poetsdoeken voorpoetsmachine

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing poetsdoeken voorpoetsmachine

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247490
    charlois187
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 June 2009

      Hallo Allemaal,

      Van de week heb ik een poetsmachine gekocht.
      Echter hier zaten geen bijpassende poetsdoeken bij.
      Ik wil enkel de wagen ermee in de was zetten dus geen polijstende doeken.
      Nu heb ik op het internet al lopen zoeken maar kan niks passends vinden.
      De doeken moeten +/- 25 tot 30 cms doorsnede zijn.

      http://www.carclean.nl heeft ze niet.

      Alvast bedankt :thumbup

      #18005182
      kadett-supreme
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 July 2004

        wat voor “poetsmachine” heb je gekocht dan? ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je een machine aanschaft puur voor het aanbrengen van wax. een goede wax breng je naar mijn mening aan met hand applicator en daarna bewerk je ’t oppervlak met ’n microvezeldoek. het aanbrengen van de machine heeft dan ook niet echt ’n meerwaarde……

        #18005183
        charlois187
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 June 2009

          De een doet het met de hand (doe ik ook al jaren) de ander met een machine toch?
          Dat is ook niet mijn vraag of je iets aanbrengt met de hand of met een machine.

          Het enige wat ik hoop te weten te komen is waar er poetsdoeken te krijgen zijn die
          minimaal een diameter van 25 tot 30 cms heeft. :thumbup

          #18005184
          kadett-supreme
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2004

            daarom vroeg ik… wat voor machine heb je dan?

            natuurlijk kan je wax ook machinaal aanbrengen, doe ik ook weleens als ik een vloeibare wax gebruik. maar dan nog gebruik je op de machine een pad, waar je het mee aanbrengt. Daarna afnemen met ’n doek.

            terugkomend op je vraag…. zo’n doeken waar jij om vraagt heb ik in ieder geval nog nooit gezien.

            #18005185
            DeMeistah
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 December 2010

              over het algemeen zijn die machines meer bedoeld om te polijsten..

              #18005181
              Bo652
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 June 2009

                Een foto van dat ding kan al veel duidelijk maken. :kewlpics

                #18005180
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  by byv. de gamma poetsmachine zitten er een paar van die hoezen by. maar ze verkopen ze ook los ;)

                  #18005179
                  charlois187
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 June 2009

                    Het is een 18V accu poetsmachine, niks bijzonders ofzo.
                    Hij is te vergelijken met een Kinzo.


                    @kaneelschep
                    ….thanks ik ga eens een blik werpen bij de Gamma. :thumbup

                    #18005178
                    rowan013
                      Lid sinds:
                      2 February 2012

                      Ik snap wat jij bedoelt, deze doeken, beter gezegd hoezen kun je kopen of bestellen bij Halfords en automaterialenzaken bijv Broekhuizen in Tilburg, heb ze gister daar nog zien liggen. Je hebt keuze uit een soort wollen of katoenenhoes. Maar er zijn veel verschillende soorten machines, je hebt die grote met een draaischrijf van ong 30cm en de meer praktische die in een hoek van 90 graden zit met een kleine schijf, in het laatste geval moet je poetskappen hebben.

                      Hopelijk weet je zo iets meer!

                      grtzz

                      #18005177
                      rowan013
                        Lid sinds:
                        2 February 2012

                        Dit kunnen ze zijn:

                        http://www.halfords.nl/shop/auto-onderhoud/auto-exterieur/102940″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18005176
                        charlois187
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 June 2009

                          Mijn dank is groot Rowan :wors
                          Ik heb inderdaad een draaischijf van +/- 30 cms.
                          Als ik hem enkel wil gebruiken om mijn wagen in de was te zetten (niet polijsten want lak is in zeer goede conditie)
                          Moet ik dan die wollen of katoenen hoes hebben?

                          #18005174
                          kadett-supreme
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 July 2004

                            absoluut niet de wollen…

                            maar voor je je hele auto gaat doen met ’n katoenen “hoes”….. adviseer ik je eerst ’n klein stukje te doen, want ik denk dat je hiermee ook wel ’n krasje gaat maken…….. eigenlijk zou je dan ’n microvezel hoes moeten hebben.

                            als je het mij vraagt… ik zou het niet doen zo………. aangezien je lak in goede staat is, zoals je zelf zegt heb ik ’n vermoeden dat je het hiermee slechter maakt dan dat je het met ’n applicator pad aanbrengt en met ’n microvezeldoek uitwrijft……….. maar je moet het zelf weten natuurlijk. ik ben maar leek op dit gebied ;)

                            #18005173
                            BlueAstraG
                              Lid sinds:
                              24 December 2011

                              Zegt de poetsmaster himself ;)

                              Niet zo bescheiden Wilco!

                              #18005172
                              charlois187
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 June 2009

                                @kadett-supreme wrote:

                                absoluut niet de wollen…

                                maar voor je je hele auto gaat doen met ’n katoenen “hoes”….. adviseer ik je eerst ’n klein stukje te doen, want ik denk dat je hiermee ook wel ’n krasje gaat maken…….. eigenlijk zou je dan ’n microvezel hoes moeten hebben.

                                als je het mij vraagt… ik zou het niet doen zo………. aangezien je lak in goede staat is, zoals je zelf zegt heb ik ’n vermoeden dat je het hiermee slechter maakt dan dat je het met ’n applicator pad aanbrengt en met ’n microvezeldoek uitwrijft……….. maar je moet het zelf weten natuurlijk. ik ben maar leek op dit gebied ;)

                                Hi Wilco,

                                Dankje voor de email.

                                Normaliter was ik mijn monza als volgt.

                                *eerst afspuiten hoge druk
                                *autoshampoo Meguiars en Mircovezel handschoen wassen
                                * droogrijden en laatste beetje met een mircovezeldoek droogmaken.
                                * indien nodig kleien (de lak is nog in zeer goede conditie dus heb ik al een tijd niet gedaan)
                                * met applicator wax aanbrengen en met een vezeldoek uitwrijven

                                Nu ga ik een keer proberen (eerst op de rover van mijn vriendin) of ik ook een goed resultaat kan krijgen door de wax met een poetsmachine aan te brengen.

                                We zien we wat het opleverd, maar ik zal zoiezo eerst een klein stukje proberen op een onopvallende plek :thumbup

                                #18005171
                                rowan013
                                  Lid sinds:
                                  2 February 2012

                                  @charlois187 wrote:

                                  Mijn dank is groot Rowan :wors
                                  Ik heb inderdaad een draaischijf van +/- 30 cms.
                                  Als ik hem enkel wil gebruiken om mijn wagen in de was te zetten (niet polijsten want lak is in zeer goede conditie)
                                  Moet ik dan die wollen of katoenen hoes hebben?

                                  Als ik jou een tip mag geven, je kunt beter de auto met de hand inwaxen, met dat apparaat kom je namelijk niet overal bij.. Gewoon lekker met de hand inwaxen en dan kun je de grote delen met het apparaat uitpoetsen, ik gebruik hiervoor katoenenhoezen. Maar de plekjes waar je met het apparaat niet bij kunt zul je alsnog even met de hand overheen moeten.

                                  Bij een simpele waxbeurt doe ik het volgende:

                                  – Auto zeer goed afspoelen met hogedruk, zandkorrels kunnen tot krassen of swirls leiden, zeker met een apparaat.
                                  – Auto wassen met shampo
                                  – Vlekvrij naspoelen
                                  – Goed droogrijden of droogmaken.
                                  – Eventueel met een (blad)blazer zorgen dat alle vuil en vocht weg is
                                  – Met de hand inwaxen
                                  – Met de poetsmachine uitpoetsen (waar ik bij kan)
                                  – Helemaal navrijven met de hand
                                  – evt bumpers, motorruimte, interieur enz bewerken

                                  Eigenlijk heeft dus een poetsmachine puur voor het waxen niet heel veel meerwaarde, mijn ervaring is dat hij net ietsje meer glanst dan als je het handmatig doet. Zo’n machine is vooral bedoeld om te polijsten, maar dat werkt niet optimaal met deze machines, hier kun je beter de duurdere haakse polijstmachines voor gebruiken. Maar het is zeker een leuke aanvulling op je assortiment! Je kunt er ook je ruiten heel goed mee laten blinken :-)

                                  Grtz Rowan

                                  #18005175
                                  Juffer1
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 July 2006

                                    @kadett-supreme wrote:

                                    absoluut niet de wollen…

                                    maar voor je je hele auto gaat doen met ’n katoenen “hoes”….. adviseer ik je eerst ’n klein stukje te doen, want ik denk dat je hiermee ook wel ’n krasje gaat maken…….. eigenlijk zou je dan ’n microvezel hoes moeten hebben.

                                    als je het mij vraagt… ik zou het niet doen zo………. aangezien je lak in goede staat is, zoals je zelf zegt heb ik ’n vermoeden dat je het hiermee slechter maakt dan dat je het met ’n applicator pad aanbrengt en met ’n microvezeldoek uitwrijft……….. maar je moet het zelf weten natuurlijk. ik ben maar leek op dit gebied ;)

                                    +1 Wilco !

                                    Mensen snappen gewoon niet wat het risico is als je met een machine aan de gang gaat en niet weet wat het doet.
                                    Je moet ze de koste geven die gewoon met en rotary (flex) beginnen of die met een doek / hoes waar vorig jaar ook de auto mee in de wax is gezet aan de slag gaan.

                                    Als je 1 korreltje “vervuiling” tussen jou hoes en de lak komt ben je al weg. Bij polijsten is dat niet zo’n ramp omdat je die dan toch wel weer wegpolijst maar bij het waxen is de lak al strak en zit je daar absoluut niet op te wachten.
                                    Wollen hoezen absoluut niet gebruiken, dat zijn de meest grove (schuur) pad’s die er zijn !

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.