Peugeot 3008 vs Opel Grandland x

Forumindex Forums Modellen Grandland X Peugeot 3008 vs Opel Grandland x

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18469573
    ardy97
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2022

      Ik heb een nieuwe, kleine SUV nodig en ik ontdekte dat die twee bij mijn budget passen met financiering en het is geen gemakkelijke beslissing voor mij. Ik was niet onder de indruk van het Grandland-interieur, maar ik maak me zorgen over het bezit van een Peugeot. Help me alsjeblieft.

      Ook als ik voor de sedan ga, past de Opel Insignia in mijn budget, ik moet er nauwelijks voor springen. Ik kan echt niet beslissen. Gedachten ?

      #18469723
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        [quote quote=18469573]Ik heb een nieuwe, kleine SUV nodig. En ik ontdekte dat die twee bij mijn budget passen met financiering, en het is geen gemakkelijke beslissing voor mij. Ik was niet onder de indruk van het Grandland-interieur, maar ik maak me zorgen over het bezit van een Peugeot. Help me alsjeblieft. Ook als ik voor de sedan ga, past de Opel Insignia in mijn budget. Ik kan echt niet beslissen.[/quote] Beste Ardy, Zo op het oog kan de 3008 wat meer indruk op je maken, ook met die pianoknoppen op het dashboard. Maar bij mij viel de 3008 af, omdat ik dan met mijn rechterbeen te krap/klem zit, door die absurd hoge middenconsole. Wat techniek betreft, zijn ze aan elkaar gelijk (PSA) Daar moet je echt aan denken. Qua “looks” oogt de Peugeot misschien wat moderner. Maar hoe zit je in de auto? Ik zou dan opnieuw voor een Opel kiezen. En als je budget het toelaat, dan zou ik zeker gaan voor de Opel Insignia. Die zit in ieder geval nog niet vol met Peugeot onderdelen…. ;-)

        #18469834
        jopsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2019

          Ik zou eerst es grasduinen in verschillende topics die vreemde problemen met de grandland beschrijven.  Dat kan al verhelderend zijn.

           

          #18469995
          CJX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2011

            Peugeot 3008 of Opel Grandland is op zich kiezen voor ( onderhuids ) dezelfde auto.

            persoonlijk heb ik voor de Grandland gekozen omdat ik het interieur van de 3008 juist erg “druk” vind. Het dashboard en interieur van de Grandland vind ik veel strakker en vloeiender ten opzichte van de 3008. Tsja, smaken verschillen. Vond het alleen wel jammer dat Opel toen nog niet gekozen had voor een digitaal instrumentarium.

            De uiteindelijke doorslag lag bij mij bij de uitstekende ( AGR ) stoelen en de prijs. De Opel Grandland is met vergelijkbare uitrusting nu eenmaal goedkoper dan een 3008. Iets met image en merkpositionering……maar goed ; Dat zie ik anders.

            Laatste voordeel vind ik dat je de Grandland niet op iedere straathoek tegen komt. Er rijden significant meer 3008’s en 5008’s rond. Ik rijd liever in een auto die niet ‘iedereen’ heeft.

            #18472589
            ardy97
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2022

              Ik heb een nieuwe, kleine SUV nodig en ik ontdekte dat die twee b ij mijn budget passen met financiering en het is geen gemakkelijke beslissing voor mij. Ik was niet onder de indruk van het Grandland-interieur, maar ik maak  https://omegle.onl/me zorgen over het bezit van een Peugeot. Help me alsjeblieft.

              Ook als ik voor de sedan ga, past de Opel Insignia in mijn budget, ik moet er nauwelijks voor springen. Ik kan echt niet beslissen. Gedachten ?

              issue got solved!!

              #18472699
              Hans GLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2018

                [quote quote=18472589]Ik heb een nieuwe, kleine SUV nodig  Help me alsjeblieft. Ook past de Opel Insignia in mijn budget. Ik kan echt niet beslissen.[/quote] Ik heb je toch al eerder gezegd: Als je budget een Opel Insignia toelaat, lijkt me dat een verstandige keuze. Maar er is nog veel meer keuze in die prijsklasse van de autowereld. ;-) Maar een Insignia, is iig zeker geen kleine SUV.

                #18473129
                ardy97
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2022

                  [quote quote=18469573]Ik heb een nieuwe, kleine SUV nodig en ik ontdekte dat die twee bij mijn budget passen met financiering en het is geen gemakkelijke beslissing voor mij. Ik was niet onder de indruk van het Grandland-interieur, maar ik maak me zorgen over het bezit van een Peugeot. Help me alsjeblieft. Ook als ik voor de sedan ga https://19216811.cam/ https://1921681001.id/, past de Opel Insignia in mijn budget, ik moet er nauwelijks voor springen. Ik kan echt niet beslissen. Gedachten ?[/quote]

                  I got this,….

                  #18473176
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    [quote quote=18473129]

                    Ook als ik voor de sedan ga, past de Opel Insignia in mijn budget.

                    I got this,….[/quote] Mocht je serieus een Insignia overwegen, dan moet je niet te lang wachten. PSA/Stellantis schrapt de Insignia uit het programma. ;-)

                    #18474376
                    quandor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2017

                      @ardy97 : qua merk is het een kwestie van Google ‘uitmelken’. De ene auto van merk A komt er beter uit dan een auto van merk B.

                      Ik rijd nu een van de allereerste in Nederland geleverde GLX’en (november 2017 geleverd) en ik ben er uiterst tevreden over. Er zijn ook mensen die kennelijk pech hebben gehad met hun GLX maar dat tref je aan bij elk merk en elk type.

                      Wat de keuze tussen de 3008 en de GLX betreft kan ik kort zijn. M.u.v. het plaatwerk dat verschilt, zijn ze identiek. Daarom denk ik dat de persoonlijke smaak zal bepalen of je de Peugeot mooier vindt dan de GLX of andersom. Qua techniek en alles wat er mee samenhangt maakt het geen verschil.

                      Er zijn in die prijsklasse echter zo veel andere (interessante) SUV’s / crossovers te kooop, denk bijv. aan de Kia Sportage, de Hyundai Tuscon, de Ford Kuga etc. etc.

                      Kijk in Google welke ‘looks’ van het autootje je het meest aanspreekt, al moet ik eerlijk toegeven dat de facelift 2022 van de GLX er een heel fraai ogend autotootje heeft neergezet.

                      Wat je keuze tussen de GLX of de Insignia betreft : da’s mogelijk een kwestie van : wil ik een hogere instap of niet?

                      Uit eigen ervaring kan ik alleen maar schrijven dat ik nooit meer een andere auto wil dan eentje met een hogere instap. De wat hogere instap vind ik een ‘zegen’ voor de mensheid.

                      #18475211
                      Hans GLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2018

                        [quote quote=18474376] Ik rijd nu een van de allereerste in Nederland geleverde GLX’en (november 2017 geleverd) en ik ben er uiterst tevreden over. Wat je keuze tussen de GLX of de Insignia betreft : da’s mogelijk een kwestie van : wil ik een hogere instap of niet? Uit eigen ervaring kan ik alleen maar schrijven dat ik nooit meer een andere auto wil dan eentje met een hogere instap. De wat hogere instap vind ik een ‘zegen’ voor de mensheid.[/quote] Klopt. Mijn GLX Innovation automaat, was van een maand later, namelijk van december 2017. En ik heb in die 3 jaar ook geen enkel probleem gehad. De krakende deurpanelen zijn bij de eerste servicebeurt toen verholpen. En het verbruik was tegen de 1:17. Ik heb dan ook het vermoeden, dat de latere generaties Grandland X, beduidend meer storingen hadden, dan de eerste generatie. Maar ik kan het mis hebben.

                        #18475236
                        Koffie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 November 2019

                          Ardy is een spammer, bespaar je de moeite.

                          #18475583
                          Hans GLX
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2018

                            [quote quote=18475236]Ardy is een spammer, bespaar je de moeite.[/quote] Daar had ik niet aan gedacht. Wél vond ik het vreemd, dat hij zegt: ik zoek een nieuwe “kleine” SUV, maar in mijn budget past óók een Opel Insignia. Nou ja zeg? Een Opel Insignia durf ik toch niet tot “de kleinen” te rekenen. :unsure:

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.