ploffen in uitlaat op LPG

Forumindex Forums Modellen Corsa ploffen in uitlaat op LPG

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18482007
    2002LPG
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 October 2022

      Hallo allen,

       

      ik ben nieuw hier en mijn naam is Sander. Sinds  vorig jaar ben ik in het bezit van een Corsa C 2002 1.2 op LPG.

      Supergoedkoop en fijn rijden met deze Corsa! Onder tussen staat de teller op 309.500 kilometer en denk dat er wel meer uit te persen valt ;-)

      Ik heb er zelf al van alles aan vervangen, kleine opsomming hier.

      Distributieketting en de hele santenkraam zoals spanners, tandwielen, waterpomp. Alle vloeistoffen en filters uiteraard. LMM, lambdasonde, bougies en bobinerail. Remmen voor en achter + handremkabels. Meerdere pakkingen o.a. distributiedeksel, kleppendeksel, oliefilterhuis, EGR-klep. Ook EGR gereinigd en gasklephuis. Lekkage achter remkrachtverdeler gedicht. Homokineet vervangen rechtsvoor. Nieuw dakraam geplaatst enz……..

      een hele opsomming tot nu toe maar de auto is het waard! In deze dure tijden is m’n Corsa, die ik deel met m’n zoon, een lichtpuntje wat betreft kosten.

      Zit dus ook een Lumma spoiler en een sport uitlaat van Novus onder…..moet m’n zoon ook tevreden houden :rolling:

      Na al deze verbeteringen heb ik toch nog een probleem wat blijft terugkomen. P0302, P0300 en P0130. Lambdasonde is net nieuw van Bosch dus snap de melding niet helemaal. Bougies ook nieuw Denso K20TT en afgesteld op 0,6 mm.

      Wellicht komt dit door de sportuitlaat???

      Het overslaan op de cilinders kan het lichte ploffen verklaren in de uitlaat. Verder loopt de motor uitstekend maar de meldingen blijven maar teugkomen.

      Heeft iemand hier op het forum wellicht een idee over?

      groet Sander.

      #18482028
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        het kan ook een lucht lekkage zijn de rembekrachtiger wil wel eens de oorzaak zijn

        #18482095
        2002LPG
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 October 2022

          Dank je motormuis, ja dat is inderdaad een mogelijkheid. Zal het hele vacuümsysteem eens nalopen.

          groet Sander

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.