Piepen tijdens het rijden

Forumindex Forums Modellen Astra Piepen tijdens het rijden

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225795
    alainossen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 August 2006

      Beste medeforumgenoten,

      Ik ben er weer eens met een vraagje. Als ik tijdens het rijden licht aan het stuur trek om beetje te draaien begint er iets vreselijk te piepen. Net alsof er iets tegen elkaar komt van ijzer. Ik heb ergens op internet gelezen dan het de abs sensor in samenhang met de tandkrans kan zijn maar klopt dit ook? Als het dit kan zijn wat kan ik hier het beste tegen doen? remmenreiniger erop? of is dit gevaarlijk? aub laat iets weten wat ik kan doen er tegen. Word er gek van.

      groeten alain

      bedankt voor de hulp:wors:wors:wors:wors

      #17727339
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        ja ik denk toch dat je je wiel er is af moet halen aan de kant waar van je denkt dat het geluid vendaan komt .

        dan laat je dat wiel draaien en doe je is sturen dan is het geluid waarschijnlijk te lokaliceren zo is het ook maar gissen.

        kan ook een slecht wiel lager zijn daar er dan speling op de as en naaf geddelelte is en een en ander lang elkaar schuurd .

        dus opkrikken en luisteren en huivert /zou mij advies zijn .

        niet te dunne blokken zodat de melder ergens tegen aan komt ???

        bert

        #17727340
        alainossen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 August 2006

          ik ben er nog steeds niet achter wat het probleem is. Wat kan ik inspuiten met remmenreiniger en wat niet?misschien dat het daaraan ergens ligt.

          groeten alain

          #17727341
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            je kan alles met remmen reiniger inspuiten vervliegd heel vlug .

            waar kom je ergens weg ???

            moet toch te vinden zijn >??????

            #17727342
            alainossen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 August 2006

              hallo mensen,

              Ja ik alweer. Het piepen ik kan het niet vinden. Hoe haal ik me remklauw eraf en de schijf?? Kan iemand me dat vertellen? Kan het ook komen omdat ik misschien te weinig steering olie in me auto heb? Kan nergens vinden hoe hoog dat reservoir gevuld moet zijn dat achter de motor hangt.

              Aub help me ik word helemaal gek ervan.

              Als de motor warm is en heb al wat geremd dan begint het. Als ik beetje instuur doet die het, stuur ik helemaal in doet die niks. Hou ik het stuur recht doet die het ook. Trap ik tijdens het piepen op de rem dan is het opeens weg. Ik zou zeggen dat het toch duidelijk van de remmen af komt of zou ik fout zitten?

              hoop dat iemand me goed kan helpen want hier word ik gestoord van.:mad::mad::mad::mad:

              DAnkje

              #17727343
              TheGeneral
                Lid sinds:
                21 February 2010

                Om wat voor auto gaat het?? Ik denk een opel:hmmz

                Is het je v-snaar/ multiriem niet die te slap staat?
                Olie van stuurbekrachtiging op het goeie pijl

                #17727344
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Zijn het niet de remblokken, deze willen wel tegen de schijf leunen.

                  Willem

                  #17727345
                  Famempeters
                    Lid sinds:
                    8 March 2008

                    ik heb ook gevraagd 15/9 2010 waar kom je weg ,,dit om mogelijk ff samen te kijken en te luisteren .

                    en als je nu nog bezig bent en je ergerd zou ik is via 2u2 contact zoeken het word niet voor niks gevraagd wel om je te helpen .

                    ik als oeverloos beun zou je dan hopenlijk advies kunnen geven of je helpen en laten zien hoe het een en ander in elkaar steekt .en het gedoe op te lossen .

                    het is moeilijk te zeggen wat is voor jou een piep ???

                    Bert inmiddels Sint Arts

                    #17727346
                    alainossen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 August 2006

                      Duurt weer een tijdje maar heb ontzettend druk met werken. Het gaat inderdaad om een opel astra 1.6 16v. van 1998.
                      Vraag 1 : Hoe hoog moet de stuurbekrachtiging bij gevuld worden? Kan dit namelijk nergens terug vinden in de boekjes of internet??

                      Ik kom uit limburg(born) en ja ik heb al een paar keer gekeken naar de remmen maar vind niks ertussen en had gebeld naar de garage waar mijn apk gedaan word en die zeiden de blokken zagen nog goed uit.
                      Hoe haal ik de blokken eraf en de schijf dan maak ik die anders eens goed schoon met remmenreiniger?
                      Kan het voor de rest nog iets zijn??
                      Schijven en blokken vervangen is voor een leek te doen??

                      groeten en bedankt voor de vele hulp alvast

                      Alain:D:D

                      #17727347
                      Astra F Vaassen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 February 2010

                        Gewoon even de boel gangbaar (laten) maken. Als ze zeggen dat de blokken nog goed zijn hoe zit het met de schijf? Gewoon goed schoonmaken beetje kopervet eraan gewoon waar die in de houder komt, ook waar de zuiger het remblok raakt en waar de remklauw er over heen schuift. Weet niet hoe het bij deze zit maar volgens mij met 2 imbusbouten en de schijf met een schroefje?

                        #17727348
                        Famempeters
                          Lid sinds:
                          8 March 2008

                          kijk is op marktplaats daar worden voor rond de 100€ komplete sets aan geboden schijven en blokken,,, koop zo,n set en bouw dat er onder maak de boel lekker schoon en gangbaar beetje koper slib vet er op en klaar is kees is voor de handihe Harrie goed zelf te doen .

                          bert

                          #17727349
                          b07
                            Lid sinds:
                            24 February 2009

                            dat piepen heb ik ook gehad ,bij mij waren het de slijt indicators dat zijn ijzeren strookjes die zitten op je remklauw voor en, achter de schijf ,het kan zijn dat je die iets terug moet buigen omdat die nu de schijf raken .

                            #17727350
                            b07
                              Lid sinds:
                              24 February 2009

                              [rquote=1855572&tid=133124&author=alainossen]Duurt weer een tijdje maar heb ontzettend druk met werken. Het gaat inderdaad om een opel astra 1.6 16v. van 1998.
                              Vraag 1 : Hoe hoog moet de stuurbekrachtiging bij gevuld worden? Kan dit namelijk nergens terug vinden in de boekjes of internet??

                              Ik kom uit limburg(born) en ja ik heb al een paar keer gekeken naar de remmen maar vind niks ertussen en had gebeld naar de garage waar mijn apk gedaan word en die zeiden de blokken zagen nog goed uit.
                              Hoe haal ik de blokken eraf en de schijf dan maak ik die anders eens goed schoon met remmenreiniger?
                              Kan het voor de rest nog iets zijn??
                              Schijven en blokken vervangen is voor een leek te doen??

                              groeten en bedankt voor de vele hulp alvast

                              Alain:D:D[/rquote]

                              er staan toch minimaal en maximaal streepjes op het vul reservoir van de stuurbekrachteging ?

                              bij mij astra g staat dat er op ,het reservoir zit links tegen het schutbord is een witte fles.

                              #17727351
                              alainossen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 August 2006

                                Hallo medeforummers,

                                Ik heb eens gekeken maar ik vind geen streepjes op het reservoir dus ik weet niet hoe vol die moet zijn.

                                Iemand een rij fotos hoe ik de schijf en de blokken verwijder? ik wil namelijk niks slopen. Tevens als ik nieuwe blokken en schijven erop zet weet ik dan wel zeker dat het weg is? Moet namelijk voor en achter dan de schijven vervangen en de blokken.

                                En waar vind ik die slijtindicators?? Zodat ik deze terug kan duwen.

                                Waar moet ik op letten bij het eraf halen van de blokken en schijf??

                                Dank jullie voor de goede hulp

                                Alain

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.