Plafondverlichting

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Plafondverlichting

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18446645
    zeefsafe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 November 2021

      Van mijn Vectra 1.8 16v V-Line gaat de plafondverlichting niet aan met het van slot maken van de auto en ook niet bij opening van de portieren of achterklep. De verlichting werkt wel gewoon als je hem met de hand aanzet.

      Waar kan dit aan liggen, ik zie geen schakelaars in de deuren.

       

      #18446693
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Bij sommige auto’s heeft de wipschakelaar in het plafond drie standen, uit / automatisch / aan. Heeft jouw schakelaar die ook en staat hij op de middelste stand?

        #18446695
        zeefsafe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 November 2021

          Nee, hij heeft gewoon drie knoppen, leeslamp links, leeslamp rechts en plafondverlichting aan uit.

          #18449448
          zeefsafe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 November 2021

            Niemand een idee?

            #18451353
            Yvanov
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 December 2021

              Dag zeefsafe,
              Je vectra is er één van de jaren 2005? Een vectra C? Ik ken dat type zelf niet (ik heb een vectra A), maar het lijkt me vreemd dat er geen schakelaars verwerkt zijn in de deurstijlen (niet in de deuren zelf).
              Ik heb de elektrische schema’s m.b.t. die interieurverlichting (voor de vectra A) er even bijgehaald (foto). Er is een element E41 dat zorgt voor de ‘vertraging uitschakelen interieurverlichting’. Het is een elektronisch element dat ingewerkt is tussen de leeslampjes vooraan. De schakelaar om de gewone interieurverlichting (middenste stukje tussen de twee leeslampjes en hun schakelaars, zie foto) aan te zetten (naast deze die in de deurstijlen verwerkt zijn (foto) is geïntegreerd in de knop voor aanzetten stand/dimlichten (foto).
              Nog even de belanghebbende codes op het schema: E14/S2.2=interieurverlichting resp. schakelaar ;S17/S31/S32/S47=portiercontactschakelaars;H19=zoemer lichten aan&portier linksvoor open; en voor de volledigheid E13/S15=Kofferruimte verlichting resp. schakelaar.
              Misschien helpt dit je even verder op weg?!
              Groeten.
              Img21-22-23s

              Img24sn
              NB: Ik ben aan een hernieuwing/renovatie toe. Ziet er dus nogal stoffig uit… :-(

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.