Piepen rond multiriem

Forumindex Forums Modellen Insignia Piepen rond multiriem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18553469
    inzane19
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 June 2007

      Beste medewerker forum leden.

      Een aantal dagen geleden ben ik met de Insignia 1.6 naar Oostenrijk gereden (waar we nu ook zitten) en is het mij opgevallen dat de multiriem steeds meer ging piepen (of iig iets van een roller)

      Vandaag heb ik in Oostenrijk een nieuwe snaar gehaald en deze gemonteerd. De vaste roller (dus niet de span roller) heb ik los gehaald en gereinigd. De span roller heb ik bewogen en ingesmeerd met wd40.

      Al met al alles lekker ingesmeerd en de snaar vervangen maar toch is de piep terug.

      Het valt mij op dat het piep geluid aanwezig is als het motorblok gaat bewegen ivm gas geven. Zo heb ik namelijk de rem ingetrapt, de auto in zn 1 gezet en de koppeling langzaam aan op laten komen.

      Op dit moment kantelt de motor behoorlijk en is de piep flink aanwezig. Bij koppeling intrappen gaat het geluid weer weg.

      Alle rollers en lagers nog eens ingesprayd met wd40 echter geen enkel effect. Het lijkt ergens van rond de krukas of dynamo vandaan te komen.

      Diverse lagers gerold maar hier voel je niks bijzonders.

       

      Heeft iemand enig idee waar ik naar zou moeten kijken of wat het probleem zou kunnen zijn?

      #18554626
      Lionheart
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 August 2014

        Hoi,

        denk dat de piep uit je kleppendeksel komt.

        ik heb hetzelfde probleem en het kleppendeksel word vervangen as we speak.

        had ook eerst de snaar vervangen maar dat heefd ook niet geholpen.

        kijk even naar dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=CKl_G0G9kmo&list=PLoroFQJeVoG0Wlrubws57xE3i93Gh5bA7&index=42

        en/of zoek op foutcode P0171.

        misschien word je daar wat wijzer van.

        Mv.g.

         

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.