Polier probleempje

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Polier probleempje

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219263
    merivafreak
      Lid sinds:
      28 March 2010

      Hallo mensen, ik stel me straks wel even voor,

      maar wou eerst even mijn probleempje laten horen,
      ik heb in september 2008 een nieuwe Opel Meriva gekocht, maar dom als ik ben, ben ik deze winter enkele keren naar de carwash geweest, en met het zonnetje die nu komt opzetten zie ik dat ik inderdaad een hoop swirls (fijne krasjes) heb, nu wou ik mijn hele wagen laten polieren en daarna altijd zelf mijn wagen wassen, nu mijn vraagje:

      -in de zomer is er een wagen tegen mijn meriva gereden met als gevolg een nieuwe bumper en motorkap, nu vraag ik mij af, is de verf en of lak op mijn nieuwe bumper en motorkap niet dunner dan de rest van wagen, dus als ik hem laat polieren, dat ze straks niet door de lak heen gaan, of geen kleurverschil krijg???

      alle info welkom.

      Thx alvast.
      grtz

      #17648181
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        volgens mijn moeten ze in de zelfde dikte erop spuiten bij auto schade.

        #17648182
        merivafreak
          Lid sinds:
          28 March 2010

          ok, iig al bedankt voor het antwoord,
          zijn er toevallig mensen die een firma kennen waar ik mijn wagen kan laten polieren? want ik woon in west vlaanderen, in het stadje Menen (tussen Ieper, Roeselare en Kortrijk) maar het dichtstbijzijnde bedrijf die ik kan vinden is in Antwerpen en dat is zo goed als onmogelijk voor mij…

          Alle info is meer dan welkom, want ik wil zo graag mijn wagentje weer laten blinken…

          mvg

          #17648183
          merivafreak
            Lid sinds:
            28 March 2010

            Wat???

            Ik hoor net , dat als ik mijn wagen helemaal laat polieren, dat na verloop van tijd mijn krasjes van de car wash en zo vanzelf weer tevoorschijn komen / zichtbaar worden…

            Ik dacht dat een laagje lak werd weggenomen en dat zo de krasjes dus gewoon niet meer bestonden???

            Nou weet ik het helemaal niet meer,
            moet ik nou mijn hele wagen laten herspuiten??

            Mvg

            #17648184
            kiyamizio
              Lid sinds:
              5 February 2010

              sommige krasje kunnen ze inderdaad weg poesten en sommige niet hoelanger je polijst wordt de kleur minder. daarom was ik mijn auto altijd met 2 emmers water en met zeep en 1tje zonder om je spons in de spoelen. zodat ik het alvast kan voorkomen.

              de meeste bedrijfen kunnen swirls weg polijsten.

              #17648185
              merivafreak
                Lid sinds:
                28 March 2010

                ja, ik wil dus mijn hele wagen laten polijsten in een firma, met een machientje dus, op de sites staat dat de kleur net zeer mooi uitkomt, en dat de wagen weer helemaal blinkt, superglanzend.

                Diepe krassen heb ik echt niet, enkel zulke kleine krasjes dat je ze in de schaduw zelfs niet vind, dus geloof wel dat een bedrijf ze helemaal weg krijgt, maar wat mijn vraag is :

                nemen ze echt een laagje lak weg, zodat de krasjes echt WEG zijn? of vullen ze gewoon de krasjes met wat wax ofzo op, zodat deze na verloop van tijd terug komen??

                mvg

                #17648186
                kiyamizio
                  Lid sinds:
                  5 February 2010

                  er gaat inderdaad een heel klein beetje van je lak af waarschijnlijk je blanke lak daar zie je echt niet van.
                  er wordt in die krasjes lak in gepoets van de omgeving van de kras. die wax is een bescherm laag voor de lak.

                  1 test. maak je vinger nat wrijf het over de kras zie je hem niet meer. dan kan hij weg gepolijst.

                  #17648187
                  merivafreak
                    Lid sinds:
                    28 March 2010

                    als ik hem nat maak heb ik idd geen enkel krasje meer, maar ik dacht dat de krasjes bij wijze van spreken weg geschuurd werden met het dunne laagje lak wat eraf gaat.

                    Want wat jij zegt, dat de krasjes opgevuld worden, vind ik jammer, want ik was mijn wagen 2x per week (met de hand ) dan zal na verloop van tijd waarschijnlijk die lak weer uit die bestaande krasjes weg gaan en zijn de krasjes terug…

                    maw, als ik mijn wagen laat polijsten, en dan altijd zelf met de hand was, dan zullen toch die oude krasjes weer opduiken???

                    mvg

                    #17648188
                    kiyamizio
                      Lid sinds:
                      5 February 2010

                      ik denk niet dat ze weer zullen op duiken na wassen,

                      de krasje worden opgevult met de oorspronkelijke lak van de auto dus niets geen lakstift ofzo.

                      #17648189
                      merivafreak
                        Lid sinds:
                        28 March 2010

                        ah, met de echte lak dus? die over mijn hele auto zit?
                        Dat word dan weer keihard eigenlijk?
                        Ik dacht dat je bedoelde dat de krasjes opgevuld werden met een soort wax of vet ofzo, en dat dit er dus ook weer uitkon. Maar echte lak blijft er dan wel inzitten denk ik, als het dat is wat je meent.

                        thx

                        #17648190
                        ErikB
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 October 2004

                          Oei, oei, … wat valt er hier allemaal te lezen.

                          Aangezien je je lak blijkbaar in topconditie wenst te houden, raad ik je aan eens enkele fora te bezoeken ivm. detailing (doorgedreven autopoetsen zeg maar).

                          De swirls waarover je spreekt zijn zeer ondiepe krasjes in de bovenste laklaag (blanke lak) of desnoods in de wax laag zelf. Je kan ze opmerken als een iets spinneweb-achtig rond de reflectie van een lichtbron (bvb. de zon) in je lak. Het voorkomen van deze swirls is al een hele uitdaging: goede bescherming, 2-emmer-methode om de auto te wassen, goed materiaal, enz… moeten je hierbij helpen.

                          Zijn er toch dan kan een detailer (al dan niet professioneel), bij voorkeur na een meting van de lakdikte, door middel van een zeer milde polish die swirls wegpoetsen. De lakdikte die je hiervoor opoffert is zeer beperkt, enkele micrometers.
                          Maar je kan ook zelf aan de slag. Enkele gerenomeerde merken (Meguiar’s, Autoglym, …) hebben veilige producten in het consumer gamma die perfect instaat zijn de swirls te verwijderen. Gebruik ze in combinatie met een zgn. Dual Action toestel en je bent elektrisch en veilig bezig.

                          Andere mogelijkheid is het gebruik van de zgn. fillers die krasjes gaan opvullen en die zo (een stuk) onzichtbaar maken. Kan behoorlijk fout klinken, maar hoeft daarom niet verkeerd te zijn. Overigens zijn er wel wat polishes die eveneens een gehalte aan fillers bevatten…

                          hth,

                          #17648191
                          corsawubbe
                            Lid sinds:
                            15 June 2008

                            ik heb een auto glans wasmiddel ontdekt! dit spul verstopt deze waskrasjes en zorgt voor een ultieme glans.

                            mijn vrienden dachten datr ik de auto had laten poetsen maar ik heb hem gewoon gewassen met dat spul.

                            auto eerst gewoon wassen, dan nog een keer met die glans shampoo en met gedeminiraliseerd water afspoelen en het water loopt er zo af.

                            werkt super!!!

                            p.s. als je auto door een schadehersteller gespoten is, is de laagdikte een stuk hoger dan origineel. maar daar ziet niemand niks van….

                            #17648192
                            Fred.K
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 April 2009

                              Informeer anders eens bij het schade bedrijf waar je hem hebt laten herstellen, hun zullen dit waarschijnlijk ook doen

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.