sinds:
                        2 August 2008

                        de politie moet gewoon conseqent zijn en niet zo zielig bij ’n meeting of festival in de buurt ’n vuik op zettte en dan iedereen 1 voor 1 gaan controleren op verzekering belasting en open staande boetens..!! stelletje lamme donut vreters..:argue dat ze dan gewoon als je met je op gesmukte auto door het dorp heen blert dat ze je dan aan houden en met die db meter intresant gaan lopen doen..!! maar nee dan gaan ze zo zielig je buurmanneke van 13 die naar school fietst zonder licht bekeuren want dat is gevaarlijk hoor jongeman..!! echt mensen dan leven we in ’n domocraties land met recht van mening uitting en en als je tegen ’n agent zegt van ik vindt U ’n irritante kwal heb je al ’n bekeuring aan je broek van €90,- ..!! echt wat ’n land waar volgens de konning der Nederlande het land is waar geen echte nederlander bestaat..!! Ga toch mens Was Pimmetje er nog maar..:cry

                        #17431827
                        tcat
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 December 2004

                          Hallo mannen,

                          Laat ons motor-rijders erbuiten:vertag
                          Sommige mafkezen van autobestuurders zien ons
                          als helemaal niet.
                          Dan is het toch wel handig dat ze je iig wel aan horen komen..
                          Loud pipes saves biker lives:jerry:jerry:jerry

                          En dan nog, als je langzaam rijdt en je pijpje klinkt beschaafd.
                          En zij gaan meten om er vervolgens erachter te komen dat bij een bepaald toerental het geluid toch te hoog is, wil toch niet zeggen dat je ook dit toerental draait.

                          Zou mooi zijn, heb je een Ferrari, wordt je rijbewijs ingenomen omdat je auto wel dik 300 km kan rijden:wtf:hmmz:jerry

                          #17431828
                          Mirage
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 July 2004

                            jezus zeg, gebruik de afkorting KK eens wijs en niet als scheldwoord, je weet half niet hoe erg het is.

                            Nee en tiefus, pest, pleuris etc. mag wel?

                            #17431829
                            crossagek
                              Lid sinds:
                              13 January 2005

                              Hier in het noorden zijn ze niet zo flauw gelukkig , gister toevallig nog langs de kant gezet vanwege mijn donkere ramen .

                              Oom agent wou zijn tintman al tevoorschijn toveren toen zijn collega zei : we zouden hem alleen even laten stoppen om deze auto eens goed te bekijken kees , want zoiets zie je niet elke dag .

                              Ze vroegen wel of ik folie op de ramen had , maar nee dat heb ik niet king: Mijn ramen zijn vanuit de fabriek al voorzien van een donkere coating en aangezien het een ex-duitser is zaten alle TUV papieren erbij en toen ze deze zagen was het meteen klaar . Net als die andere stapel TUV papieren voor elk lumma deel van de complete kit en de uitlaat .

                              iedereen weet dat folie op de ramen niet is toegestaan en dat een uitlaat aan normen moet voldoen , dus ja dan kan je kwaad worden , maar iedereen weet zelf ook wel dat hij of zij fout zit . Wees gewoon slim en rijd lekker rustig als je naar zo’n evenement gaat , dan maakt je uitlaat ook niet zoveel herrie en val je ook niet zo op ohja en doe je raampjes naar beneden ;) heeft mij in assen 3 keer een bekeuring bespaard en dat blauw bekken nam ik op de koop toe ;)

                              #17431830
                              PAASHAAS
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 November 2004

                                origineel gepost door city77
                                jezus zeg, gebruik de afkorting KK eens wijs en niet als scheldwoord, je weet half niet hoe erg het is.

                                Ik ben der gewoon schijtzat van dat iedereen maar loopt te zeiken over de politie dat ze je een bekeuring geven voor je te dikke uitlaat en je ramen folie of andere dingen, je weet toch zelf dat het niet mag en dan toch doen, en dan zitten te zeiken over dat je er een bekeuring voor krijgt.

                                als je er geen gezijk mee wil dan moet je het niet doen!!!!!:vertag :vertag

                                ga dan je auto echt tunen en niet PIMPEN en zorg dat alles binnen de norm blijft

                                Mooier dan dit kan ik het niet zeggen :P

                                #17431831
                                Astraman
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 July 2004

                                  Er word met twee maten gemeten want mijn uitlaat heeft geen E-keur, maakt toevallig niet al teveel meer herrie, alleen sportiever geluid en ik ben er nog nooit uitgeplukt. Maar officieel mag die van mij ook niet.

                                  #17431832
                                  timmy_Loco
                                    Lid sinds:
                                    14 August 2007

                                    ik rij een getunede bak dus ik ben crimineel…

                                    Loesje ;)

                                    kendum? haha

                                    #17431833
                                    city77
                                      Lid sinds:
                                      4 July 2004

                                      ja:jerry

                                      #17431834
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        origineel gepost door PAASHAAS

                                        origineel gepost door city77
                                        jezus zeg, gebruik de afkorting KK eens wijs en niet als scheldwoord, je weet half niet hoe erg het is.

                                        Ik ben der gewoon schijtzat van dat iedereen maar loopt te zeiken over de politie dat ze je een bekeuring geven voor je te dikke uitlaat en je ramen folie of andere dingen, je weet toch zelf dat het niet mag en dan toch doen, en dan zitten te zeiken over dat je er een bekeuring voor krijgt.

                                        als je er geen gezijk mee wil dan moet je het niet doen!!!!!:vertag :vertag

                                        ga dan je auto echt tunen en niet PIMPEN en zorg dat alles binnen de norm blijft

                                        Mooier dan dit kan ik het niet zeggen :P

                                        Jupz mee eens…..

                                        Willem

                                        #17431835
                                        Mich
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 August 2005

                                          Tsja…dat is dan weer een economisch belang voor de stad.
                                          Komen namelijk veel mensen op die ook weer veel geld uitgeven.

                                          #17431836
                                          Crazydriver
                                            Lid sinds:
                                            30 May 2008

                                            alstu het regelement.
                                            als je de volgende keer weer naar een meeting gaat dit gewoon in je dashboard kastje hebben liggen.
                                            en dan als ze je staande houden deze erbij pakken en alles op ambtenaar manier controleren.
                                            als iedereen dat doet worden ze echt gek.

                                            De manier waarop het geluid van een personenauto moet worden gemeten is terug te vinden in de Regeling Permanente Eisen.

                                            Artikel 2.3.2

                                            De in deze paragraaf gestelde eisen ten aanzien van de geluidsniveaumeting gelden alleen voor personenauto’s.
                                            Deze eisen worden niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsbewijs.
                                            Artikel 2.3.3

                                            Het geluidsniveau moet worden gemeten met gebruikmaking van de in de artikelen 2.3.4 en 2.3.5 genoemde meetapparatuur, waarbij de in artikel 2.3.6 bedoelde meetcondities in acht moeten worden genomen.

                                            Artikel 2.3.4

                                            De geluidsniveaumeter moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 651, eerste editie 1979, Geluidsniveaumeters, van de Internationale Electrotechnische Commissie (IEC) voor geluidsniveaumeters met de nauwkeurigheidsklasse Type 1.
                                            De calibratiegeluidsbron moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 942, eerste editie 1988, van de IEC voor calibratiegeluidsbronnen met de nauwkeurigheidsklasse 1.
                                            De geluidsniveaumeter en de calibratiegeluidsbron moeten jaarlijks gecalibreerd en getoetst worden aan de eisen bedoeld in het eerste respectievelijk het tweede lid. Hiervan moeten verklaringen aanwezig zijn, afgegeven door NMI IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling, waaruit blijkt dat zij aan de eisen voldoen.
                                            Artikel 2.3.5

                                            De toerenteller moet een nauwkeurigheid hebben van ten minste 3%.
                                            Bij de toerenteller moet een verklaring aanwezig zijn ten aanzien van de nauwkeurigheid, welke niet ouder mag zijn dan twee jaar, afgegeven door NMI IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling.
                                            Artikel 2.3.6

                                            De meting vindt plaats in de open lucht.
                                            Het proefterrein mag niet blootstaan aan sterke akoestische storingen. Hieraan wordt voldaan indien het oppervlak van het terrein bestaat uit beton, asfalt, tegels of een vergelijkbaar hard materiaal.
                                            Het proefterrein moet minimaal de afmetingen van een rechthoek hebben, waarvan de zijden zich op ten minste 3,00 m afstand van de personenauto bevinden, zoals weergegeven in figuur 4. Binnen deze rechthoek mogen zich geen personen of voorwerpen bevinden die niet noodzakelijk zijn voor de meting. De personenauto wordt op zodanige wijze binnen de rechthoek geplaatst dat de microfoon zich op ten minste 1,00 m afstand van eventueel aanwezige trottoirbanden bevindt.
                                            De waarden die door de geluidsniveaumeter voor het omgevingsgeluid en de wind worden aangegeven, moeten ten minste 10 dB (A) beneden het geluidsniveau zijn gelegen dat in het kentekenregister wordt vermeld. Dit wordt gecontroleerd door vaststelling van het achtergrondgeluidsniveau voor en na de meting. De microfoon van de geluidsniveaumeter mag van een passende windkap worden voorzien, mits rekening wordt gehouden met de invloed daarvan op de gevoeligheid van de microfoon.
                                            Voor aanvang van de meting moet de motor van de personenauto op bedrijfstemperatuur worden gebracht.
                                            De meting vindt plaats bij een stilstaande personenauto.
                                            Artikel 2.3.7

                                            De meting van het geluidsniveau wordt uitgevoerd aan de hand van de onderstaande wijze van keuren:

                                            voor de aanvang van de meting wordt de geluidsniveaumeter ingesteld op de tijdweging “F” (voorheen aangeduid met “Fast”) en de frequentieweging “A” bedoeld in artikel 2.3.4, eerste lid, genoemde IEC publicatie;
                                            de motor is op bedrijfstemperatuur indien deze ongeveer vijftien minuten onder normale bedrijfsomstandigheden heeft gefunctioneerd;
                                            aan het begin en einde van iedere serie metingen moet de geluidsniveaumeter gecalibreerd worden volgens de aanwijzingen van de fabrikant met behulp van een calibratiegeluidsbron, welke voldoet aan artikel 2.3.4, tweede en derde lid;
                                            de afwijking tussen het geluidsdrukniveau van de calibratiegeluidsbron en de aanwijzing van de geluidsniveaumeter mag niet groter zijn dan 1 dB(A). Indien deze waarde bij de aanvangscontrole wordt overschreden moet de geluidsniveaumeter zodanig gejusteerd worden dat wel aan deze eis wordt voldaan. Als aan het einde van de serie metingen wordt geconstateerd dat deze afwijking groter is dan 1 dB(A), is de serie metingen ongeldig;
                                            de microfoon van de geluidsniveaumeter moet in de volgende positie worden geplaatst, zoals weergegeven in figuur 5:

                                            ter hoogte van de uitlaatmonding, in ieder geval ten minste 0,20 m boven het wegdek;
                                            het membraan van de microfoon is naar de uitlaatmonding gericht en bevindt zich op een afstand van 0,50 m (waarbij een afwijking van 50 mm is toegestaan);
                                            de hoofdgevoeligheidsas van de microfoon loopt evenwijdig aan het wegdek en vormt een hoek van niet minder dan 35° en niet meer dan 55° met het loodrechte vlak waarin de emissierichting van de uitlaatgassen ligt; de microfoon is zo geplaatst dat de afstand tussen de microfoon en de personenauto het grootst is;
                                            indien het uitlaatsysteem meerdere uitmondingen heeft, die zijn aangesloten op eenzelfde geluidsdemper, waarvan de middelpunten niet meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, is de microfoon gericht op de uitmonding die zich het dichtst bij de omtrek van de personenauto of zich het hoogst boven het wegdek bevindt. Indien de middelpunten van de uitmondingen meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, wordt bij iedere uitmonding een afzonderlijke meting verricht, waarbij alleen de hoogst gemeten waarde wordt aangehouden;
                                            het toerental van de motor wordt op de waarde gebracht die in het kentekenregister voor de betreffende personenauto is vermeld;
                                            na het bereiken van de in onderdeel f vermelde waarde wordt het gaspedaal snel losgelaten. De tijdsduur van de meting van het geluidsniveau omvat de periode, waarin het toerental constant wordt gehouden, en de gehele duur van de vermindering van het toerental tot het stationaire toerental weer is bereikt;
                                            er wordt per meetpunt ten minste een serie van drie metingen verricht, waarbij:

                                            de hoogste waarde die de geluidsniveaumeter heeft aangegeven, als meetwaarde per meting geldt;
                                            de meetwaarde per meting op de meest nabijgelegen hele decibel wordt afgerond;
                                            alleen meetwaarden die bij drie opeenvolgende metingen worden verkregen en onderling niet meer dan 2 dB(A) verschillen, mogen worden aangehouden;
                                            als meetresultaat de hoogste van deze drie meetwaarden geldt.

                                            Figuur 5 Plaatsing microfoon

                                            #17431837
                                            Mich
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 August 2005

                                              Maw…dit is alleen maar goed uit te voeren bij de RDW te Lelystad.

                                              #17431838
                                              kalett
                                                Lid sinds:
                                                31 March 2008

                                                Tuurlijk mag het niet,maar bij geluidsoverlast denk ik toch heel wat meer aan die donderse rot scooters hier,horen en zien vergaat je soms hier als die k.t dingen hier voorbij komen of net toevallig voor je neus wegrijden en dan heb ik het niet over zomaar een paar decibelletjes te veel,daar heb ik heel wat meer hinder van dan iemand die een remus onder zijn auto heeft.

                                                #17431839
                                                IMpY
                                                  Lid sinds:
                                                  18 July 2005

                                                  Maar een normale remus is ook gekeurd en komt hier ook netjes doorheen:)

                                                  Groeten Twan

                                                  #17431840
                                                  streamline
                                                    Lid sinds:
                                                    17 August 2007

                                                    Toch belachelijk
                                                    Laan ze lekker boefen pakken
                                                    Onee dat kan niet want daar zijn ze te laf voor :P

                                                    Echt zielig.:agent

                                                    #17431841
                                                    Juffer1
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      26 July 2006

                                                      Effe heel zwart / wit met je boeven vangen :

                                                      Wat is een “boef” dan ? Iemand die de wet overtreed. Als jij teveel herrie produceert dan wettelijk is toegestaan overtreed je de wet en ben je dus ook een “boef”.

                                                      Klinkt allemaal heel braaf, maar iedere morgen om 3:30 gewekt worden door een auto die start op 20 meter afstand en in onze slaapkamer (door HR ++ thermophane glas) heen nog te horen is ook niet “echt prettig”

                                                      Je weet van te voren wat wel en niet mag. Neem je de gok en wordt je dan gepakt moet je ook niet liggen zeiken en je gewoon als een kerel gedragen.

                                                      Gr. Arjan

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.