Plaatsing subwoofer Touch & connect CD30

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Plaatsing subwoofer Touch & connect CD30

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269641
    palmenmichiel
      Lid sinds:
      20 December 2014

      Beste,

      Heb een opel corsa D uit 2012 met de originele touch & connect CD30 mp3 radio. Nu zou ik graag een subwoofer willen plaatsen in mijn auto, maar dit zonder de radio te vervangen. Ik ken hier bitter weinig van, maar vrienden van me die subwoofers hebben, zeiden tegen me dat mijn radio achteraan een RCA aansluiting moest hebben, en je anders de subwoofer rechtstreeks moest aansluiten op de luidsprekers.

      Nu vind ik hier eigenlijk niets van op het internet, iemand enig idee of de standaard radio deze uitgang heeft, zo nee, hoe kan ik deze het beste aansluiten zonder hiervoor een nieuwe radio te moeten aanschaffen?

      Bedankt

      #18265474
      turbosix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 November 2010

        Er zijn versterkers met een Hi-level input die je zo op je speaker draden kunt aansluiten of je koopt een hi-low level converter, dat is een kastje die je luidspreker uitgang naar RCA omzet.

        In principe krijg je elke sub wel aangesloten op je cd30

        Ik zelf ben fan van de producten van Audison/Hertz, deze versterkers hebben bijna allemaal een hi-level input en gaan automatisch aan en uit dmv het A.r.t. Systeem, dus ook geen gedonder met een remote kabel.

        (Edit: je cd30 heeft geen RCA)

        #18265475
        palmenmichiel
          Lid sinds:
          20 December 2014

          @turbosix wrote:

          Er zijn versterkers met een Hi-level input die je zo op je speaker draden kunt aansluiten of je koopt een hi-low level converter, dat is een kastje die je luidspreker uitgang naar RCA omzet.

          In principe krijg je elke sub wel aangesloten op je cd30

          Ik zelf ben fan van de producten van Audison/Hertz, deze versterkers hebben bijna allemaal een hi-level input en gaan automatisch aan en uit dmv het A.r.t. Systeem, dus ook geen gedonder met een remote kabel.

          (Edit: je cd30 heeft geen RCA)

          Bedankt voor je antwoord, was persoonlijk aan het kijken voor deze, aangezien deze versterker ingebouwd heeft, en fusion wel een redelijk bekend merk is? ; http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/FUSION-EN-AB1100-750W-10%22-Subwoofer,10259,487027,1293413.html?langId=-11″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18265476
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            Een bekend merk hoeft niet altijd goed te zijn, :-)
            Zo kent bijvoorbeeld bijna iedereen Marquant maar het is rommel.

            Ik denk wel dat je er een leuk setje aan hebt voor het geld. Hij is kompleet met kabels en een afstandsbediening en is voorzien van de hi-level inputs die je nodig hebt.

            Wat ik alleen flauw van de goedkopere merken vind is dat ze erg hoge wattages op de producten zetten die ze totaal niet waar kunnen maken!
            Zo staat er op deze 750watt max terwijl hij maar 100watt RMS is.

            #18265477
            palmenmichiel
              Lid sinds:
              20 December 2014

              @turbosix wrote:

              Een bekend merk hoeft niet altijd goed te zijn, :-)
              Zo kent bijvoorbeeld bijna iedereen Marquant maar het is rommel.

              Ik denk wel dat je er een leuk setje aan hebt voor het geld. Hij is kompleet met kabels en een afstandsbediening en is voorzien van de hi-level inputs die je nodig hebt.

              Wat ik alleen flauw van de goedkopere merken vind is dat ze erg hoge wattages op de producten zetten die ze totaal niet waar kunnen maken!
              Zo staat er op deze 750watt max terwijl hij maar 100watt RMS is.

              Ja klopt, vind ik ook wel smerig dat ze zo mensen misleiden die er niet veel van kennen en dus enkel naar het piekvermorgen kijken .. Maar goed, het lijkt mij ook idd wel een leuk (goedkoop?) setje waar alles in zit, er zullen vast en zeker betere zijn, maar denk dat je voor deze prijs niet veel andere subwoofers kan vinden die ook alles meeleveren. Deze zou normaalgezien zonder al te veel problemen gemonteerd kunnen worden?

              #18265478
              palmenmichiel
                Lid sinds:
                20 December 2014

                Hoe moet ik deze high input verbinden, van de achterste luidsprekers doorknippen en solderen, of hoe gaat dit juist in zijn werk?

                #18265479
                turbosix
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 November 2010

                  Ik vermoed dat er van die T-tabs bij geleverd worden, een soort klemmetje waar je een aftakking kunt maken zonder in de draden te knippen.
                  Dat kan aan de achterzijde vd radio of in de kabelboom bij de achterspeakers (bij de driedeurs misschien direct vd achter speakers aftappen)

                  #18265480
                  palmenmichiel
                    Lid sinds:
                    20 December 2014

                    @turbosix wrote:

                    Ik vermoed dat er van die T-tabs bij geleverd worden, een soort klemmetje waar je een aftakking kunt maken zonder in de draden te knippen.
                    Dat kan aan de achterzijde vd radio of in de kabelboom bij de achterspeakers (bij de driedeurs misschien direct vd achter speakers aftappen)

                    Heb na lang twijfelen nu toch beslist eens actie te ondernemen, vandaag radio er eens uitgegooid. Heb voorbije dagen liggen rondrijden voor een alternatief voor het knippen en aftappen (Mss zelfs solderen). Bij auto 5 vertelden ze me dat er RCA adapters bestaan die je op je radio kan klikken en hierdoor gewoon RCA kunt gebruiken. Na lang zoeken en 10 winkels verder geef ik het op en zal ik maar gewoon een poging doen tot aftappen (Waar ik niet zo zeer naar uitkijk aangezien ik hier vrijwel geen ervaring in heb). Nu vind ik niet direct een bedradingsschema , kan iemand me hier zeggen welke kabels van de luidsprekers achteraan zijn?

                    #18265481
                    turbosix
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 November 2010

                      Alstu :thumb

                      Succes!

                      P/S; het schema staat ook boven op je radio ;)

                      #18265482
                      palmenmichiel
                        Lid sinds:
                        20 December 2014

                        @turbosix wrote:

                        Alstu :thumb

                        Succes!

                        P/S; het schema staat ook boven op je radio ;)

                        Ik zie net dat ik destijds totaal vergeten ben hierop te antwoorden, excuses! Je bedrading heeft goed geholpen en tot op de dag van vandaag werkt de subwoofer nog steeds geweldig! Ben echter voor een Hertz 350RMS gegaan en hier zeer tevreden over, nogmaals bedankt voor de hulp die je destijds gegeven hebt!

                        #18340684
                        Erwin Borst
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 March 2017

                          Hoi goedenavond, ook ik wil graag een subwoofer aansluiten op m’n touch en connect CD30 nu is Mn vraag kun je elke willekeurige high low converter hiervoor gebruiken zonder dat ik alles doorbrand?

                          Mvg,

                          Erwin

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.